Své příznivce a fanoušky udržovala značka Mitsubishi Motors v napětí již od podzimu roku 2005, kdy na autosalonu v Tokiu představila nejprve studii Concept-X a v lednu 2007 v Detroitu další studii pod názvem Prototype-X, kterou mohli vidět i návštěvníci loňského autosalonu v Brně.
Nyní je nová generace – již desátá – na českém trhu. Stále je to EVOLUTION, stále je to čtyřdveřový závodní vůz, se kterým můžete i na běžné silnice, stále zahrnuje nejnovější technologie (tentokrát je to např. S-AWC), ale … je zcela nově zkonstruovaný (nejde o evoluci předchozích modelů), má plně integrovaný design (není to metoda postupných vylepšení předchozích modelů), má vyzrálejší přístup k požadavkům trhu, lépe využívá špičkové technologie pro ještě lepší jízdní vlastnosti, má nové ambice a vyzývá nové konkurenty. A tak není divu, že Mitsubishi Motors opouští numerickou příponu a nová generace bude známá „jen“ jako LANCER EVOLUTION.
Nejdůležitější fakta:
- karoserie vznikla v Mitsubishi Design Europe
- má společný design se zcela novým Lancerem Sportsedan
- v rámci rodiny Lancer je to první vůz s úplnou mřížkou „jet fighter“
- 450,5 cm dlouhá a 181 cm široká karoserie
- rozvor 265 cm
- torzní tuhost je vyšší o 39% oproti předchozí generaci
- tuhost při ohybu je vyšší o 64% v porovnání s modelem Lancer Evolution IX
- střešní panel, kapota, přední blatníky a rámová konstrukce zadního spoileru jsou z hliníku
- skýtá ekvivalent až 9 airbagů
- cílem je dosáhnout 5* v testech EURO-NCAP
- nový motor 4B11 je o 12 kg lehčí než původní 4G63 a umožňuje tak snížit těžiště vozu
- výkon motoru je 217 kW (295 k) při 6 500 ot/min
- maximální rychlost dosahuje 242 km/h
- v nabídce je s pětistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatizovanou převodovkou TC-SST, která dává možnost výběru mezi manuálním a automatickým režimem a možnost nastavení jízdního režimu: normal, sport nebo supersport
- zavěšení přední nápravy: vzpěry MacPherson, vinuté pružiny
- zavěšení zadní nápravy: nezávislé viceprvkové
- super řízení pohonu všech kol (S-AWC): aktivní řízení stability (ASC), aktivní řízení stáčení (AYC), aktivní mezinápravový diferenciál (ACD) vybavený snímači pro ovládání brzd a snímači stáčivé rychlosti, sportovní ABS a AYC
- výběr provozních režimů: asfalt, štěrk nebo sníh
- dva stupně výbavy: GSR a MR, které se od sebe liší především sadou pro vysoký výkon, která obsahuje jednoplášťové tlumiče vibrací Bilstein, vinuté pružiny Eibach, 18“ hliníková kola BBS a dvoudílné přední kotoučové brzdy Brembo
Mitsubishi Motors plánuje roční prodej v Evropě 3 000 vozů (z toho 85% s dvouspojkovou převodovkou TC-SST). Evolution by měl tvořit podle očekávání značky 6% celkového objemu prodaných modelů Lancer.
Martin Krob, General Manager M Motors CZ s.r.o. uvedl: „Nová generace Evolution je stále tím sportovním dravcem, možná trochu komfortnějším, než jsme byli doposud zvyklí. Umožní nám tak oslovit širší skupinu zákazníků a počítáme s měsíčním prodejem 5-10 vozů.“ A dodal: „Nyní přicházíme s verzí GSR s manuální převodovkou. Verze MR s dvouspojkovou převodovkou TC-SST se začne prodávat v průběhu letošního podzimu.“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií