Novou třídou S dosahuje úspěšná ofenzíva výrobků značky Merce-des-Benz svého vrcholu. Špičková limuzína se objeví od konce října 1998 v evropských pobočkách a u odbytových partnerů výrobce automobilů ze Stuttgartu. Svým elegantním, dynamickým projevem a velkým množstvím technických inovací bude nová limuzína pokračovat v celosvětových úspěších předcházejícího modelu, jehož bylo vyrobeno více než 407 000 kusů a který dosáhl v předcházejících letech průměrný podíl na světovém trhu ve výši 42 procent ve srovnatelném segmentu. Stejně jako předcházející model ukazuje i nová třída S trendy při vývoji osobních vozidel. V nové limuzíně Mercedes přichází do výroby více než 30 novinek, díky kterým přihlásili inženýři firmy Daimler celkem 340 patentů. Velká část technických inovací, které firma Daimler-Benz nabízí v celém světě jako první výrobce automobilů, přísluší k sériovému vybavení třídy S.
Motor: Snížení spotřeby v důsledku automatického odpojení válců
Modelový program třídy S zahrnuje v letošním roce šestiválec s 165 kW/224 PS a dva motory V8 s 205 kW/306 PS. Kromě toho je k dispozici varianta karosérie s prodlouženým rozvorem kol. Oproti předešlému modelu spotřebují motory nové třídy S o 13 až 17 procent méně paliva. Pomocí automatického odpojování válců, které se dodává na přání pro S 500, je spotřeba benzínu v průměru snížena ještě o sedm procent.
Vnitřní prostor: Místo a komfort pro nejvyšší nároky
Přestože karosérie byla zkrácena o 75 milimetrů, nabízí nová třída S svým cestujícím stejně dobrý komfort, jako předcházející model. Se svými 1503 milimetry nabízí nový top model Mercedes tak jako dříve více prostoru pro ramena, nežli srovnatelné limuzíny vyšší třídy. Menší vnější rozměry jsou součástí nového dynamicko elegantního základního konceptu třídy S, což je zřejmé již na první pohled. Design karosérie vyznačuje agilní, sympatický charakter limuzíny, jejíž prodloužená silueta vědomě připomíná kupé.
Jízdní komfort: Radarový senzor, větraná sedadla a pneumatické pérování
Pomocí inovovaných systémů asistence dosahuje Mercedes-Benz třídy S nové dimenze komfortu. Špičkovou vývojovou novinkou, kterou slaví světovou premiéru v konstrukci automobilů, je regulátor vzdálenosti. Tempomat DISTRONIC, dodávaný na přání, jehož pomocí zůstává třída S vždy ve zvolené vzdálenosti vůči automobilu, který jede před ní. Systém, vybavený radarovým senzorem za maskou chladiče, se osvědčil především v hustém provozu na dálnicích jako další plus ke komfortu, který podporuje řidiče. Nová jsou i aktivně větraná sedadla a dynamická ortopedická sedadla, která ulevují páteři a svalstvu zad. Sériová automatika klimatizačního zařízení na palubě třídy S se svým pracovním způsobem přizpůsobuje počtu cestujících a kromě toho bere ohled na sluneční ozáření na každém sedadle.
Funkci dveřního a zapalovacího klíče přejímá v nové třídě S na přání příruční čipová karta, která může vždy zůstat v kapse košile nebo saka. Pro nastoupení postačí dotknout se kliky dveří a systém Keyless-Go provede pro identifikaci bleskurychlou výměnu dat s vozidlem prostřednictvím indukčního a radiového signálu. Potom jsou dveře odblokovány. Pro nastartování motoru již rovněž není zapotřebí žádný klíč: řidič stiskne pouze tlačítko na volící páce automatické převodovky. Další příspěvek k příkladnému komfortu nové třídy S poskytuje nově vyvinutý, sériový AIRmatic (Adaptive Intelligent Ridecontrol), který kombinuje pneumatické pérování a přizpůsobivý systém tlumení. Automaticky přizpůsobuje sílu tlumení nárazů stavu jízdní dráhy, nákladu a způsobu jízdy. Elektronický stabilizační program ESP a brzdový asistent přísluší rovněž k sériovému vybavení nového modelu Mercedes-Benz.
Karosérie: Vysoký podíl hliníku a dobrá aerodynamika
Prostřednictvím cíleného používání hliníku, plastických hmot a vysoce pevné oceli je proti modelu předchůdce docílena průměrná úspora hmotnosti ve výši 210 kg. Porovná-li se například nový S 320 s rovněž nákladně vybaveným předcházejícím modelem, činí hmotnostní výhoda dokonce 340 kilogramů. Z hliníku je kromě jiného vyroben kryt motoru, integrální nosič motoru a přední osy, nosič zasní osy, boxy Crash nového druhu v přední struktuře karosérie a rovněž různé konstrukční díly os. Podíl vysoce pevných druhů oceli se proti dosavadní třídě S více než zdvojnásobil. K úspoře paliva přispívá také dobrý koeficient odporu vzduchu (hodnota c) 0,27. Díky tomu náleží nová třída S k nejpříznivějším automobilům na světě z hlediska proudění.
Funkčnost: Ovládací blok ve středové konzole
S novou třídou S začíná i na silnici věk Telematiky. Elektroničtí asistenti navedou řidiče automobilů prostřednictvím satelitní navigace na cíl nebo přivolají v případech nehod automaticky pomoc. Firma Daimler-Benz zdokonalila Auto Pilot Systém (APS) dynamickou variantou (Dy-nAPS), která při výpočtu právě platné nejpříznivější trasy bere poprvé ohled i na aktuální stav na silnicích. Ovládání navigačního systému, autorádia, telefonu, měniče CD a přijímače TV je díky novému Cockpit Management and Data System COMAND komfortnější a přehlednější. COMAND nalezl své umístění ve středové konzole nové třídy S a informuje řidiče automobilu prostřednictvím velkoplošného barevného displeje. Při zapnutém systému Auto Pilot se na obrazovce objeví mapa příslušné dráhy, která může být variována v měřítku. Jednotlivé funkce COMAND mohou být vyvolány na novém multifunkčním volantu, který je spojen s centrálním displejem do kombinovaného nástroje. Tak má řidič automobilu vždy v zorném úhlu pohledu důležité informace. Multifunkční systém umožňuje také programování individuálních nastavení a zobrazení.
Elektronika: Datová komunikace prostřednictvím světelných impulsů
Elektronická datová síť na palubě nové třídy S se skládá ze dvou systémů CAN (Controller Area Network) pro vnitřní prostor a pohon. Dodatečně jsou komponenty systémů Audio a Telematik poprvé propojeny do sítě prostřednictvím optických kabelů. Ty nahrazují tradiční měděné kabely a vyznačují se podstatně vyššími rychlostmi přenosu. Také signály HiFi stereo zařízení, autotelefonu a barevné obrazy přijímacího systému TV jsou přenášeny pomocí optických kabelů.
Bezpečnost : Splněny nejpřísnější testy Crash s vyšší rychlostí
V oblasti pasivní bezpečnosti odpovídá nová třída S všem dnešním i budoucím požadavkům. Zákonem předepsané testy Crash, jako test EU čelním nárazem na deformovatelnou bariéru nebo postranní náraz ECE splňuje limuzína Mercedes-Benz s podstatně vyšší rychlostí nárazu, nežli je požadováno. Hlavové airbagy, boční airbagy nového druhu ve všech dveřích, automatické rozeznání dětské sedačky, napínače pásů a omezovače síly pásů vpředu a vzadu a rovněž airbag pro spolujezdce, který se vždy přizpůsobí příslušné situaci nehody, přísluší k sériovému bezpečnostnímu vybavení nové třídy S.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií