Nový Maybach 57 S ve světové premiéře na 75.autosalonu v Ženevě

Špičková luxusní limuzína s novým 6,0 litrovým motorem V12-biturbo s výkonem 450 kW (612 k)

O Maybacha byl na autosalonu mimořádný zájem, vyfotografovat jej bylo velmi obtížné:

Nový Maybach 57 S ve světové premiéře na 75.autosalonu v Ženevě
Nový Maybach 57 S ve světové premiéře na 75.autosalonu v Ženevě
Nový Maybach 57 S ve světové premiéře na 75.autosalonu v Ženevě


Maybach touto ještě dále individualizovanou variantou limuzíny typu 57 plní exkluzivní přání náročných zákazníků požadujících ještě vyšší výkon motoru a větší dynamiku jízdy. Použitému výkonnějšímu motoru bylo u modelu Maybach 57 S přizpůsobeno i odladění podvozku. O přírůstek výkonu 45 kW/62, který získala verze S oproti modelu Maybach 57 navíc, se postarali inženýři Mercedesu a AMG, kteří dále pracovali na vidlicovém dvanáctiválci, takže ten má nyní objem šest litrů a přeplňován je dvěma turbodmychadly (biturbo). Nový motor disponuje úžasným točivým momentem, se kterým Maybach 57 S zrychluje z klidu na rychlost 100 km/h během pouhých pěti sekund.


Modelem 57 S doplňuje Maybach svojí nabídku o automobil, který spojuje současnou interpretaci luxusu, maximálního komfortu a nejmodernější techniky s dokonalostí pro značku Maybach typickou. Zavedení Maybachu 57 S do obchodní sítě je naplánováno na letošní podzim.

Nový dvanáctiválcový motor s točivým momentem až 1000 Nm


Nový, ještě výkonnější dvanáctiválcový agregát v Maybachu 57 S má zdvihový objem 5980 cm3, který díky přeplňovaní dvojicí turbodmychadel a vodnímu chlazení stlačeného vzduchu dosahuje nyní 450 kW/612 k. Toto výkonové maximum je stále k dispozici v rozsahu otáček 4800 až 5100 1/min, zatímco točivý moment s fantastickým maximem 1000 Nm dává tento dvanáctiválec mezi 2000 a 4000 1/min. Uvedená data poskytují modelu Maybach 57 S zcela nový rozměr jeho jízdních výkonů: zrychlení z nuly na 100 km/h zvládá během pouhých 5,0 sekund.


Základ pro mimořádné výkony, které Maybach 57 S dosahuje, tvoří jak využití nejmodernější techniky pro principiální řešení, tak řada dalších promyšlený detailů. Tak například kované písty motoru vyrobené ze speciální slitiny odolávající extrémním teplotám a tlakům jsou chlazeny olejem vstřikovaným tryskami přímo na jednotlivé písty. Obzvlášť výkonné olejové čerpadlo a velkoryse dimenzovaný chladič oleje zajišťují bezpečnou dodávku oleje k mazacím místům i během největšího zatížení. Technologie výroby a materiály skříně turbodmychadel i rotorů zajišťují jejich bezproblémový provoz až do tlaku 1,5 bar. Chlazení stlačeného vzduchu pro sání, které pracuje s tepelným výměníkem typu vzduch-voda je mimořádně účinné, aby dostatečně snížilo teplotu vzduchu i při plném zatížení. Řidič tak má při všech vnějších teplotách a všech provozních podmínkách zajištěn ten nejvyšší dosažitelný výkon.

Rukodílná výroba u Mercedes-AMG


Analogicky k rukodílné výrobě Maybachu je obdobným způsobem vyráběn i dvanáctiválcový agregát biturbo. Filozofii „jeden člověk, jeden motor“ ještě dále zvýrazňuje podpis odpovědného technika na charakteristické destičce připevněné na krytu motoru  Maybachu 57 S, který ručí za nejvyšší kvalitu a pečlivost.

Modifikovaný podvozek pro bezpečný a dynamický požitek z jízdy


Aby bylo možné mimořádný výkonový potenciál modelu 57 S harmonicky a v každé situaci přenést bezpečně na vozovku, přizpůsobili ho inženýři Maybachu řadou opatření na podvozku schopnostem motoru. Modifikované stabilizátory přední i zadní nápravy mají za úkol potlačit kývavý pohyb karoserie a v rychle projížděných zatáčkách snížit její naklánění. Dynamika jízdy získala také snížením podvozku o 15 mm. Tomu odpovídá jiné odladění jak adaptivního systému tlumení ADS II tak semiaktivního vzduchového odpružení.

Speciálně vyvinutá 20-palcová kola z lehké slitiny v jedenáctipaprskovém designu


Přepracovanému podvozku byly šity na míru pneumatiky Michelin Sport v rozměrech 275/45 R20. Tyto vysokovýkonné pneumatiky jsou namontovány na speciálně vyvinutá jedenáctipaprsková kola z lehké slitiny 8,5Jx20. Jejich vlastnosti umožňují vyšší podélné i příčné zrychlení a podílejí se tak na ještě lepší ovladatelnosti vozu. Větší silové zátěži je přizpůsobena funkce stabilizace směru jízdy ESP i regulace prokluzu kol ASR. Kvalitnější odvětrání brzd zlepšuje jejich účinnost a stabilitu. Tato opatření zajišťují modelu Maybach 57 S stále optimální úroveň aktivní bezpečnosti.

Uspořádání exteriéru zdůrazňuje zvýšenou dynamiku


Dynamický charakter modelu Maybach 57 S zvýrazňují vnější decentní úpravy. Patří k nim exkluzivní monochromatické zabarvení ve speciálním černém nebo stříbrném tónování, modifikovaná příď s dále upravenou maskou chladiče a přepracovaným designem světlometů. Na blatníku v oblasti pod čelním střešním sloupkem má nový model decentní označení „57 S“, které je i na víku zavazadelníku. Při pohledu zezadu signalizuje přepracovaná spodní partie s novými výfukovými koncovkami výkonový potenciál modelu 57 S.

Harmonie luxusu a dynamiky: svěží prvky v interiéru


Současná interpretace dokonalosti provedení, úchvatné jízdní dynamiky a extravagantního luxusu má v interiéru Maybachu 57 S své pokračování. Ušlechtilé materiály jsou podle již vžitých zvyklostí u značky Maybach ručně zpracovávány s neobyčejnou pečlivostí. Nově uspořádané kožené provedení je vkusné a přichází s řadou nových prvků. Vnitřní svérázná a výrazně exkluzivní optika Maybachu 57 S získává cíleně na sebe navazujícími aplikacemi klavírového laku a karbonu, které především v okolí řidiče vyvolávají atmosféru dynamické elegance.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...