Nový koncept revoluční elektrické koloběžky Akumoto eTC – electric Town Cruiser

Koloběžku představuje ve světové premiéře česká značka Akumoto, která se specializuje na produkci jednostopých elektrických vozidel.

Nový koncept revoluční elektrické koloběžky Akumoto eTC – electric Town Cruiser

Tento koncept přichází s nejmodernějšími technologiemi a s revolučním systémem skládání a celou řadou inovativních prvků.

Značka Akumoto

– využila svých dlouholetých zkušeností z kategorie elektro skútrů a spojila své síly s českým designérem Mgr.art Tomášem Kadeřábkem.

Bližší informace k této novince nám sdělil přímo Lukáš Drahovzal, obchodní manažer značky Akumoto:

„Hlavní důvody, proč jsme se rozhodli vstoupit do vývoje konceptu Akumoto eTC jsou v zásadě dva. Značce AKUMOTO se i přes dlouho trvající recesi v motocyklové oblasti vede dobře, má výborné prodeje a dlouhodobě jí patří první místo v prodejnosti elektrických motocyklů. Díky tomu může kromě vývoje nových modelů investovat i do úplně nových směrů, které otevírají nové příležitosti. Dalším důvodem představení této novinky je měnící se přístup k stylu dopravy v dnešním světě. Hustota provozu stále stoupá, politická reprezentace stále přitvrzuje regulační předpisy a rostou i ekologické tlaky. Navíc si lidé uvědomují hodnotu jejich času a nebaví je trávit dlouhé desítky minut zavřeni v automobilu, ve kterém čekají v dlouhých kolonách. Uvedená studie Akumoto eTC poskytuje ideální řešení pro městskou mobilitu v rámci uzavřených a přeplněných center většiny evropských měst, kde bývá obvykle problém s hustotou provozu a parkovací kapacitou. V této kategorii vidíme velkou příležitost a díky inovativnímu produktu, který využívá nejmodernějších komponentů a technologií, věříme v úspěšné uvedení na trh a vysokou poptávku.“

Koncept elektrické koloběžky Akumoto eTC

– využívá k pohonu elektrický pulzní motor, který je umístěný přímo v zadním kole, tím nedochází ke ztrátám energie při jejím přenosu pomocí řetězu, řemenu, apod., navíc tento motor je plně bezúdržbový. Použité akumulátory jsou vyjímatelné, poskytují možnost nabíjení přímo v koloběžce nebo i mimo ni. Pro nabití stačí běžná zásuvka 230V, doba nabíjení se pohybuje od 1,5 do 3 hodin. Akumulátory nové generace LiFePO4 se vyznačují mimo jiné nízkou hmotností, nemají paměťový efekt a jejich životnost je 8-12 let. Celý systém samozřejmě nezapomněl ani na výhody rekuperace energie a využití elektromotoru při brzdění. Tento systém „elektronické brzdy“ je doplněný o hydraulické kotoučové brzdy. Na atraktivitě celého konceptu má zásluhu i letmo uložené přední kolo. O pohodlí se starají 10″ palcové pneumatiky a nastavitelné odpružení spolu s integrovaným, výklopným a teleskopickým opěrátkem.

Díky nepatrné hmotnosti celé koloběžky, které je docíleno litým rámem z magnesia, můžete očekávat velmi slušnou dynamiku jízdy. Originální konstrukce, chytré řešení zaklápěcí podlahy s výsuvným sedlem pak nabízejí zajímavou funkci složení celé koloběžky do malého a lehce manipulovatelného stavu, který umožní lehké vykládání a nakládání koloběžky např. do automobilu (karavanu), které bez větších problému zvládne i člověk s omezenou pohyblivostí. Geometrické tvarování podporuje funkční stránku koloběžky.

Zajímavostí je, že celý proces výroby a montáže by měl být lokalizován přímo v ČR

– kde má značka Akumoto technické zázemí pro montáž elektro skútrů. „Věříme, že díky našemu technickému zázemí, zkušenostem a zapojení předních českých designérů se nám podaří prosadit v této nové kategorii, která otevírá nové možnosti v čisté a levné dopravě pro širokou veřejnost i firmy. Naše společnost se úzce specializuje na vývoj a produkci jednostopých elektrických dopravních prostředků, proto tento projekt bereme jako logické a přirozené rozšíření našeho výrobního programu.“ uzavírá Lukáš Drahovzal.

Bližší informace bude možné najít na stránkách výrobce –

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...