Nový kompresorem přeplňovaný sportovní vůz ve verzi kupé a cabrio – Jaguar XKR.

Motor o výkonu 420 k, zrychlení na 100 km/h za 4,9 vteřiny, šestistupňová automatická převodovka pro rychlé manuální řazení pomocí na volantu umístěných řadících páček.

Vůz je možno objednat ihned.

Vůz Jaguar XKR, který staví na dokonalosti zcela nového modelu řady XK, který byl poprvé uveden na trh v roce 2005, pozvedá sportovnost značky Jaguar k novým výšinám.

Nový kompresorem přeplňovaný sportovní vůz ve verzi kupé a cabrio – Jaguar XKR.
Nový kompresorem přeplňovaný sportovní vůz ve verzi kupé a cabrio – Jaguar XKR.
Nový kompresorem přeplňovaný sportovní vůz ve verzi kupé a cabrio – Jaguar XKR.

Nový model XKR s kompresorem, stejně jako XK, inteligentním způsobem prakticky využívá moderních technologií, jako například v oboru jedinečné hliníkové skořepinové struktury, která dodává karoserii na lehkosti a vysoké tuhosti zároveň. Zdokonalený přeplňovaný motor V8 o výkonu 420 k a prvotřídní kalibrace unikátní šestistupňové převodovky poskytují snadno dostupný, reálný vysoký výkon, který z modelu XKR činí ten úchvatný sportovní GT automobil.

Dojem síly a výkonu, jaký automobil vzbuzuje, ještě více zesilují sportovně stylizované detaily jako zvětšený přední vstup nárazníku, větrací mřížky v kapotě, hliníkové mřížky a boční ventilační průduchy v hliníkovém provedení.Unikátní design devatenácti a dvacetipalcových litinových kol a aktivní výfukový systém se čtyřmi koncovkami dodávají vozu na sportovním vzhledu.

Nový kompresorem přeplňovaný sportovní vůz ve verzi kupé a cabrio – Jaguar XKR.
Nový kompresorem přeplňovaný sportovní vůz ve verzi kupé a cabrio – Jaguar XKR.

„Nový model XKR dokonalým způsobem využívá podstaty toho, co činí vůz Jaguar XK tak výjimečným,“ říká Bibiano Boerio, generální ředitel společnosti Jaguar Cars. „Jedná se o dokonale vyváženou kombinaci předností vytříbeného Grand Tourismo a výkonného sportovního vozu a nabízí vskutku fascinující jízdní požitek.“ • Základní cena je 67.495 Ł – pouze o 12,5 % vyšší než u modelu XK.

Nový vůz Jaguar XKR disponující výkonem 420 k je opravdu radost řídit. Výkon je o 120 k vyšší než u modelu XK vybaveného motorem o obsahu 4,2 litru s atmosférickým plněním v kombinaci se stejně pevnou a tuhou karoserií hliníkové konstrukce jsou zárukou vynikajících jízdních vlastností a ovládání. Šestistupňová automatická převodovka se sekvenčním řazením Jaguar Sequential Shift je po stránce rychlosti a hladkosti chodu považována za nejlepší ve své třídě.

Nový vůz Jaguar XKR je vůz, který se vyznačuje vysokou dynamikou za jakýchkoli podmínek a při jakékoli rychlosti. Vysoký točivý moment i při nízkých otáčkách je zárukou okamžité akcelerace. Díky zdokonalenému řízení a nastavení zavěšení kol se nový model XKR může zcela hladce změnit z poklidného dvoudvéřového kupé v ostrý sportovní vůz. Nabízí vše, co model XK, a ještě mnohem víc.

Přeplňovaný motor o obsahu 4,2 litru

Ohromující rezervy ve výkonu a okamžitá akcelerace jsou charakteristickými znaky každého význačného vozu značky Jaguar. Obojí Vám nový model XKR nabízí prostřednictvím přeplňované verze vyhlášeného motoru Jaguar AJ-V8 o obsahu 4,2 litru. S výkonem 420 k při 6250 ot./min. a točivým momentem 560 Nm při 4000 ot./min. dokáže verze XKR Coupe dosáhnout zrychlení na 100 km/h za 4,9 vteřiny (verze Cabrio za 5,0 s) a maximální, elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Doplnění o kompresor a dvojité sání vzduchu představují pro nové XKR zvýšení výkonu oproti modelu XK s motorem o obsahu 4,2 litru s atmosférickým sáním, se kterým sdílí základní hnací jednotku, o 120 k. Točivý moment, který je tak důležitý pro okamžitou akceleraci při jakýchkoli otáčkách motoru, se rovněž podstatně zvýšil – oproti XK o 36 %. Celková hmotnost XKR je vyšší o pouhých 70 kg, v důsledku čehož se poměr výkonu ku hmotnosti oproti modelu XK s motorem o obsahu 4,2 litru s přirozeným sáním zvýšil o celých 34 %. A při porovnání s předchozí generací vozůřady XKR nový motor vytváří mnohem a mnohem vyšší točivý moment. V kombinaci s podstatně tužší a lehčí hliníkovou skořepinovou konstrukcí karoserie vede toto zvýšení výkonu k významnému navýšení poměru výkonu ku hmotnosti o 12 % a stejně platnému nárůstu poměru točivého momentu ku hmotnosti o 7,7 %. Aby bylo možné podobného zvýšení poměrů výkonu a točivého momentu ku hmotnosti dosáhnout u výběhové generace XKR, musel by být její výkon zvýšen o téměř 50 k.

Za významným zvýšením výkonu stojí odlehčený osmiválcový motor XKR s kompresorem Eaton. Vodou chlazené válce jsou uspořádány vidlicově pod úhlem 90 stupňů a kliková hřídel je uložena v pěti hlavních ložiskách. Součástí každé ze dvou hlav válců jsou dvě vačkové hřídele, které ovládají po čtyřech ventilech na každou válec. Jedním z důvodů ohromujícího výkonu motoru je průběžně proměnlivé časování ventilů, které pomáhá získat široké rozprostření točivého momentu. Motor využívá elektronického palivového systému bez zpětného vedení Electroning Returnless Fuel System (ERFS) a výfukového systému s třícestným katalyzátorem pro nižší tvorbu emisí.

Zvýšení výkonu a točivého momentu bylo docíleno díky dvěma významným doplňkům motoru. Sání vzduchu bylo významně vylepšeno díky aplikaci dvojitých otvorů pro přívod vzduchu a systému proměnlivého časování sací vačkové hřídele Variable Inlet Camshaft Timing (VICT), který byl u řady XKR využit vůbec poprvé. Průběžnou úpravou časování sací vačkové hřídele na obou řadách motoru V8 v závislosti na otáčkách a výkonu se konstruktérům značky Jaguar podařilo dosáhnout podstatného vylepšení točivého momentu při nižších otáčkách.

Systém VICT je ovládán systémem řízení motoru (EMS), který pomocí senzorů shromažďuje data o otáčkách motoru, pozici škrtící klapky a teplotě oleje. EMS určuje správné časování sacího vačkového hřídele průběžnou kontrolou digitální trojrozměrné mapy vyvinuté pro dosažení optimálního výkonu. EMS pak předává příslušné signály dvěma elektromagnetickým ventilům, které řídí stupeň hydraulické síly poskytované ovladačům vačkových hřídelů

Další samostatnou charakteristikou, která byla u modelu XK vyzdvihována, je zvukový projev, který je při nižších otáčkách nevtíravý a uvolněný, ale který se při vysokém zatížení mění v nezaměnitelné burácení. Panovaly obavy, že u modelu XKR bude typický zvuk kompresoru dominovat akustické charakteristice a zakryje základní kvalitu zvuku. Nicméně díky vylepšení akustických vlastností vozidla byl hluk kompresoru v porovnání s předchozí verzí řady XKR snížen o 5 dB, čímž se zamezilo jakýmkoli dalším pochybám.

Tento přístup k otázce akustiky umožnil technikům zaměřit se na použití výfukového systému dodávajícího nejlepší možný zvukový charakter. Toho bylo dosaženo díky použití aktivního výfukového systému, který mění proudění výfukových plynů skrze hlavní tlumiče výfuku za účelem zajištění tichého chodu při cestovních rychlostech a zároveň podstatně agresivnějšího burácení motoru V8 při prudší akceleraci. Převodovka

Systém Jaguar Sequential Shift v sobě kombinuje veškerou rychlost a kontrolu sekvenční manuální převodovky s komfortem a pohodlím plné automatiky. Systém se skládá z na volantu umístěných řadících páček a konvenční automatické řadící páky a umožňuje řidiči přepínat mezi třemi automatickými či manuálním režimem řazení. Zatímco automatizovaná manuální převodovka přerušuje při změně rychlostního stupně plynulost točivého momentu – při uvolnění spojky – hnací ústrojí Jaguar udržuje plynulost točivého momentu i během změny rychlostního stupně. Následkem toho je řazení nejenom velmi rychlé, ale také pozoruhodně hladké. Změna rychlostního stupně trvá od okamžiku, kdy řidič pohne řadící páčkou až do chvíle dokončení řazení, necelých 600 milisekund.

Srovnávací testy systémy Jaguar Sequential Shift s konkurenčními automatickými převodovkami ve stejné třídě, které byly v průběhu vývoje realizovány, prokázaly, že vyvinutý systém je nejrychlejším ze všech. Změna rychlostního stupně je oproti standardním automatikám rychlejší o 400 milisekund, popřípadě o 100 milisekund při srovnání s nejlepšími automatizovanými manuálními systémy. Tři režimy převodovky dávají řidiči naprostou volnost při výběru převodu, který nejlépe odpovídá stylu jízdy, pro nějž se rozhodne. Se softwarovým vybavením optimalizovaným pro každodenní jízdní podmínky se převodovka v režimu Drive chová jako konvenční automatika a poskytuje veškeré výhody nejlepší automatické převodovky své třídy. V režimu Sport začne přizpůsobitelný software dynamičtěji reagovat a adaptovat se na náročné podmínky. Tento software bere v potaz převažující stav vozovky a řidičův styl jízdy a přizpůsobuje se jim. Například rozpozná, když vůz projíždí zatáčkou a ponechá zařazený aktuální převodový stupeň (funkce detekce svahu Hill Recognition umožňuje vozu XKR zvolit příslušné poměry za účelem přizpůsobení se sklonu svahu) softwarové vybavení převodovky také přesně přizpůsobuje otáčky motorovým a silničním rychlostem ovládáním přívěry vstřikování v průběhu rychlého podřazování. Režim Manual je jednoduše aktivován pohnutím jednou z řadících páček na volantu a nabízí jedinečný pocit z manuálního řazení s automatickou převodovkou. PODVOZEK, ZAVĚŠENÍ A BRZDY

Za účelem zajištění optimální sportovní jízdy a ovládání doznaly pružiny a tlumiče vozu XKR v porovnání s modelem XK podstatného vylepšení. Tuhost předních pružin je zvýšena o 38 %, zadních pružin o 24 %. Ve spojení s mechanizmem řízení Servotronic, který byl upraven po mechanické i elektronické stránce, aby dodal řízení větší váhu a ještě lepší odezvu, zkvalitněné zavěšení zajišťuje spolehlivé ovládání bez ztrát na hladkosti chodu a úrovních komfortu.V důsledku vysoké pevnosti a tuhosti podvozku a použití výztuhy zadního zavěšení, konstruované tak, aby snesla významný nárůst tuhosti zadních pružin, mají verze kupé i cabrio stejné nastavení dynamiky. Technologie počítačem řízeného zavěšení (dvojstupňový adaptivní tlumící systém zajišťující optimální vyvážení mezi jízdou a ovládáním) a nová, přepínatelná funkce dynamické regulace jízdní stability se systémem regulace trakce (Trac DSC) byly rovněž překalibrovány, aby přeplňovanému motoru dodaly ještě vyšší výkon.

Stejně významné jako zvýšení výkonu a točivého momentu je pro nový model XKR výrazné zlepšení tuhosti, pevnosti a hmotnosti karoserie oproti předchozí generaci. Za své výjimečné vlastnosti vděčí celohliníková skořepinová karoserie, která je od hliníkové prostorové rámové konstrukce s oddělenými vnějšími hliníkovými panely tak odlišná a jejíž velkoobjemová výroba je v oboru něčím naprosto výjimečným, designu a způsobu konstrukce, jakož i novým spojovacím technologiím.

Hliníkový skelet verzí kupé i cabrio nového vozu řady XKR je výrazně lehčí a tužší než ocelový model, který nahrazuje. Skelet verze kupé je v porovnání s předchozím modelem XK tužší o 30%, zatímco verze cabrio dokonce 40%. V důsledku toho dosahuje XKR rychlejší akcelerace než předchozí model, přičemž zároveň nabízí vysokou bezpečnostní úroveň, snížený přenos hluku a vibrací a zlepšenou jízdní charakteristiku a ovládání díky zdokonalené dynamice zavěšení. V případě verze cabrio je hmotnost prázdné karoserie pouhých 287 kg, což je oproti předchozím vozům řady XKR o 19% méně.

Nové, velké a vzduchem chlazené brzdné disky na předních kolech dodávají novému XKR ještě lepší brzdné vlastnosti. Průměr disku přední brzdy se zvětšil z 326 na 355 mm a tloušťka z 30 na 32 mm, čímž se nejenom zlepšuje brzdící účinek, ale také odolnost celého systému proti oslabení. Součástí brzdného systému je také čtyřkanálový systém ABS, elektronické rozdělení brzdné síly, hydraulický posilovač brzd zvyšující tlak brzd při nouzovém brždění a funkce elektronické parkovací brzdy Jaguar. DESIGN

Elegantní tvar modelu XK staví na odkazu původních sportovních vozů řady XK a E-type, kdy kombinuje tuto nezaměnitelnou siluetu vozů Jaguar s moderním designem a dává tak vzniknout unikátnímu spojení sportovnosti a elegance. Model XKR posouvá tento sportovní vzhled ještě o stupínek výš, což nejvíce zdůrazňují: • Nový přední nárazník XKR s velkým nasávacím otvorem a voštinovou mřížkou • Boční větrací otvory z hliníku • Otvory přívodu vzduchu v kapotě • Hliníková úprava zadní lišty a vybraných vnějších lišt • Unikátní devatenácti a dvacetipalcová litinová kola. • Černé třmeny kotoučových brzd s logem ‚R‘ • Výfuk se čtyřmi koncovkami a upravený spodní nárazník • Zadní logo ‚R‘

Ian Callum, ředitel oddělení designu společnosti Jaguar, vysvětluje záměr, který stojí za vzhledem nového XKR: „Ve společnosti Jaguar si říkáme, jak jsou naše modely nové generace ‚krásná a rychlá auta‘. Je to fráze, která vystihuje naši značku a lze ji aplikovat na každý z vozů, který projektujeme. Byli jsme obzvláště hrdí na reakce, které nový vůz řady XK při svém odhalení v loňském roce vyvolal – je to tak krásný vůz, jak byste od sportovního automobilu značky Jaguar očekávali. Vzhled nového modelu řady XKR nyní ještě více zdůrazňuje věcný aspekt našeho přístupu k designu. „Působivá ‚ muskulární linie‘, která začíná u předních kol a táhne se přes oblast kabiny až k zadním blatníkům, zůstává zachována. Tento nápadný symbol síly a výkonu jsme ještě více zvýraznili přidáním některých prvků jako například otvorů přívodu vzduchu v kapotě, které napovídají o vybavení vozu přeplňováním a úžasných nových litinových kol, která vyplňují oblouky podběhů a dodávají vozu skutečně kompaktní vzhled.“

Design interiéru nového modelu řady XK se setkal se stejně pozitivním ohlasem a kabina vozu XKR představuje skutečně sofistikované prostředí zaměřené na řidiče. XKR se vyznačuje prvotřídní ergonomií, uživatelsky příjemnou technologií a jednoduchými a jasnými informačními displeji na přístrojové a palubní desce. Unikátní design sportovních sedadel s dodatečnou boční podporou jak u řidiče, tak na sedadle spolujezdce, se honosí symbolem ‚R‘ na opěrkách hlavy, který rovněž naleznete na tachometru, volantu a volíči automatické převodovky. Design hliníkového vnitřního obložení, byl převzat z konceptu, který byl poprvé představen v roce 2005 na mezinárodním severoamerickém automobilovém veletrhu, je pro řadu XKR rovněž unikátní.

Zákazníci si mohou vůz XKR objednat také v interiérovém provedení Luxury Sports, kdy jsou sedadla nastavitelná v šestnácti variantách, přístrojová deska, obložení dveří a středová konzole potažena jemnou kůží. XKR – TRŽNÍ SEGMENT

Stejně jako model XK, i XKR bude o své místo na výsluní bojovat v sektoru velkých luxusních sportovních vozů (LPS Large Premium Sport). V roce 1999 tento sektor celosvětově zaznamenal prodej necelých 50.000 vozů. Od té doby se jeho velikost zdvojnásobila. XKR bude apelovat na vybranou skupinu zámožných zákazníků, kteří mají zálibu v luxusních produktech. Pro zákazníky, kteří vyžadují Grand Tourismo a zároveň automobil s ryze sportovními rysy (takový, který jim poskytne radost z jízdy v kombinaci s prestiží a exkluzivitou) je přesně zcela nový model Jaguar XKR určen.

Nový vůz řady XKR, stejně jako všechny vozy značky Jaguar, nabízí za investované peníze jedinečnou hodnotu – obzvláště v sektoru LPS. S prodejní cenou od 67.495 Ł je model XKR s přeplňovaným motorem nabízí svým zákazníkům výrazné navýšení výkonu oproti modelu XK s motorem s atmosferickým plněním a to jen za relativně malý příplatek. Kromě toho budou také moci těžit z podstatných výhod, které jim tento vůz oproti svým konkurentům může poskytnout. Kombinace pokročilé odlehčené struktury kostry vozu s výkonným motorem a čilostí hodnou opravdových sportovních automobilů posouvá možnosti vozu XKR těsně na hranice mnohem dražších, ryze sportovních modelů.

Představení nového modelu řady XK v roce 2005 posunulo hranice oblasti Grand Tourismo vozů o značný kus dál. Model XKR s přeplňovaným motorem nyní tyto hranice posouvá ještě dále. Tento nejvýkonnější vůz ze všech krásných a rychlých automobilů značky Jaguar maže rozdíly mezi supersporty, jejichž největším problémem je nevhodnost ke každodennímu použití, a usedlejšími turistickými vozy, které jsou naopak omezeny svou nadbytečnou hmotností.

Nyní si zákazník může zakoupit chová se jako skutečný ušlechtilý sportovní vůz, který nabízí vysokou úroveň komfortu, stylu a techniky. Nový model řady XKR také představuje mimořádnou hodnotu za investované peníze, když v porovnání s vozem XK s motorem o obsahu 4,2 litru s atmosferickým plněním, oproti kterému je jeho cena o 12,5 % vyšší, nabízí výkon vyšší o celých 25 %.

JAGUAR XKR – TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Údaje stejné pro kupé cabrio:

karoserie hliníková, nýtovaná a lepená
Motor: válců 8
-ventilů na válec 4
Vrtání/zdvih 86/90,3 mm
Objem 4196 cm3
Maximální výkon 306 kW (420k)
– při 6250 ot/min
Maximální točivý moment 560 Nm
– při 4000 ot/min
Převodovka šestistupňová automatická
Sekvenční řazení Jaguar s ovládacími páčkami na volantu
Převodové poměry – 1.st 4,171
– 2. 2,340
– 3. 1,521
– 4. 1,143
– 5. 0,867
– 6. 0,691
Pohon nápravy 3,31:1
Maximální rychlost 250 km/h elektronicky omezená
Převod řízení 17.1:1
– počet otáček od dorazu k dorazu 2.7
Kombinovaná spotřeba paliva 12,3 l/100 km
CO2 kombinované 294 – g/km
Délka 4791 mm
Šířka 1892 mm
Výška 1329 mm
Rozvor náprav 2752 mm
Palivová nádrž 71 1

Rozdílné údaje pro kupé a cabrio:

kupé cabrio
Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,9 s 5,0 s
Aerodynamika Cx 0.341 0.359
Vlastní hmotnost kg 1665 1715

Stejně jako všechny velké vozy značky Jaguar i model XKR v sobě kombinuje krásu se silou a styl s dynamikou a dává tak vzniknout směsi luxusu a výkonu, která je jednoduše výjimečná.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar Land Rover buduje obří solární park

Jaguar Land Rover buduje obří solární...

Společnost JLR bude vyrábět více než čtvrtinu své elektrické energie ve Velké Británii z nových projektů obnovitelné energie provozovaných přímo na místě a v blízkém okolí. Zdroje budou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jedinečná kolekce modelů E-type ZP: Pocta prvním vítězstvím legendy

Jedinečná kolekce modelů E-type ZP:...

Oddělení Jaguar Classic oslavuje vítěznou historii ikonického modelu E-type výrobou sedmi exkluzivních párů vozů E-type ZP. Tyto nové sběratelské kousky vzdávají hold prvním vítězstvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Vypadá jako sporťák F-Type na steroidech. Má signifikantní DNA britské šelmy, za kterou se otočí i slepý. Vypadá jako rošťák se zenovým přístupem a nasupeným kukučem. To je velmi, vemli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...