Nový Jaguar XF se představil při dramatickém přejezdu řeky na visutých lanech v samotném centru londýnské obchodní čtvrti

Kaskadérský kousek se odehrál vysoko nad hladinou řeky v přístavišti Royal Dock ve čtvrti Canary Wharf.

1jagrekalon1000

1jagrekalondet1000

Záznam z představení XF si můžete prohlédnout na

jaguar.com/newxf

Zkušený britský kaskadér Jim Dowdall

– veterán z hollywoodských filmů o Bondovi, Bourneovi a Indianu Jonesovi, přejel s Jaguarem XF 240 metrů po visutých lanech, aby názorně předvedl lehkou konstrukci nového modelu XF s rozsáhlým využitím hliníku. Nový model XF je o 80 kg lehčí než jeho nejbližší konkurent. Model má nejnižší spotřebu paliva (od 3,9 l/100 km) a emise CO2 (104 g/km) ve své třídě.

Světovou premiéru si model odbude 1. dubna na autosalonu v New Yorku

Nové XF přináší do segmentu „byznysových vozů“ kombinaci vytříbenosti, nízké spotřeby paliva, velkého vnitřního prostoru, výborné dynamiky a designu. Jeho dynamický design ve stylu kupé je založen na konstrukci Jaguaru s rozsáhlým využitím hliníku a kombinuje skvělé proporce, elegantní povrchy a čisté linie, které jsou společné pro všechny vozy značky Jaguar, s velmi nízkým aerodynamickým odporem. Interiér se vyznačuje jednolitou kombinací moderních luxusních materiálů a povrchů. Jde o tradiční řemeslné zpracování ve spojení s nejnovějšími technologiemi. Zákazníci v něm naleznou například nový multimediální systém InControl Touch Pro a přístrojový panel s 12,3palcovým TFT displejem.

Při vytváření zcela nového XF

– se tým designérů řídil zásadou jednoduchosti. Každá linie karoserie vozu má jasný účel, nic není nadbytečné. Dosažení takové jednoduchosti je časově náročné a vyžaduje silné odhodlání. Je velice jednoduché udělat na voze linie navíc, ale je mnohem těžší dodat mu charakter tím, že linie vynecháte. Také jsme chtěli zajistit, aby interiér modelu byl stejně uklidňující jako pohodlný. Nové technologie, včetně nové 10,2palcové dotykové obrazovky, jsou pečlivě kombinovány s použitými materiály. Vůz vytváří zvenčí i uvnitř dojem klidu a síly.

Původní XF bylo díky elegantní karoserii a luxusnímu interiéru žádaným, prestižním vozem

Nové XF si zachovalo klíčové vlastnosti svého předchůdce, ale využívá vyspělou architekturu Jaguaru s rozsáhlým použitím hliníku. Ta jej posouvá na zcela novou úroveň. Konstrukci tvoří ze 75 % hliník, což umožnilo snížit hmotnost až o 190 kg ve srovnání s původním modelem a zvýšit torzní tuhost až o 28 %. Architektura poskytuje také výrazné vylepšení stavby a proporcí, které jsou pro design vozů značky Jaguar zcela zásadní. Přestože je o 7 mm kratší a 3 mm nižší než vůz, který nahrazuje, je rozvor 2960 mm zcela nového XF o 51 mm delší. Tím se dosáhlo velkého prostoru pro nohy, kolena a hlavu na zadních sedadlech.

Lepší hospodárnost

– související s lehkou hliníkovou konstrukcí je doplněna řadou výkonných motorů. Vznětové motory Ingenium o objemu 2,0 litru jsou nabízeny s parametry 163 koní/380 Nm a 180 koní/430 Nm. Ty jsou kombinovány se speciálně optimalizovanou šestistupňovou přímo řazenou a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Ve verzi s přímo řazenou převodovkou a výkonem 163 koní dosahuje XF hladinu emisí CO2 104 g/km. Všechny ostatní motory jsou kombinovány výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Přeplňovaný zážehový motor o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva poskytuje 240 koní/340 Nm, zatímco přeplňovaný zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru bude nabízen s parametry 340 koní/450 Nm a 380 koní/450 Nm.

Vznětový V6 o objemu 3,0 litru

– se dvěma turbodmychadly využívá řadu vyspělých technologií, které posouvají výkon na 300 koní a točivý moment na pozoruhodných 700 Nm. Základem vynikající dynamiky XF je také lehký, tuhý skelet karoserie. Dvě zavěšení s dvojitými rameny a zavěšení Integral Link, v kombinaci s rozložením hmotnosti v poměru téměř 50:50, zaručuje vyváženost mezi agilitou, komfortem a kultivovaností.

Na základě zkušeností s modely F-TYPE a XE si elektrický posilovač řízení (EPAS) zachoval vysokou citlivost, zpětnou vazbu a přispívá k nízké spotřebě paliva. Vyspělá technologie pasivních tlumičů zajišťuje skvělý jízdní komfort, ještě lepší ovladatelnost pak zaručuje systém Adaptive Dynamics. Ten nastavuje optimální nastavení tlumičů podle aktuálních jízdních podmínek. Systém Jaguar Configurable Dynamics, poprvé vyvinutý pro model F-TYPE, poskytuje naprostou kontrolu a umožňuje řidiči individuálně upravit nastavení tlumičů, řízení, motoru a osmistupňové samočinné převodovky.

Pro trhy vyžadující pohon všech kol

– vyvinul Jaguar nový systém typu torque-on-demand. Rozvodovka využívá místo ozubených kol řetězový pohon a je lehčí, tišší a účinnější. Jízdní schopnosti dále zlepšuje vyspělý kontrolní systém, který byl poprvé použit u modelu F-TYPE AWD, tzv. inteligentní řízení dynamiky hnacího řetězce (IDD). To dodává pohonu zadních kol lepší výkonnost a trakci. Mimořádné schopnosti má také verze s pohonem zadních kol

Systém All-Surface Progress Control

– vyvinutý pro pomalou jízdu v nepříznivých podmínkách, samočinně ovládá brzdy a plyn kvůli zajištění co nejlepší trakce. To umožňuje plynulý a klidný rozjezd vozu a řidič musí jen otáčet volantem.

Multimediální systém a konektivita jsou na vysoké úrovni

Systém InControl Touch Pro využívá 10,2palcovou dotykovou obrazovku a technologii Dual View, která dovoluje současně zobrazit informace pro řidiče například z navigace, zatímco spolujezdec, který sedí vpředu, sleduje televizi nebo film na DVD. Aby systém InControl Touch Pro zvládl obrovské množství dat, je vybaven SSD diskem a čtyřjádrovým procesorem a pracuje na ultrarychlé síti. Tato síť nové generace nabízí mimořádně rychlý přenos dat. Systém InControl Touch Pro doplňuje konfigurovatelný přístrojový panel s 12,3palcovým TFT displejem. Společnost Jaguar Land Rover vyvinula tento systém pro modely XJ a Range Rover a nyní s ní přichází i do segmentu „byznysových vozů“.

Nastupující XF nabízí

– celou řadu vyspělých asistenčních systémů s hlavními LED světlomety. Jaguar XF s rozsáhlým využitím hliníku bude vyráběn v závodě v Castle Bromwichi, společně s plně hliníkovými modely F-TYPE a XJ.

Kompletní technické údaje, fotografie a videa zcela nového XF budou k dispozici po jeho světové premiéře 1.dubna 2015 na autosalonu v New Yorku.

 

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar Land Rover buduje obří solární park

Jaguar Land Rover buduje obří solární...

Společnost JLR bude vyrábět více než čtvrtinu své elektrické energie ve Velké Británii z nových projektů obnovitelné energie provozovaných přímo na místě a v blízkém okolí. Zdroje budou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jedinečná kolekce modelů E-type ZP: Pocta prvním vítězstvím legendy

Jedinečná kolekce modelů E-type ZP:...

Oddělení Jaguar Classic oslavuje vítěznou historii ikonického modelu E-type výrobou sedmi exkluzivních párů vozů E-type ZP. Tyto nové sběratelské kousky vzdávají hold prvním vítězstvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Vypadá jako sporťák F-Type na steroidech. Má signifikantní DNA britské šelmy, za kterou se otočí i slepý. Vypadá jako rošťák se zenovým přístupem a nasupeným kukučem. To je velmi, vemli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...