Cena nového modelu Hyundai Atos Prime v základní výbavě je 209 000 Kč, ve vyšším stupni výbavy 224 900 Kč.
Karoserie je souladem tvarů a funkčnosti. Její styling, který byl prověřen v aerodynamickém tunelu, snižuje součinitel odporu vzduchu, zatímco návrh „vysokého chlapce“ umožňuje maximální zužitkování místa nad hlavou pro pocit větší prostornosti, který zákazníci v tomto segmentu velmi oceňují.
Design: Čistá kombinace hlavních světlometů a ukazatelů směru umocňuje optickou přitažlivost automobilu a řidiči poskytuje lepší viditelnost. Objemný nárazník splňuje požadavky na odolnost proti nárazu při malé rychlosti. Přední kryt vrcholí černou lištou, která perfektně ladní s velkým nárazníkem. Vzduchové otvory předního nárazníku podtrhují sportovní střih automobilu a jsou po obou stranách ohraničeny čirými mlhovými světlomety. Směrují účinně čerstvý vzduch do motorového prostoru a zajišťují tak účinné chlazení. To zlepšuje využití paliva a prodlužuje životnost motoru. Nová vodorovná vnější zpětná zrcátka ladí s obrysy automobilu. Úplný a ničím nerušený výhled dozadu umocňuje větší pohodlí řidiče. Pohled na vozovku při couvání usnadňuje parkovací manévry nového Atose Prime i v těch nejužších mezerách, aniž by řidič musel otočit hlavu dozadu. Zadní skupinové svítilny udělují vozu zřetelně odlišný a osvěžující vzhled. Umístění kombinovaných svítilen, které ve skutečnosti tvoří dvě brzdové lampy, činí při brždění automobil zřetelnějším.
Nový Atos Prime je navržen pro pohodlnou přepravu čtyř dospělých osob. To, co však lze v novém Interiér Atosu Prime nabízí kombinaci prostornosti a všestrannosti. Ergonomické pohodlné sedadla a umístění všech prvků řízení zajišťují nejlepší požitek z řízení vozu.
Nový Atos Prime může být variabilně upraven podle záměru přepravovat různý počet osob a množství zavazadel. Obě zadní sedadla lze sklopit tak, že vznikne téměř plochá poloha. Zadní sedadlo má dvojitý sklápěcí mechanismus, jenž jim dovoluje posun vpřed tak, že se vyplní prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má objem 253 l, se sklopenými sedadly 989 l. Po otevření zadních dveří nahoru odhaluje nový Atos Prime všestranný a praktický charakter. Snadnost otvírání zadních dveří, velký úhel otevření a nízko nad vozovkou umístěná podlaha zavazadelníku minimalizují námahu při nakládání a vykládání.
Nový Atos Prime dostal do vínku legendární motor 1.1 Epsilon, který je nejen výkonný, ale i hospodárný. Řadový čtyřválec s dvanácti ventily má největší výkon 43,3 kW při 5450 ot/min a točivý moment 89,1 Nm při 2850 ot/min. Díky tomuto motoru s rovnoměrným točivým momentem v nejpoužívanějším pásmu otáček lze nový Atos Prime považovat za vhodný jak pro městský provoz, tak i pro jízdu po dálnici. Systém vícebodového vstřikování paliva společně se zdvojenými sacími ventily měří přesné množství paliva tak, aby bylo zajištěno jeho nejlepší využití. Unikátní systém řízení motoru obsahuje pro zjednodušení oprav a údržby samodiagnostickou funkci.
Významného snížení hmotnosti bylo dosaženo použitím zvlášť navržených plastů pro pouzdro vzduchového filtru, plášť větráku a kryt ventilů. Litinový blok motoru se vyznačuje zaobleným tvarem s optimálně umístěnými výztužnými žebry, která snižují hmotnost a navíc zajišťují vynikající odolnost proti zkrutu a pružení. Sací otvor vytváří velký vír, a tím i lepší účinnost spalovacího procesu. Účinnost spalování je dále zlepšena vysokým kompresním poměrem 9,6 : 1.
Dodávka výkonu se děje přes pětistupňovou ručně řazenou převodovku. Převodová skříň nového Atosu Prime poskytuje jemné a tiché řazení. Čtyřstupňová samočinná převodovka, vyznačující se kompaktním a lehkým převodovým ústrojím, vysokovýkonnostním měničem točivého momentu a hydroelektronickým řízením nabízí optimální řazení převodových stupňů pro přenos výkonu na přední kola.
Smysl společnosti Hyundai Motor pro dokonalost září nejjasněji v oblasti bezpečnosti. Ta je v novém Atosu Prime nedílnou součástí celého procesu navrhování vozidla. Ultravysoce pevné dvojité nárazové výztuhy, přední deformační zóny, bezpečnostní sloupek řízení a pokročilý brzdový protiblokovací systém ABS (na přání) přispívají k tomu, že nový Atos Prime je jedním z nejbezpečnějších automobilů ve svém segmentu. Seznam bezpečnostních prvků nového Atosu Prime začíná poloskořepinovou ocelovou karoserií, která vytváří skutečnou bezpečnostní buňku pro cestující uvnitř. Skříňový rám je pro maximální tuhost a pevnost vyroben z ultrapevné oceli SPRC 35. Karoserie se vyrábí z vysoce pevné oceli, která nabízí vynikajíc pevnostní charakteristiky bez hmotnostního navýšení. Střecha vozidla, podlaha a boky byly zesíleny zvlášť vysoce pevné oceli, aby poskytly větší ochranu proti nárazu při všech typech střetů včetně toho čelního, s přesahem a bočního, jakož i při převrácení vozu a zadního střetu.
Karoserie nového Atosu Prime kombinuje deformační zóny vpředu a vzadu s vysoce tuhou klecí pro posádku. Tím se nabízejí znamenité charakteristiky pohlcení ničivé energie nárazu. Nový Atos Prime je jediný automobil ve svém segmentu, který se pro ochranu v případě bočního nárazu vyznačuje dvojitými ultrapevnými tyčovými výztuhami. Bezpečnostní sloupek řízení zabraňuje nárazu a snižuje možnost zranění hrudi řidiče v případě čelního nárazu. Nový Atos Prime absolvoval zkoušku plného čelního střetu při rychlosti 60 km/h, jakož i kolizní test s přesahem 40o.
Pokud jde o bezpečnost, Hyundai nedělá žádné kompromisy. Projevem nekompromisní bezpečnostní filozofie jsou právě posilovačem vybavené přední kotoučové brzdy. Ventilované přední kotoučové brzdy se zabudovanými větracími otvory na obvodu zabraňují ukládání tepla na kotoučích a zlepšují životnost brzdové soustavy. Zadní brzdy v podobě samoseřizovacích bubnů samočinně vyrovnávají vůli podle toho, jak se brzdové obložení ztenčuje. To zajišťuje, že se účinnost brzd používáním nesnižuje.
Starost společnosti Hyundai o zelenější a čistější planetu není menší než její tužba po dokonalosti. Nový Atos Prime spotřebovává méně přírodních zdrojů Země než jeho konkurenti. A co víc, vysoké procento dílů nového Atose Prime je recyklovatelných. Nový Atos Prime je též ohleduplnější k životnímu prostředí. Automobil je odhodlán zanechat budoucím generacím zelenou zemi.
Použití třícestného katalyzátoru ve výfukovém traktu pohlcuje tři škodlivé plyny. Použití čidla klepání snižuje nejen samotné klepání, ale také nežádoucí plýtvání palivem. Použití elektronického řídicího systému EMS rovněž přesně odměřuje potřebné množství paliva tak, aby se snížilo plýtvání. Montáž motoru na pomocných rámech snižuje vibrace a nechtěné hlukové znečištění.
Doplňující technické údaje nového vozu ATOS Prime v textu neuvedené:
- Řízení hřebenové s hydraulickým posilovačem s poloměrem otáčení 4,4 m.
- Brzdy vpředu kotoučové s vnitřním chlazením, vzadu bubnové.
- Radiální pneumatiky 175/60 R 13.
- Rozměry: délka 357 cm, šířka 153 cm a výška 157 cm. Rozvor náprav 238 cm.
- Hmotnost: 959 kg s manuální převodovkou a 937 kg s automatickou.
- Objem palivové nádrže 35 l.
Komponenty nového Atose Prime jsou recyklovatelné. Drahé recyklovatelné plastové díly jsou opatřeny značkami složení materiálu. Použití neazbestových těsnění a brzdového obložení odstraňuje znečištění azbestem. Výrobní zařízení bylo uzpůsobeno pro snížení spotřeby přírodních zdrojů a pro svůj ekologicky ohleduplný výrobní proces získalo certifikát ISO 14001.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.