Nový pětimístný pětidveřový Dodge Caliber přes svou robustnost působí elegantně a reprezentativně. Výrazně vystouplé blatníky, velké a dominantní světlomety, sužující se kapota motoru, při bočním pohledu připomínající kupé, velké osmnácti palcové pneumatiky, černé podélné pásy na střeše, které plynule přecházejí do střešního spojleru – to vše zdůrazňuje dynamický charakter tohoto modelu.
Musím zdůraznit, že design vozu a celkový jeho vzhled budil při testovacích jízdách pozornost chodců i ostatních řidičů – a to je pro Dodge Caliber nesporně mimořádné, protože na našich silnicích přeplněných kvalitními a luxusními modely, je tato skutečnost neobvyklá.
Vyšší světlost vozu pak připomíná, že Caliber může bez problémů zdolávat i silnice s horším povrchem a i lehčí terén. Zadní výklopné dveře usnadňují přístupnost velkého zavazadlového prostoru, jehož základní objem 524 l se jednoduchým sklopením zadních sedadel zvětší na 1339 l.
Prostorný interiér umožňuje všem pěti cestujícím pohodlnou a komfortní jízdu i na dálkové jízdy. Přední pohodlná sedadla mají dobré boční vedení, vyšší posez mně umožňoval dokonalý přehled z vozu. Palubní deska s ergonomicky umístěnými dobře čitelnými sdělovači – v noci s neunavujícím osvětlením a vhodně umístěné ovládače mně umožňovaly pohodlné a příjemné vedení vozu i na delších trasách. Vpřed sklopné opěradlo sedadla spolujezdce umožňuje vytvořit praktický stolek. Dělená zadní sedadla v poměru 60/40 jsou sklopná, jejich opěradla lze naklánět v rozmezí 12 stupňů.
Testovaný model měl čtyřválcový turbo diesel 2,0 l s 16 ventily o výkonu 103 kW. Mohutný nejvyšší točivý moment 310 Nm dosahovaný již při 1750 ot/min. zajišťuje vozu velmi dobré zrychlení i z nižších otáček. Šestirychlostní vhodně odstupňovaná manuální převodovka významně ovlivňuje spotřebu vozu: Dosažená kombinovaná spotřeba během testování 5,7 l nafty na 100 km je na tak pohodlný a prostorný vůz rozhodně velmi příznivá. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Výrobce uvádí spotřebu 6,1 l na 100 km a maximální rychlost 185 km/h. Připomínám, že motor a podvozek jsou účinně odhlučněny.
K bezpečné jízdě významně přispívá zdařilá konstrukce podvozku a jeho vybavení systémem ABS, brzdovým asistentem BAS, elektronickým stabilizačním systémem ESP, protiprokluzovým systémem ASR, účinným posilovačem řízení atd. K pohodlnému vedení vozu a zajištění bezpečí řidiče a cestujících přispívá bohatá výbavy obsažená v základní ceně vozu: airbagy přední a boční řidiče a spolujezdce nové generace, boční clonové airbagy v přední a zadní řadě, mlhová světla, třetí brzdové světlo, cestovní ukazatel venkovní teploty s kompasem, elektricky ovládaná okna, tempomat, stěrač zadního okna s vyhřívaným sklem atd. Základní cena vozu obsahuje i rádio s CD přehrávačem s ovládáním tlačítky pod volantem, klimatizaci včetně chladicí schránky v úložném prostoru u spolujezdce, disky kol z lehkých slitin a další prvky výbavy u tak komfortních vozů dnes již běžné.
Cena modelu Dodge Caliber SXT 2,0 CRD s výše uvedenou výbavou je 589 000 Kč včetně DPH. Cenu pokládám vzhledem k vybavení vozu, jeho jízdních vlastnostech a poměrně nízké spotřebě za příznivou.
Dodge Caliber je dlouhý 445 cm, široký 180 cm a vysoký 154 cm. Jeho rozvor je 2635 mm.
Nový Dodge Caliber je dodáván též s benzinovými motory 1,8 l o výkonu 110 kW (148 k) v základní cena 445 000 Kč a 2,0 l o výkonu 115 kW (154 k) v základní ceně 599 000 Kč. Spojení vysokého výkonu a nízké spotřeby paliva se podařilo dosáhnout i uvedených benzinových motorů: s motorem 1,8 l uvádí výrobce kombinovanou spotřebu 7,3 l/100 km a s motorem 2,0 l kombinovanou spotřebu 8,1 l/100 km.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas