Sen fanoušků strojů boxer se naplnil. Společnost BMW Motorrad představuje nekompromisně sportovní a neobyčejně lehké enduro: Puristický, ale přesto ušlechtilý, vybavený jemnými, dobře promyšlenými detaily je HP2 stvořen pro dokonalou radost z jízdy v terénu a hodí se i jako základní stroj pro provozování amatérského enduro sportu.
HP2 je motocykl, který v terénu se svým nízkým těžištěm využívá své přednosti koncepce stroje boxer. Ovšem i na silnici nabízí HP2 díky snadné ovladatelnosti, nízké hmotnosti a vysoce výkonnému motoru radost z jízdy.
BMW HP2 technicky vychází z R 1200 GS. Do detailů šitý na míru potřebám ambiciózních jezdců enduro je HP2 ale zcela samostatný a absolutně výjimečný motocykl.
U dvouválcového motoru boxer z R 1200 GS byl speciální aplikací řízení motoru mírně zvýšen výkon a dosahuje ve spojení s kvalitou paliva Superplus (ROZ 98) 77 kW (105 k). Maximální točivý moment zůstává nezměněn a činí 115 Nm při 5500 ot./min. Spotřeba 4,1/100 km. Maximální rychlost 200 km/h a zrychlení 0–100 km/h za 3,2 sekundy. Hmotnost prázdného stroje, plně natankovaného 196,5 kg. U šestistupňové převodovky byla ložiska spojovací hřídele přizpůsobena vyšším zatížením a posílena.
Zcela nový lehký podvozek vychází ze zkušeností maratónských rallye. Jako světová novinka a inovace je použit tlumicí systém vzduchových pružin pro zadní kolo. Motor je odlehčený a celá pohonná jednotka je dimenzována speciálně pro terénní provoz.
Hmotnost motocyklu byla stlačena na 195 kg. Suchá hmotnost je 175 kilogramů. V souhře s perfektním ergonomickým provedením je zajištěna řiditelnost a lehká ovladatelnost i v těžkém terénu. V kombinaci s nízkým těžištěm motoru boxer, jeho nedostižně rovnoměrnou oblastí nejnižších otáček motoru a vynikající vyvážeností vyniká tento motocykl v choulostivých, pomalých sekcích „Trial“ často i nad jednoválcovou konkurencí. Výkonnost a jízdní stabilita v rychlých terénních úsecích stojí u boxera enduro tak jako tak mimo jakoukoli pochybnost.
Pro potvrzení sportovních kvalit enduro BMW Motorrad podporuje a stará se o soukromý závodní tým, který jezdí s HP2 na různých závodech enduro, jako například na mistrovství German Cross-Country (GCC). Jako jezdec se pro GCC zavázal loňský vítěz této série, Fin Simo Kirssi. Mezinárodně je plánován start HP2 na Baja 500 a Baja 1000 v Kalifornii a také účast na prologu závodu Erzbergrennen v Rakousku. BMW Motorrad podporuje příslušné soukromé týmy dodáváním motocyklů a zajišťováním servisu.
Uvedení HP2 na trh je celosvětově plánováno na podzim 2005.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií