Nacházíme se na prahu revoluce v automobilovém průmyslu, jejímž výsledkem bude zvýšená bezpečnost a ekologičnost automobilů, které budou autonomní a vzájemně komunikačně propojené. V tomto duchu prezentovalo Valeo svůj příspěvek do nadcházejících změn.
Třemi novinkami od Valeo jsou:
Valeo Cruise4U – ukázka technologie, která umožňuje autonomní jízdu v reálném silničním provozu.
Valeo Cruise4U si dokáže poradit se všemi činnostmi, které v dnešní době vykonává řidič – manipulace s volantem, akcelerace a brzdění – a to nejenom v městském provozu, ale také na dálnici. Bezpečnost cestujících zaručuje schopnost monitorovat okolí auta a reagovat na ohrožení, což momentálně nemá žádnou konkurenci. Systém využívá tří druhů čidel vytvářejících model situace na silnici v rámci svého okolí bez ohledu na denní či noční dobu, včetně atmosférických podmínek. Inženýrům Valeo se povedlo integrovat videokameru, radar a LIDAR, díky čemu může systémový ovladač „zpozorovat“ překážky dokonce i tehdy, kdy jsou pro lidské oko neviditelné ve vzdálenosti od 10 cm až 200 m před automobilem. Data poskytnutá čidly jsou následně zpracovávána výjimečně efektivním algoritmem, který rozhoduje, jak bezpečně řídit automobil.
Doplněním Valeo Cruise4U je kamera namontovaná na kokpitu auta, která směřuje na řidiče. Díky ní systém dokáže detekovat – přes den i v noci – následující situace:
- když je pozornost řidiče rozptylována nebo řidič začíná usínat – a na danou skutečnost jej upozorní,
- rozeznat řidiče, což může sloužit jako dodatečné zabezpečení vůči krádeži vozidla,
- ujistit se, že řidič může v dané chvíli převzít řízení vozidla v manuálním režimu. Toto má klíčový význam pro bezpečnost autonomního režimu.
O pár dní dříve byl VW Golf vybavený Cruise 4U 24 hodin bez přestávky v pohybu na přeplněném pařížském okruhu. Automobil téměř 20krát objel hlavní město Francie bez nutnosti zásahu řidiče.
Valeo 48V e4Sport – nemožné se stalo skutečností
Do doby nástupu všeobecného používání elektrických automobilů zůstává největší výzvou pro konstruktéry klasických hnacích jednotek snižování toxičnosti spalin a úrovně emisí CO2. Na pomoc jim přichází řešení Valeo, které umí skloubit dvě dosud protichůdné snahy, tedy zároveň omezuje spotřebu paliva a zvyšuje výkon motoru.
V Paříži byl poprvé předveden systém Valeo 48V e4Sport, který obnovuje kinetickou energii automobilu během brzdění, a následně ji proměňuje na proud uložený v akumulátorech pod napětím 48V, aby se později využil pro:
- zvýšení točivého momentu motoru napájením startovacího generátoru (iBSG),
- zvýšení výkonu motoru při akceleraci napájením elektrického kompresoru (eSC),
- jízdu bez emisí nebo na podporu v nesnadném terénu napájením elektrického motoru pohánějící zadní nápravu (eRAD), což umožňuje dosáhnout účinku pohánění 4×4 prakticky v každém modelu auta.
Smart Light Experience – pro lepší viditelnost a bezpečnost
V rámci tohoto projektu Valeo předvedlo v Paříži dvě řešení: High Definition Lighting a Valeo Kinetic System. Díky nim budou autonomní automobily v budoucnu moci lépe komunikovat s okolím využíváním předních a zadních světel pro zobrazení informační grafiky. V systému Kinetic mohou zadní světla ukazovat ikony nebo personalizované zprávy. Díky tomu bude autonomní vozidlo moci předat informace o ohrožení automobilu jedoucímu přímo za ním, čímž se značně zkrátí reaktivní doba nutná pro započetí nečekaného brzdění v případě nouze.