Novinky Audi na letošním březnovém Autosalonu v Ženevě 2014 (3.podrobná informace)

Na autosalonu v Ženevě 2014 Audi představilo řadu novinek, s kterými vás v Periskopu postupně seznamujeme:

• 13.března s novým Audi TT a Audi TTS

• v pátek 14. března se studií Audi TT quattro sport konceptem

dnes – v pondělí 17.března s novými Audi S1 a Audi S1 Sportback

• zítra – v úterý 18.března s Audi S3 Cabrioletem

Audi S1 a Audi S1 Sportback

Audi S1 Sportback

Audi S1 si v 80. letech 20. století získalo legendární pověst – byl to vůz, s nímž značka se čtyřmi kruhy v tehdejší době dominovala soutěžím mistrovství světa v rallye. Nyní se tento název vrací, tentokrát ovšem s vozy určenými pro běžný silniční provoz. Oba nové modely S1 a S1 Sportback míří na vrchol kompaktní modelové řady A1. Na scénu se tak vrací legendární jméno spjaté s úspěchy značky se čtyřmi kruhy ve světě automobilových soutěží.

Motor 2.0 TFSI

– dosahuje v nových modelech nejvyššího výkonu 170 kW a poskytuje maximální točivý moment 370 N.m.  Řidič se může při sportovní jízdě spolehnout také na rozsáhle přepracovaný podvozek. Modely Audi S1 a S1 Sportback zrychlí díky dvoulitrovému motoru z 0 na 100 km/h za 5,8 s, resp. 5,9 s. Jejich nejvyšší rychlost je 250 km/h. Sportovní TFSI se sonorním zvukem spotřebuje v průměru pouhých 7,0 l/100 km, resp. 7,1 l/100 km (emise CO2: 162 g/km, resp. 166 g/km).

Trvalý pohon všech kol quattro

Stejně jako všechny modely Audi S jsou i modely S1 a S1 Sportback vybaveny trvalým pohonem všech kol quattro. Jeho srdcem je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka uložená před zadním diferenciálem. Speciální software elektronické řídicí jednotky systému quattro se vyznačuje dynamickým nastavením. Mezi funkce elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stabilization Control) patří elektronická uzávěrka diferenciálu, která citlivě reguluje točivý moment na jednotlivých kolech. Řidič má možnost dvoustupňové deaktivace stabilizačního systému ESC, který při průjezdu zatáčkou doplňuje činnost vícelamelové spojky dodatečnými jemnými brzdnými zásahy na vnitřních kolech. Spolupráce obou systémů zaručuje extrémně agilní chování vozu doprovázené precizní ovladatelností a mimořádnou stabilitou.

Podvozek a brzdy

– obou kompaktních sportovních modelů byl rozsáhle přepracován, včetně řízení s elektromechanickým posilovačem. Upravená naklápěcí ložiska na přední nápravě zvyšují spontánnost reakcí vozu při zatáčení. Zadní náprava s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou, používaná u modelů A1, byla nahrazena čtyřprvkovou konstrukcí. Nastavení podvozku je sportovní, s tuhou charakteristikou. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nabízí řadu nastavení, která mění reakci motoru, automatické klimatizace a adaptivních tlumičů, jež jsou rovněž součástí sériové výbavy.

Excelentní hodnoty zpomalení zaručuje větší hlavní brzdový válec společně s rozměrnými brzdovými kotouči – vpředu s průměrem 310 milimetrů. Na přání si mohou zákazníci objednat červené brzdové třmeny s logem S1. Oba sportovní kompaktní modely se dodávají sériově se 17“ koly s pneumatikami 215/40 R 17. Alternativou nabízenou na přání jsou 18“ kola s pneumatikami 225/35 R 18.

Exteriér

– obou nových modelů Audi S1 a S1 Sportback dávají na první pohled najevo, že stojí na vrcholu modelové řady A1. Jejich xenonové světlomety plus jsou zcela nové, zatímco zadní světlomety LED mají nové horizontálně členěné grafické zpracování. K atraktivnějšímu vzhledu přispívá celá řada detailů – zejména na předním a zadním nárazníku, bočních prazích a výfukové soustavě. Paleta barev karoserie je doplněna o čtyři nové odstíny. Na přání dodávaný vnější stylistický paket quattro dodá vozu ještě sportovnější vzhled, například díky velkému střešnímu spoileru.

Interiér

– obou sportovních modelů je zahalen do tmavých odstínů, jimž dominuje černá, která se nalézá například na rámečcích výdechů ventilační soustavy. Přístroje mají pro modely S specifické tmavě šedé stupnice a kryty pedálů jsou vyrobeny z kartáčované ušlechtilé oceli. Místo sériově dodávaných sportovních sedadel může Audi do interiéru namontovat sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy. Z nabídky výbavy na přání si mohou zákazníci zvolit vnitřní stylistický paket quattro s nápadnými barevnými ozdobnými prvky.

Cena modelů Audi S1 a S1 Sportback

– které se objeví u prodejců v Německu již během druhého čtvrtletí 2014, byla stanovena na 29 950 EUR, resp. 30 800 EUR. Rozsáhlá sériová výbava může být na přání doplněna high-endovými prvky, jako je komfortní klíček, navigační systém MMI navigation plus s výsuvným barevným displejem nebo audiosystém Bose Surround Sound System. Modul Audi connect včetně autotelefonu poskytuje připojení k internetu a umožňuje cestujícím vyřizovat si elektronickou poštu na svých přenosných zařízeních prostřednictvím hotspotu Wi-Fi, zatímco řidič má během jízdy přístup ke službám Audi connect, střiženým na míru jeho potřebám.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...