V současnosti probíhá vývoj verzí s hybridní jednotkou a dalšími alternativními pohony, jako jsou motor na zemní plyn nebo Audi e-gas.
Ještě v tomto roce se na trhu objeví verze s mimořádně úsporným turbodieselem 1.6 TDI, který spotřebuje pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 99 g/km.
Atraktivní třídveřová karoserie s délkou 4,24 metru se může díky technologii lehké konstrukce Audi ultra pochlubit nízkou hmotností. V porovnání s předchůdcem je nové Audi A3 o 80 kilogramů lehčí. Harmonicky nastavený podvozek se vyznačuje sportovní charakteristikou. Motory jsou výkonné a zároveň mimořádně úsporné, v interiéru vládne atmosféra stylové dynamiky. Co se týče asistenčních, informačních a zábavních systémů, nabízí nové Audi A3 portfolio technologií, které definují nová měřítka v tomto segmentu.
Design
– dává jasně najevo sportovní charakter nového Audi A3. Ostré hrany a linie rozdělují napjatě klenuté plechové plochy. Rozvor vzrostl na 2,60 metru při vnější délce, která zůstala na úrovni předchůdce, a střešní sloupky C jsou skloněné podobně jako u kupé. Přídi dominuje pro vozy značky Audi charakteristická maska chladiče Singleframe. Audi dodává na přání světlomety xenon plus včetně světlometů LED pro denní svícení spolu s osazením zadních světlometů světelnými diodami. Později nabídku rozšíří světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.
Přísně dodržovaný princip lehké konstrukce Audi ultra vedl k tomu, že nové Audi A3 1.4 TFSI váží pouhých 1175 kilogramů. Přední blatníky a kapota motoru jsou vyrobeny z hliníku a ve struktuře karoserie jsou hojně zastoupeny oceli nejvyšších stupňů pevnosti společně s ocelovými komponenty tvářenými za tepla včetně tvrzení.
Interiér
Kompletně nově uspořádaný interiér modelu Audi A3 okouzluje zdánlivě se vznášející přístrojovou deskou s horizontálními liniemi, vysokou kvalitou materiálů a zpracování, jakož i jasnou ergonomií. Mezi další nepřehlédnutelné prvky v interiéru patří čtyři kulaté výdechy ventilační soustavy, elegantní ovládací panel sériově dodávané klimatizace a přístrojové vybavení. Barevný displej informačního systému řidiče (sériová výbava linií Ambition a Ambiente) prezentuje provozní údaje ve vysoce detailně zpracovaném 3D zobrazení.
Elektricky výsuvný monitor MMI, který má v nejvyšší verzi úhlopříčku sedm palců, je tenký jen jedenáct milimetrů. Nová elektromechanická parkovací brzda vytvořila na konzole středového tunelu místo pro terminál na přání dodávaného ovládacího systému MMI. V plné verzi systému MMI navigation plus včetně MMI touch má horní strana otočného tlačítka podobu touchpadu, což je další inovace na poli ergonomie. Řidič může zadávat písmena a číslice prstem, stejně jako ve vozech Audi vyšší třídy.
Výbavové stupně
Audi dává zájemcům o novou modelovou řadu A3 na výběr výbavové linie Attraction, Ambition a Ambiente nabízející zákazníkům charakter vozidla podle jejich přání. Designéři vyvinuli pro všechny varianty atraktivní barvy a materiály. Zákazníci si mohou zvolit také mnoho sportovních a komfortních prvků výbavy na přání včetně systému adaptive light, podvozku magnetic ride a panoramatického skleněného střešního okna.
Nové, vysokovýkonné asistenční systémy
– jsou další oblastí techniky, v níž nové Audi A3 posiluje svou vedoucí pozici. Nabídka zahrnuje adaptivní tempomat adaptive cruise control na bázi radaru, Audi side assist, Audi active lane assist, rozpoznávání dopravního značení, parkovacího asistenta a bezpečnostní systém Audi pre sense basic..
Oblast informační a zábavní techniky
– postavená na inovativním modulovém konceptu je obsažena ve výbavě Audi 3. Mezi ně patří zvuková aparatura Bang & Olufsen a MMI navigation plus. Jejich ideálním doplňkem je zařízení autotelefon bluetooth online včetně hotspotu WLAN, který umožňuje spolucestujícím za jízdy přístup k internetu. Řidičovi přináší tento systém individuálně přizpůsobené online služby nabízené pod hlavičkou programu Audi connect.
Motory
Nové Audi A3 přichází na start se třemi čtyřválci, které jsou od základu nově vyvinuté. Benzinové notory TFSI mají zdvihový objem 1,4 litru, resp. 1,8 litru, a dosahují nejvyššího výkonu 90 kW, resp. 132 kW. Naftový motor TDI poskytuje z dvoulitrového objemu nejvyšší výkon 105 kW. V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva nového A3 v průměru o cca 12 procent, přičemž u některých agregátů je úspora ještě větší.
Motor 1.8 TFSI spolupracuje sériově se sedmistupňovou převodovkou S tronic, zatímco jednotky 1.4 TFSI a 2.0 TDI jsou spojeny s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Ve všech případech je hnací síla přenášena na přední kola. Během následujících měsíců bude nabídka rozšířena o trvalý pohon všech kol quattro a další motory, mezi nimiž nebude chybět agregát 1.4 TFSI s pokrokovou technologií vypínání válců cylinder on demand.
Podvozek nového A3
– kombinuje potěšení ze sportovní jízdy s dobrým komfortem a suverénní stabilitou. Základním předpokladem pro vynikající jízdní vlastnosti je vyspělé zavěšení kol a citlivé řízení s posilovačem vybaveným vysoce účinným elektromechanickým pohonem. Do stabilizačního systému ESP je integrována elektronická uzávěrka předního diferenciálu, díky níž je průjezd zatáčkou na hranici fyzikálních limitů ještě plynulejší a bezpečnější.
Řidič si může zážitek z jízdy přizpůsobit vlastnímu gustu prostřednictvím systému Audi drive select (na přání, resp. sériově u linie Ambition), který mění po stisknutí tlačítka charakteristiku důležitých komponentů, jako je řízení, pedál plynu a převodovka S tronic. Systém zahrnuje také na přání dodávané adaptivní tlumiče využívající technologii Audi magnetic ride. Průměr kol sahá od 16 do 18 palců.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií