Na tiskové konferenci jsme měli možnost přesvědčit se o terénních vlastnostech tohoto modelu Subara, který je významným konkurentem luxusních terénních vozů s náhonem 4×4 jako ku příkladu Audi, BMW, Mercedes a dalších.
Při jízdách v pískovně nedaleko Prahy jsem se přesvědčil, že nové Subaru Outback s motorem 3,0 se pohybuje s naprostou jistotou i ve vyjetých kolejích na příkrém stoupání, kde se i po zastavení rozjíždí bez potíží. Samozřejmě, že jízda v terénu je limitována zejména předním nájezdovým úhlem a světlostí podvozku (200 mm).
Sedadlo řidiče anatomicky tvarované s velmi dobrým bočním vedením je i výškově stavitelné. Palubní deska je elegantní, všechny sdělovače jsou dobře čitelné a ovládače jsou umístěny ve vhodném dosahu řidiče. Minimálně tak odvádějí pozornost řidiče od dopravní situace a dovolují mu plně se věnovat sportovní jízdě na silnici i v terénu.
Benzinový šestiválcový boxer motor 3,0 R má výkon 180 kW (245 k) při 6000 ot/min a nejvyšší točivý moment 297 Nm dosahuje při 4200 ot/min. Motor má 4 ventily na válec, variabilní časování ventilů a variabilní zdvih ventilů, 2 vačkové hřídele na každou řadu válců a vícebodové vstřikování paliva. Subaru Outback s ním dosahuje rychlost 224 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,4 sekund. (Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 9,8 l na 100 km.)
Motor i podvozek tohoto modelu je velmi dobře odhlučněn. Automatická elektronicky řízená pětistupňová převodovka řadí plynule bez rázů. Pomocí páky voliče je možné řadit i manuálně. Bezpečné vedení vozu spolehlivé držení stopy i při vyšších rychlostech v prudkých zatáčkách, v dešti, ve sněhu i náledí umožňuje podvozek, vybavený symetrickým pohonem všech kol, zdokonaleným systémem ABS, systémem stability jízdy, samosvorným zadním diferenciálem, automatickým vyrovnáváním nivelity zadní nápravy, účinnými kotoučovými brzdy vpředu vzduchem chlazenými a 17ti palcovými koly. Jízdní vlastnosti tohoto vozu potvrzují, že konstruktéři plně využili zkušenosti ze závodů a rallye, ve kterých značka Subaro dosahuje velmi dobrých výsledků.
Osobitý elegantní design Outbacku na mě zapůsobil svou robustností, z které vyzařuje spolehlivost, pevnost a bezpečnost. Přední maska vozu s nápadnými elipsoidními světlomety, boční linie vozu, výrazně rozšířené podběhy kol, široké přední i zadní nárazníky, boční postranní obložení a dva výfuky – to vše zdůrazňuje dynamiku vozu a jeho sportovní charakter.
Outback se šestiválcovým motorem 3,0 R, s automatickou pětistupňovou převodovkou umožňující i manuální řazení stojí 1 448 000 Kč. Tato cena obsahuje bohatou základní výbavu mimo již výše uvedené elektricky seřiditelné vyhřívané sedačky řidiče i spolujezdce, čelní a boční airbagy řidiče i spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, palubní počítač,navigační systém DVD integrovaný, tempomat, dálkově na volantu ovládané stereo CD rádio na 6 CD s MC přehrávačem, automatickou klimatizaci s displayem, panoramatické střešní okno elektronicky ovládané, přední mlhovky, rozmrazovač předních stěračů a další položky výbavy u luxusních vozů běžné.
Pro informaci čtenářů uvádím, že Legaci Outback je možné zakoupit též s motorem 2,5 l o výkonu 121 kW (165 k) ve třech stupních výbavy (standard, GX Speciál a GX Komfort) s pětistupňovou manuální anebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Ceny podle zvoleného stupně výbavy a volby převodovky jsou od 998 000 do 1 263 000 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.