Nové sportovní a všestranné Audi Q5 na český trh ještě v tomto roce

Nové Audi Q5 kombinuje dynamiku sportovního sedanu s mimořádně variabilním interiérem a mnohostranným využitím pro volný čas a rodinu.

Výkonné a úsporné motory, stálý pohon všech kol quattro® a agilní podvozek tvoří suverénní kombinaci pro silnici a terén. Dokladem „Náskoku díky technice“ jsou inovace v podobě systému Audi drive select a sedmistupňové dvojspojkové převodovky S tronic.

Nové sportovní a všestranné Audi Q5 na český trh ještě v tomto roce
Nové sportovní a všestranné Audi Q5 na český trh ještě v tomto roce
Nové sportovní a všestranné Audi Q5 na český trh ještě v tomto roce

Již samotné rozměry naznačují, že přichází SUV nového formátu. Audi Q5 je 4,63 metru dlouhé a 1,88 metru široké, ale jen 1,65 metru vysoké. Mezi svými konkurenty má tedy nejsportovnější proporce. Navíc se může pochlubit také nejnižší hodnotou součinitele odporu vzduchu ve své třídě: cx = 0,33.

Nové sportovní a všestranné Audi Q5 na český trh ještě v tomto roce

Sportovní elegance a ladné tvary Audi Q5 dokonale vyjadřují charakter značky Audi. Přídi dominuje charakteristická maska chladiče Singleframe doplněná výraznými světlomety, které se na přání dodávají v bi-xenonovém provedení a s denními světlomety ze světelných diod LED.

Profil vozu utváří velká kola a elegantní linie střechy s decentními podélnými lištami pro střešní nosiče. Atleticky štíhlé linie nezapřou inspiraci sportovními modely kupé. Při pohledu zezadu prozrazuje rodinnou příbuznost s větším sourozencem Audi Q7 víko zavazadlového prostoru, které je podobně jako přední kapota vyrobené z hliníku. Také zadní svítilny jsou k dispozici v provedení s výraznou světelnou technikou LED.

Audi Q5 se může pochlubit všestranným talentem pro sport, volný čas a rodinu. Rozvor 2,81 metru není pouze nejlepší hodnotou ve svém segmentu, ale i předpokladem pro opravdu velkorysou nabídku prostoru pro pět cestujících. Také v interiéru používá Audi Q5 typický styl značky, ale interpretuje ho svým vlastním způsobem: například přístrojová deska orientovaná na řidiče má vyšší stavbu v souladu se zvýšenou polohou jeho sedadla. Ergonomie je příkladná a zpracování – jako vždy u Audi. Stejnou samozřejmostí je i značná variabilita interiéru. Opěradla zadních sedadel mají nastavitelný sklon a jejich sklápění by sotva mohlo být pohodlnější: stačí zatáhnout za páčku v zavazadlovém prostoru a opěradla se samočinně sklopí dopředu na sedáky. Objem zavazadlového prostoru tak vzroste z 540 na 1560 litrů, přičemž pod jeho podlahou je ještě schovaný další úložný prostor. Kdo si objedná zadní lavici „plus“, získá výhodu jejího podélného posuvu v rozsahu 100 mm. Pro přepravu opravdu dlouhých předmětů, jako je surfové prkno, bude v nabídce Audi sedadlo předního spolujezdce se sklopným opěradlem.

Sériově je Audi Q5 vybaveno elektromechanickou parkovací brzdou, inteligentním čipovým klíčkem, automatickou klimatizací a displejem mezi sdruženými přístroji, na němž je mimo jiné ukazatel ideálního převodového stupně pro úspornou jízdu. Ovládací terminál MMI dodávaný ve spojení s navigačním systémem se představuje v nové generaci, jejíž grafika a ovládání velkým otočným tlačítkem je nyní ještě více intuitivní.

Audi Q5 přichází na start se třemi motory, jedním zážehovým a dvěma vznětovými TDI. Všechny agregáty mají přímé vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem, takže sdílejí i další společné jmenovatele: vysoký výkon, mohutnou hnací sílu, klidný běh a působivě skromnou spotřebu paliva.

Od základu nově vyvinutý motor 2.0 TFSI sdružuje tři technicky náročné prvky – přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování benzinu a inovativní systém variabilního řízení zdvihu ventilů Audi valvelift. Velký točivý moment 350 N.m je k dispozici již od 1500 min-1 a na této úrovni zůstává až do 4200 min-1. Největší výkon je vyladěn na hodnotu 155 kW (211 k). Audi Q5 2.0 TFSI zvládne sprint na 100 km/h za 7,2 sekundy a dosahuje největší rychlosti 222 km/h. V kombinovaném režimu EU spotřebuje jen 8,5 litru benzinu na 100 km.

Ze čtyř válců a dvou litrů zdvihového objemu čerpá svou sílu také motor 2.0 TDI, jemuž dodává vysokou kulturu běhu nová vstřikovací soustava common rail a stejně jako u zážehového motoru také dvojice vyrovnávacích hřídelů. Turbodiesel dosahuje úctyhodného maxima točivého momentu 350 N.m (od 1750 do 2500 min-1) a největšího výkonu 125 kW (170 k). Průměrná spotřeba jen 6,7 litru na 100 km je dokladem úspěšné strategie Audi pro zvyšování účinnosti motorů. S dvoulitrovým TDI zrychlí Audi Q5 za 9,5 sekundy na 100 km/h, největší rychlosti je 204 km/h.

Nejvýkonnějším motorem v nabídce je 3.0 TDI. Turbodiesel V6 dokáže mobilizovat úctyhodných 176 kW (240 k). Maximum točivého momentu 500 N.m lze využívat v širokém rozsahu otáček od 1500 do 3000 min-1. Díky suverénnímu průběhu točivého momentu zrychlí šestiválcové Audi Q5 na „stovku“ za kultivované zvukové kulisy během 6,5 sekundy a poté lze pokračovat až k nejvyšší rychlosti 225 km/h. V průměru se třílitr spokojí se 7,7 litry nafty na 100 km.

Motor 2.0 TDI přenáší svoji sílu na šestistupňovou mechanickou převodovku.

U motorů 3.0 TDI a 2.0 TFSI sází Audi na inovativní techniku v podobě nové sedmistupňové převodovky S tronic se dvěma spojkami. Tato špičková převodovka dokáže přeřadit během několika setin sekundy s mimořádným komfortem a vysokou účinností.

Stejně jako u nového Audi A4 došlo k posunutí přední pětiprvkové nápravy daleko dopředu, což umožnilo výrazně prodloužit rozvor a dosáhnout ideálního rozdělení hmotnosti vozu mezi nápravy. Řidič nového Audi Q5 to pozná podle neochvějné směrové stability, vysokého komfortu a působivé dynamiky.

Audi, průkopník v oblasti pohonu všech kol, vyrábí Audi Q5 výhradně se stálým pohonem všech kol, neboť to je jediné skutečně důsledné řešení pro dynamické SUV. Za normálního provozu se hnací síla rozděluje v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu. Tato charakteristika s větším důrazem na zadní nápravu zvyšuje požitek z jízdy. V případě potřeby dokáže ústrojí quattro® přenášet až 65 % točivého momentu na přední nebo až 85 % na zadní kola.

Také podvozek zdůrazňuje sportovní charakter Audi Q5. V konstrukci pětiprvkové přední nápravy a zadní nápravy s příčnými lichoběžníkovými rameny jsou se značným podílem zastoupeny lehké hliníkové díly. Reakce vozu na natočení volantu je bezprostřední, rozměrné brzdové kotouče zajišťují skvělé hodnoty zpomalení. Standardně se montují sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami rozměru 235/65, na přání si lze zvolit větší kola až do průměru ráfku 20 palců.

Jízda v novém na výkon orientovaném SUV od Audi je sportovně precizní, spontánní, bezpečná a současně komfortní. Jeho stabilizační systém ESP je nově vyvinutý a rozšířený o inovativní funkce, které konkurence nenabízí. Například zatížení střechy může dosahovat až 100 kilogramů, čímž se zvyšuje těžiště vozu. ESP proto rozpozná, kdy je namontován originální střešní nosič, a v mezních situacích zasahuje o něco dříve.

Audi Q5 je vozem pro jakékoli použití na jakémkoli povrchu. Poradí si s dvoutunovým přívěsem i s náročnějším terénem, v němž přijde ke slovu sériově montovaný asistent pro sjíždění prudkých svahů, který zvyšuje bezpečnost tím, že samočinně udržuje zvolenou rychlost menší než 30 km/h. Během provozu mimo zpevněnou vozovku pracuje stabilizační systém ESP i protiblokovací brzdový systém ABS podle speciálního terénního programu.

Čísla mluví sama za sebe: Audi Q5 se může pochlubit stoupavostí 31 stupňů (= 60 %). Díky krátkému přednímu převisu dosahuje přední nájezdový úhel hodnoty 25 stupňů a přechodový úhel má hodnotu 17,5 stupně. Světlá výška dosahuje znamenitých 20 centimetrů, při brodění si může řidič dovolit vjet do hloubky až 50 centimetrů.

Ještě větší fascinaci z jízdy může vyvolat na přání dodávaný systém Audi drive select, kterým se volí komfortní, automatická nebo sportovní charakteristika řízení, tlumičů a hnacího ústrojí. Pomocí ovládacího systému MMI si může řidič individuálně naprogramovat vlastní, čtvrtý režim.

Součástí velkorysé standardní výbavy je mimo jiné audiosystém s osmi reproduktory, který lze na přání libovolně rozšiřovat o další prvky, jako je systém Bluetooth, přehrávač DVD, televizní přijímač, inteligentní hlasové ovládání nebo highendová zvuková aparatura od dánského specialisty Bang & Olufsen. Špičkový navigační systém pracuje s novým trojrozměrným zobrazováním map, které jsou uložené na pevném disku s dostatečnou kapacitou také pro hudební soubory MP3.

Na přání lze výbavu vozu rozšířit o bezpočet luxusních prvků a nejmodernějších asistenčních systémů, k nimž patří například Audi parking system advanced se zpětnou kamerou (usnadňuje parkování), Audi lane assist (varuje před nechtěným opuštěním jízdního pruhu), Audi side assist (sleduje provoz ve slepých úhlech a varuje řidiče před případným nebezpečím při změně jízdního pruhu), adaptive světlo (dynamické světlomety do zatáček) a adaptivní tempomat (udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu).

Pro nejnáročnější zákazníky jsou připravené další prvky výbavy ze světa vyspělých technologií: bezklíčový přístupový systém advanced key, sledování tlaku v pneumatikách, velká skleněná panoramatická střecha, třízónová automatická klimatizace, sluneční roletky pro zadní boční okna, elektrické zavírání víka zavazadlového prostoru, sklopné závěsné zařízení, samočinné zapínání a vypínání dálkových světlometů a elektrické seřizování, vyhřívání a odvětrávání předních sedadel.

Vůz Audi Q5 bude na českém trhu k dispozici koncem roku, cena zatím nebyla stanovena.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...