Ušlechtilý šestiválec je charakteristický čtyřventilovou technikou, velmi úzkým – pouze patnáctistupňovým – rozevřením obou řad válců, variabilním časováním sacích ventilů a sacím potrubím proměnné délky. Díky těmto technickým lahůdkám se šestiválcový agregát chlubí skutečně působivými parametry: jeho největší výkon činí 204 k (150 kW ) při 6200 ot/min a točivý moment dosahuje svého maxima 270 Nm již na hranici 3200 ot/min. Ve světle těchto výkonů nejsou překvapením skvělé dynamické parametry nových modelů: Volkswagen Golf V6 4Motion zrychluje z klidu na 100 km za pouhých 7,1 s.. Volkswagen Bora V6 4Motion zvládá sprint z klidu na 100 km/h za 7,4 s. Nejvyšší rychlost obou modelů je shodná 235 km/h.
Motor 2.8 V6 technicky vychází ze známého šestiválce VR6, novému agregátu však konstruktéři připravili jinou hlavu se čtyřmi ventily na každý válec. Toto řešení se odrazilo nejenom v lepších výkonových parametrech, ale i v čistotě výfukových spalin a nižší spotřebě paliva. Motor 2.8 V6 plní nejpřísnější emisní limity D4, což je v řadě zemí důvodem k citelným daňovým úlevám Podle normy MVEG si Golf V6 4Motion i Bora V6 4Motion řeknou v průměru jenom o 10,8 litru benzinu na 100 km jízdy.
Technickou lahůdkou motoru 2.8 V6 je proměnné časování jeho sacích ventilů. V závislosti na jízdních podmínkách dokáže řídící jednotka prostřednictvím hydraulického mechanismu, působícího na krátký propojovací řetěz vačkových hřídelí sacích a výfukových ventilů, vytvořit až třicetistupňový rozdíl mezi natočením obou hřídelí. Díky tomu vyniká motor mohutným záběrem v nízkých a špičkovým výkonem ve vysokých otáčkách. Proměnné sání motoru 2.8 V6 posílá vzduch do spalovacích prostorů dvěma různě dlouhými cestami: v nižších otáčkách proudí čerstvý vzduch do válců 630 mm dlouhým plastovým potrubím. Při otáčkách 4080 min-‚ dá řídicí elektronika pokyn ke změně režimu a dochází k otevření kratšího, 390 mm dlouhého potrubí. Také tento systém garantuje mohutný točivý moment v nižších otáčkách a vysoký výkon vytočeného motoru.
Výkony motoru 2.8 V6 musí zaujmout i skutečné znalce a sportovně založené řidiče, a proto si tvůrci nových modelů dali záležet i na přípravě jejich podvozků. Oba modely jsou standardně vybavované manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Kompaktní tříhřídelová převodovka je dimenzovaná pro přenos točivého momentu až 350 Nm. Řadicí páka je s vlastní převodovkou propojená lanovody, takže nehrozí riziko přenosu vibrací do interiéru vozu. Nová převodovka je díky hojnému využití magnézia a dutých hřídelí také velmi lehká.
Pro své špičkové modely zvolil Volkswagen pohon všech kol systému 4Motion. Jeho srdcem je lamelová spojka Haldex v olejové lázni. Jestliže se otáčky vstupního a výstupního hřídele spojky Haldex začínají lišit, zvýší se okamžitě tlak oleje ve skříni spojky, lamely se sepnou a výkon se začíná přenášet na kola zadní nápravy. Velkou výhodou systému 4Motion je jeho plná kompatibilita s řídicí elektronikou protiblokovacího systému brzd ABS či stabilizačního systému ESP, kterým jsou oba modely standardně vybavovány. Stabilizační systém ESP neustále monitoruje jízdní podmínky: velikost stáčivých momentů, akceleračních i brzdných sil a porovnává je s polohou pedálu plynu či natočením volantu. V okamžiku, kdy se vůz dostává ke kritické hranici nestabilní jízdy, vydá elektronická řídicí jednotka systému ESP pokyn k cílenému přibrzdění některého z kol a vrátí vůz do stabilního stavu.
Vozy Volkswagen Golf V6 4Motion i Bora V6 4Motion se nabízejí pouze ve špičkové verzi Highline, do které patří mimo jiné šestnáctipalcová kola z lehkých slitin Le Mans, sportovní sedačky vpředu, klimatizace, elektricky ovládaná zrcátka i okna či centrální zamykání. Oba špičkové modely automobilky Volkswagen nedávají svoji technickou a výkonovou převahu nijak okázale najevo. Pouze diskrétní červený symbol „V6“ na chladiči a víku zavazadlového prostoru a ještě dvojitá leštěná koncovka výfuku je odlišuje od jejich sourozenců.
Ve výbavě Volkswagenu Bora V6 4Motion nechybí ani palubní počítač, dešťový senzor stíračů, vnitřní zpětné zrcátko s elektronickou ochranou proti oslnění. Standardní výbavu obou vozů je možné doplnit např. o kožené doplňky interiéru, elektricky nastavitelná sedadla s pamětí či navigační systém.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií