Nové Porsche 911 Targa s inovativně řešenou střechou představeno na detroitském autosalonu

Společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce luxusních a sportovních vozů značky Porsche do ČR zahájí prodej modelů v provedení 911 Targa 4 a Targa 4S již na začátku května ve svých Porsche centrech v Praze a Brně.

1ptar4bok1000

Vůbec poprvé spojuje klasické řešení Targa s nejnovější konstrukcí střechy.

Stejně jako tomu bylo u legendární první generace modelu Targa, také pro nový model je charakteristický široký sloupek umístěný místo B sloupku, pohyblivé střešní díly nad předními sedadly a zadní okno bez klasických C sloupků. Na rozdíl od původního modelu lze u moderního typu střechu otevřít, nebo naopak uzavřít pouhým stiskem tlačítka. Při otevírání střechy se zcela automaticky střešní díly spektakulárním způsobem schovají za zadní sedadla. Automobil je vybaven pro značku Porsche typickým pohonem všech kol PTM, který preferuje zadní nápravu a také ve své nejnovější generaci nabízí nejvyšší úroveň dynamiky na rozmanitém povrchu a za každého počasí.

Nová 911 Targa je inovativním novým vydáním klasického vozu z roku 1965. Novinka má technicky nejblíže modelům 911 Carrera 4, od nichž přebírá techniku a karoserii až do výšky bočních oken. Sportovní výraz novému modelu dodává karoserie rozšířená v zadní části, typická pro modely s pohonem všech kol, stejně tak jako rozměrné a zakulacené zadní okno.

 Nabídku tvoří dvě varianty

Jako tomu bylo i v minulé generaci, také nejnovější provedení modelu Targa přichází ve dvou provedeních s pohonem všech kol. Model 911 Targa 4 pohání plochý šestiválec boxer s objemem 3,4 l a výkonem 257 kW. S převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zrychluje z klidu na 100 km/h během 4,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 282 km/h. V závislosti na převodovce vykazuje tento model kombinovanou spotřebu paliva v rozpětí 9,5 až 8,7 l/100 km (223 až 204 g/km CO2). Vrcholnou verzí je model 911 Targa 4S s výkonem 294 kW s motorem o objemu 3,8 l. Dosahuje rychlosti až 296 km/h a s převodovokou PDK a paketem Sport Chrono zrychlí na 100 km/h během 4,4 s. Spotřeba se podle použité převodovky pohybuje v rozpětí 10,0 až 9,2 l/100 km (237 až 214 g/km CO2). Výkony a jízdní dynamika, stejně tak jako hospodárnost jsou na mimořádné úrovni modelů 911 Carrera 4 Cabriolet. Oba modely plní emisní normu Euro 6.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Symbio otevírá gigafactory SymphonHy, největší závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Symbio otevírá gigafactory SymphonHy,...

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, slavnostně otevřel SymphonHy, svou první gigafactory a současně centrum technologického a průmyslového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu už měla být...

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh ale...

Jak nejlépe vozit lyže a snowboard v autě

Před jízdou na hory je nutné vědět, jak poskládat lyže, snowboard a další vybavení do auta. Nejpohodlnější variantou je střešní box, kam se vejde nejen několik párů lyží či snowboard,...