

Až dosud se předchozí motor 4.0 TDi pyšnil hodnotami 275 k a 650 N.m. Od své premiéry v létě 2003 patřil dlouhou dobu mezi nejsilnější osmiválce a také průměrnou spotřebou 9,6 litru se držel dlouho na špici ve své kategorii.
Audi se však rozhodlo jít ve vývoji dál a zkonstruovat ještě výkonnější diesel. Přitom bylo třeba dbát ohled na co možná vysokou míru jízdní dynamiky při nízké spotřebě, dále na nízkou hlučnost a důležitou roly hrála také nízká hmotnost.

Výsledkem je zcela nový osmiválec kompaktní a lehké stavby. V porovnání s konkurencí je svojí délkou 520 mm o 140 mm kratší a o 15 kilogramů lehčí. Z toho vyplývá, že jde o nejlehčí diesel V8, z něhož profituje hlavně rovnoměrné rozdělení hmotnosti vozu.
Dvě turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek dodávají už při nízkých otáčkách vysoký točivý moment. Vpravo a vlevo od motoru umístěné chladiče stlačeného vzduchu se nacházejí pod předními světlomety v pozici, která je z hlediska proudění vzduchu nejvýhodnější. Zásadní inovací nejnovějšího systému Common-rail jsou piezoelektrické vstřikovače, které vstřikují do válců palivo, rozdělené pro každý cyklus až do pěti dávek.
Nový vznětový přeplňovaný osmiválec 4.2 se v současné chvíli staví do role nejvýkonnějšího dieselu používaného v osobních automobilech. S ním zrychlí AUDI A8 s hliníkovou karosérií na stovku za 5,9 s, přičemž největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. S příznivou spotřebou, šestistupňovou převodovkou tiptronic a pohonem quattro je ideální cestovní limuzínou na dlouhé cesty. Na jednu 90 litrovou nádrž lze údajně ujet až 950 kilometrů.
- Objem 4134 cm3
- Vrtání x zdvih 83 x 95,5 mm
- Výkon 326 k při 3750/min
- Toč.moment 650 N.m při 1600-3500/min
- Rychlost 250 km/h
- Zrychlení 0-100 km/h 5,9 s
- Prům.spotřeba 9,4 l/100 km
Už v základním provedení je podvozek vybaven vzduchovým pérováním a adaptivními tlumniči. Řidič se tak může rozhodnout, jestli si zvolí tvrdou sportovní nebo spíše měkkou komfortní jízdu.
Zážehový šestiválec 3.2

Druhou pohonnou jednotku představuje zážehový vidlicový šestiválec FSi 3.2, který svého třílitrového předchůdce překonává o 40 koní. Tzn, že disponuje výkonem 260 k. Spojuje vysoký výkon, kultivovaný běh motou a ekonomii. Je určen jak pro model s pohonem předních kol (sedmistupňový multitronic), tak i quattro (šestistupňový tiptronic).
- Objem – 3123 cm3
- Vrtání x zdvih – 84,5 x 92,8 mm
- Výkon – 260 k při 6500/min
- Toč.moment – 330 N.m při 3250/min
- Rychlost – 250 km/h
- Zrychlení 0-100 km/h- 7,7 s
- Prům.spotřeba – 9,8 l 100 km
Víc než 90 procent točivého momentu je k dispozici v rozmezí od 2400 do 5500 otáček. Takovou pružností se může pochlubit jen málokterý benzinový šestiválec. Řidič, který pocítí sílu při každém sešlápnutí plynového pedálu, ocení rovněž široký rozsah otáček využitelný do 7200/min.
Obě pohonné jednotky jsou určené pro Audi A8 s normálním rozvorem (2944 mm), stejně jako o 130 mm delším (3074 mm). Ústředním prvkem „á-osmičky“ je mohutná mřížka chladiče, s chromováním v duchu současného designu, protažená až ke spodní části spoileru.
Mnichov