Nové modely Mercedes-AMG řady 53: CLS, třída E kupé a třída E kabriolet Dokonalá kombinace sportovních výkonů a designu (podrobná informace o nových modelech již v prodeji na našem trhu)

Mercedes-AMG rozšiřuje své produktové portfolio o tři nové modely a zároveň zavádí nové typové označení v podobě modelů s číslem 53.

Oficiální termín pro uvedení faceliftu S kupé a S kabriolet na evropské trhy byla  sobota 20.ledna 2018 

Od tohoto dne mohou mít dealeři vozidla vystavená v showroomech a první zákazníci si přebírají předem objednané automobily.

Jako první představuje CLS 53, E 53 kupé a E 53 kabriolet

– všechny s pohonem 4MATIC+ (kombinovaná spotřeba paliva: 8,5 – 8,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 201 – 200 g/km). Tyto modely kombinují pozoruhodné výkony se sportovním stylem a vysokou hospodárností. Jejich srdcem je nový, elektrifikovaný motor 3,0 litru s dvojitým přeplňováním jedním výfukovým turbodmychadlem a jedním elektricky poháněným přídavným dmychadlem. Řadový šestiválec poskytuje nejvyšší výkon 320 kW (435 k) a maximální točivý moment 520 N.m. Generátor s funkcí spouštěče EQ Boost nabízí krátkodobě dodatečný výkon 16 kW a točivý moment 250 N.m. Kromě toho napájí elektrickou síť vozidla s napětím 48 V. Mezi další technické skvosty patří převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+.

Společnými vizuálními rozpoznávacími znaky tří nových modelů řady 53 jsou

– maska chladiče s dvojitou lamelou, přední nárazník se stylistickým motivem křídla ve tvaru písmene A, specifická obložení bočních prahů AMG, zadní nárazník s difuzorem a kruhové dvojité koncovky výfukové soustavy s leskle chromovanou povrchovou úpravou. „Novými modely řady 53 rozšiřujeme naše portfolio o progresivní kombinaci sportovního designu, mimořádných výkonů a hospodárnosti. Zároveň se jedná o první krok směrem k hybridní budoucnosti. Základem je moderní koncept pohonu v podobě řadového šestiválce s elektricky poháněným přídavným dmychadlem, generátorem EQ Boost s funkcí spouštěče a elektrickou sítí s napětím 48 V. Velmi spontánní reakce na povely pedálu plynu, preciznost a zaměření na jízdní dynamiku jsou pro AMG typické. Skupině lifestylově zaměřených zákazníků tak předkládáme další atraktivní nabídku z Affalterbachu,“ říká Tobias Moers, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Řadový šestiválec s generátorem EQ Boost s funkcí spouštěče

Řadový šestiválec se vyznačuje vrcholnými výkonovými parametry a inteligentní elektrifikací. Generátor EQ Boost, uložený mezi motorem a převodovkou, kombinuje funkce spouštěče, alternátoru a výkonného elektromotoru. Tato inovace a inteligentní přeplňování elektricky poháněným přídavným dmychadlem eZV (elektrischer Zusatzverdichter) a výfukovým turbodmychadlem sledují stejný cíl: zvýšení typických sportovních výkonů a jízdní dynamiky vozů AMG při současném snížení spotřeby paliva a emisí. Tohoto cíle bylo dosaženo, jak ukazují provozní vlastnosti modelu CLS 53 4MATIC+, který zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy a s paketem Driver´s Package dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 8,4 l/100 km, kombinované emise CO2 200 g/km.

Vysoký točivý moment bez prodlevy

Elektricky poháněné přídavné dmychadlo je při rozjezdu podporováno generátorem EQ Boost s funkcí spouštěče. Vysokého plnicího tlaku je díky tomu dosaženo bez prodlevy. Točivý moment pro zrychlení tak roste rychleji až do okamžiku, kdy do hry vstoupí velké výfukové turbodmychadlo. Motor 3,0 litru reaguje extrémně spontánně a nabízí velmi dynamickou odezvu na povely pedálu plynu bez prodlevy. Bonusem navíc je vysoká kultivovanost běhu řadového šestiválce.

Průkopník pro hybridní funkce: elektrická síť s napětím 48 V

Elektrickou energii pro elektrickou síť s napětím 48 V vyrábí generátor EQ Boost s funkcí spouštěče. Konvenční elektrická síť s napětím 12 V je napájena rovněž z nové sítě prostřednictvím měniče DC/DC. Akumulátor 48 V zvyšuje celkovou kapacitu akumulátorů vozidla, které tak disponuje větším množstvím elektrické energie, což je předpokladem například pro zavádění různých inovativních funkcí. Elektrická síť s napětím 48 V je proto průkopníkem pro další hybridizaci. Další výhodou jsou pouze čtvrtinové hodnoty elektrického proudu při shodném výkonu. V důsledku toho lze používat tenčí a lehčí vodiče, což nepřímo přispívá k úspoře paliva. Elektrické spotřebiče, jako jsou osvětlení, přístrojová deska, ukazatele informačního a zábavního systému a řídicí jednotky, jsou i nadále zásobovány z 12V elektrické sítě.

Hybridní funkce díky generátoru EQ Boost s funkcí spouštěče

Generátor EQ Boost s funkcí spouštěče je centrální součástí 48V elektrické sítě a je využíván nejen jako elektrický generátor, ale přebírá také hybridní funkce. Díky
tomu je možné realizovat úspory paliva, které byly dosud dosažitelné pouze s vysokonapěťovou hybridní technikou. Generátor EQ Boost zajišťuje poprvé také regulaci volnoběhu. Mezi hybridní funkce patří podpora spalovacího motoru výkonem 16 kW a točivým momentem 250 N.m, rekuperace kinetické energie, změna zatížení motoru, setrvačná jízda a téměř neznatelné opětovné spouštění motoru funkcí start-stop.
Nový šestiválec je v porovnání s běžnými řadovými šestiválci výrazně kratší, protože postrádá pohon vedlejších agregátů řemenem na čelní straně motoru. Tím vzniká prostor pro uložení mimořádně účinného systému čištění výfukových plynů v blízkosti motoru. Součástí výfukové soustavy pod podlahou vozidla je už jen standardně dodávaný filtr pevných částic.

Exteriér: maska chladiče s dvojitou lamelou a kruhové dvojité koncovky výfukové soustavy

Nové modely řady 53 vystupují samostatně také po vizuální stránce. Společným rozpoznávacím znakem je maska chladiče se stříbřitě chromovanou dvojitou lamelou, která byla dosud vyhrazena vysokovýkonným modelům s motory V8. Místo masky chladiče s diamantovým motivem a jednotlivými hroty je před centrálním chladičem umístěna černá mřížka.
Přední nárazník s motivem křídla ve tvaru písmene A je vybaven černými aerodynamickými prvky a předním spoilerem se stříbřitě chromovanou povrchovou úpravou. Specifické obložení bočních prahů AMG propůjčuje modelům řady 53 dynamičtější siluetu.
Při pohledu zezadu zaujme nejen nově navržený zadní nárazník, ale také klasické kruhové dvojité koncovky výfukové soustavy s leskle chromovanou povrchovou úpravou. Tvarové řešení bočních částí zadního nárazníku vylepšuje aerodynamiku v oblasti zádě. V důsledku toho jsou podběhy kol lépe obtékány vzduchem. Odtoková hrana na víku zavazadlového prostoru je lakována v barvě karoserie, ale na přání se dodává také ve verzi z uhlíkového kompozitu.

Exteriér: speciální prvky výbavy modelu CLS 53 4MATIC+

Přední nárazník modelu CLS 53 4MATIC+ disponuje přídavnými bočními vzduchovými kanály, které vylepšují aerodynamiku přídě a snižují hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx. Přední spoiler plynule přechází do bočních vzduchových kanálů a minimalizuje vztlakové síly na přední nápravě. Vnější
linie masky chladiče se směrem dolů rozšiřují a propůjčují modelu CLS podmanivý výraz. K tomu přispívají rovněž štíhlé světlomety s ostře řezanými tvary.
Vnější zpětná zrcátka jsou stejně jako u modelů AMG GT umístěna na dveřích, a vytvářejí tak ještě dynamičtější vzhled. Dvoudílné zadní svítilny vizuálně umocňují šířku zádě a přispívají k praktické využitelnosti vozidla velkorysým vstupním otvorem do zavazadlového prostoru. Širší rozchod kol kombinuje lepší jízdní vlastnosti v zatáčkách s dokonalým vzhledem díky kolům posunutým k okrajům karoserie. CLS 53 jezdí standardně na 19“ kolech z lehké slitiny s optimalizovanou aerodynamikou. Na přání lze objednat 20“ kola.

Interiér s inovativním konceptem zobrazování a ovládání

Interiér nových modelů AMG vítá cestující specifickou, exkluzivní výbavou, luxusními materiály a výrazně rozšířenými možnostmi výběru. Inovativní koncept ovládání a zobrazování zahrnuje displeje s vysokým rozlišením a vynikající kvalitou obrazu. Na přání mohou mít úhlopříčku 12,3 palce. Oba displeje vizuálně splývají pod společným krycím sklem v širokoúhlý panel přístrojů a jako centrální prvek umocňují horizontální uspořádání vnitřního designu.

Na přání dodávaný širokoúhlý panel přístrojů

– zahrnuje velký displej s virtuálními sdruženými přístroji v přímém zorném poli řidiče a centrální displej nad středovou konzolou. Protože je panel přístrojů zcela digitální, může si řidič zvolit jeden ze tří stylů grafického zpracování „Classic“, „Sport“ a „Progressive“ a podle svých představ si nakonfigurovat pro něj důležité informace a zobrazení. Prostřednictvím menu AMG lze zobrazit teplotu motorového a převodového oleje, příčné a podélné zrychlení, výkon a točivý moment motoru, plnicí tlak, teplotu a tlak v pneumatikách i aktuální nastavení vozidla.
Dotyková tlačítka Touch Control Buttons na volantu reagují na stírací pohyby, čímž umožňují ovládání veškerých funkcí informačního a zábavního systému, aniž by musel řidič pouštět volant.
Informační a zábavní systém lze navíc ovládat prostřednictvím dotykové plochy s otočným tlačítkem na středové konzole nebo hlasového ovládání LINGUATRONIC. Hlasové ovládání bylo rozšířeno i na funkce vozidla. Nyní lze hlasovými povely ovládat také klimatizaci a vyhřívání/odvětrávání sedadel, osvětlení interiéru a na přání dodávaný průhledový displej.

 Nový volant AMG Performance standardně

Syntézu exkluzivity a sportovního charakteru umocňují také sportovní sedadla (v modelech E 53 4MATIC+ kupé a kabriolet s originálním vzhledem napodobujícím integrované opěrky hlavy) ve specifickém designu AMG s plaketou AMG, červené bezpečnostní pásy a ozdobné prvky z uhlíkového kompozitu nebo matně stříbrných skleněných vláken. Interiér završuje nový standardní volant AMG Performance obšitý kůží Nappa s možnostmi individualizace například dřevěnými doplňky s klavírním lakem nebo obšitím mikrovláknem DINAMICA v místech pro uchopení.

Výrazně širší výběr než u dosavadních modelů řady 43 mají zákazníci u tří nových modelů řady 53 v oblasti barev a materiálů pro interiér

K dispozici jsou kombinace umělá kůže ARTICO/mikrovlákno DINAMICA, kůže Nappa a interiéry designo. Kromě klasické černé s červeným nebo šedým kontrastním prošíváním jsou pro modely E 53 4MATIC+ kupé a kabriolet nabízeny nyní také kombinace černá/sedlově hnědá, černá/bílá, černá/klasická červená, tiziánově červená designo/béžová macchiato a titanově šedá designo/černá.
Pro CLS 53 4MATIC+ lze kromě výbav designo objednávat také kombinace barev béžová macchiato/šedá magma, černá/bengálsky červená a hnědá espresso/šedá magma, přičemž barva okolí se opakuje také na věnci volantu. Barevný koncept je důsledně realizován rovněž v zadní části interiéru (design s motivem vlny). Pro model CLS 53 4MATIC+ byla nově sestavena také nabídka tvarového řešení, barev a materiálů sportovních sedadel s nastavitelnými opěrkami hlavy. To se týká všech aspektů optimalizace komfortu, ergonomie, sportovních vlastností a bezpečnosti.

Rovněž nová jsou tři plnohodnotná sedadla vzadu

Větší variabilitu a užitné vlastnosti v každodenním provozu poskytují sklopná opěradla zadních sedadel, dělená v poměru 40:20:40, a výškově nastavitelné opěrky hlavy.

Krátké doby řazení, vysoká účinnost: převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Nový řadový šestiválec 3,0 litru je spojen s převodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, která přesvědčí extrémně krátkými dobami řazení, rychlými reakcemi na povely páček pro manuální řazení, funkcí přidávání meziplynu a vícenásobným řazením nižších převodových stupňů. Proces řazení vyšších i nižších převodových stupňů je vždy realizován bezprostředně, a to jak v automatickém režimu, tak i na povely řidiče prostřednictvím páček na volantu. Převodovka pracuje velmi spontánně zejména v jízdním režimu „Sport+“ a v manuálním režimu.

Zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+

Hnací sílu na vozovku přenáší rovněž standardně dodávaný zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+. Inteligentní systém kombinuje přednosti různých konceptů pohonu. Zcela variabilní rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu zaručuje nejen optimální trakci, ale také vysokou úroveň jízdní stability a bezpečnosti, na kterou se může řidič spolehnout za všech podmínek, jak na suché silnici, tak na mokru nebo sněhu. Přechody mezi pohonem zadních a všech kol probíhají oběma způsoby plynule, protože je inteligentní řízení systému integrováno do celkového systémového uspořádání vozidla.

Elektromechanicky ovládaná spojka

– propojuje trvale poháněnou zadní nápravu s přední nápravou. Nepřetržitě probíhají výpočty nejlepšího možného rozdělení točivého momentu – v závislosti na jízdní situaci a přání řidiče. Vozidlo tak může plynule přecházet od pohonu všech kol, který poskytuje maximální trakci, k pohonu výhradně zadních kol, a to s ohledem na komplexní vyhodnocování provozních podmínek. Pohon všech kol kromě trakce a příčné dynamiky vylepšuje také podélnou dynamiku. Vozidlo díky tomu dosahuje ještě intenzivnějšího zrychlení.

Charakteristika stisknutím tlačítka: AMG DYNAMIC SELECT

Charakteristiku nových modelů řady 53 lze ještě výrazněji individualizovat stisknutím tlačítka, které aktivuje některý z pěti nabízených jízdních režimů systému DYNAMIC SELECT: „Eco“, „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ a „Individual“. Rozmanitá nastavení vozidla sahají od hospodárného přes komfortní až po velmi sportovní. Přitom jsou modifikovány důležité parametry, jako jsou reakce motoru, řazení převodovky, nastavení podvozku a řízení. Nezávisle na jízdních režimech DYNAMIC SELECT může řidič přejít přímo do manuálního režimu tlačítkem „M“ a řadit výhradně páčkami na volantu. V případě potřeby lze samostatně aktivovat také různá nastavení podvozku.

Speciální podvozek AMG RIDE CONTROL+

Podvozek se vzduchovým odpružením AMG RIDE CONTROL+, vyvinutý v Affalterbachu, zaručuje ještě vyšší úroveň agility, neutrálnější chování vozidla při průjezdu zatáčkou a vyšší úroveň trakce. Vícekomorové vzduchové odpružení s mimořádně sportovním nastavením pružin a tlumičů a systémem adaptivního tlumení ADS+ (Adaptive Damping System) s plynule nastavitelnou charakteristikou tlumičů kombinuje vynikající jízdní dynamiku s vysokým komfortem odpružení. Zvýšení tuhosti pružin, například v zatáčkách nebo při brzdění, účinně minimalizuje nežádoucí pohyby karoserie.
Na přední nápravě nacházejí uplatnění speciální čepy náprav a nosné klouby. Veškeré díly mají optimalizovanou tuhost. Větší negativní odklon kol na přední nápravě a zadní nápravě s prostorově uspořádanými rameny zvyšuje příčnou dynamiku. Elastokinematika obou náprav je celkově tužší. Všechna tato opatření zvyšují agilitu a podporují dynamiku.
Aktuální jízdní situaci a stavu vozovky se rovněž přizpůsobuje tlumení každého kola. Celý proces probíhá rychle a precizně prostřednictvím oddělených ventilů v tlumičích pro fáze stlačování a roztahování tlumičů. Kromě toho lze nastavit charakteristiku tlumičů ve třech režimech „Comfort, „Sport“ a „Sport+“, které umožňují mnohem citelnější rozdíly mezi vysokou úrovní komfortu při cestování na dlouhé vzdálenosti a sportovní jízdní dynamikou.

Modely řady 53 udržují stálou světlou výšku

– nezávisle na zatížení díky pneumatickému systému na obou nápravách. Stisknutím tlačítka lze zvýšit světlou výšku, například před strmým sjezdem do podzemních garáží nebo před nájezdem. Světlá výška se ve vyšších rychlostech automaticky sníží, čímž se sníží také těžiště vozidla a zvýší jízdní stabilita.

Přímé a s jednoznačnou zpětnou vazbou: parametrické řízení AMG

Elektromechanické parametrické řízení má v modelech řady 53 variabilní převod. Jeho předností je precizní a autentická zpětná vazba. Posilovač řízení nabízí dvě nastavení „Comfort“ nebo „Sport“. Příslušná charakteristika se ovládá automaticky v závislosti na vybraném jízdním režimu DYNAMIC SELECT. V režimu „Sport“ dostává řidič více informací o jízdní situaci.

Odolná a spolehlivá brzdová soustava

Velkoryse dimenzovaná brzdová soustava s kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením zaručuje modelům řady 53 spolehlivé a intenzivní zpomalení. Na přední nápravě nalézají uplatnění odvrtávané kotouče s vnitřním chlazením rozměru 370 x 36 mm se čtyřpístkovými pevnými třmeny a nápisem AMG. Na zadní nápravě jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením rozměru 360 x 26 mm s jednopístkovými plovoucími třmeny.

 Wellness na dlouhých cestách: systém řízení komfortu ENERGIZING

Na přání se pro všechny modely řady 53 dodává systém řízení komfortu ENERGIZING. Různé komfortní systémy vozidla jsou síťově propojeny, aby bylo možné cíleně využívat funkce klimatizace a sedadel (vyhřívání, odvětrávání, masáž), vyhřívání ploch a volantu i vytváření atmosféry osvětlením a hudbou. V závislosti na náladě nebo požadavku zákazníka vytvoří systém speciální nastavení pro udržování řidiče a cestujících v dobré kondici a zachování jejich výkonnosti.

Intelligent Drive: technika ze třídy S

– CLS 53 4MATIC+ disponuje nejnovější generací asistenčních systémů z třídy S. Nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů je přitom modulární. Standardní výbava zahrnuje aktivní brzdový asistent, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro rozpoznání únavy řidiče ATTENTION ASSIST, asistent pro rozpoznávání rychlostních omezení a systém ochrany cestujících PRE-SAFE®. Novinkou, která je rovněž součástí standardní výbavy, je PRE-SAFE® Sound (připraví lidský sluch při nebezpečí kolize na očekávaný hluk způsobený nárazem).

Na přání dodávaný paket asistenčních systémů

– obsahuje aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC, aktivní asistenta řízení, aktivní asistent pro dodržování rychlostních limitů, aktivní brzdový asistent s funkcí pro průjezd křižovatkou, asistent řízení pro vyhýbací manévry, aktivní asistent pro sledování slepého úhlu, aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu a systém PRE-SAFE® PLUS. Aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC a aktivní asistent řízení poskytují nyní řidiči ještě komfortnější podporu při udržování bezpečného odstupu a při řízení, protože automaticky přizpůsobují rychlost jízdy v zatáčkách nebo před kruhovými objezdy a křižovatkami. Výrazně vylepšen byl rovněž aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu (v závislosti na zemi provozu jsou možné specifické odchylky u jednotlivých funkcí). Paket asistenčních systémů Plus navíc zahrnuje systém PRE-SAFE® Impuls Seite, který připraví cestující vpředu bočním impulzem na boční náraz, čímž sníží riziko poranění.
Nový CLS 53 4MATIC+ navíc přebírá vylepšené kamerové a radarové systémy z modelové řady Mercedes-Benz CLS. Díky tomu si udržuje ideální přehled o okolní dopravní situaci. Při výpočtech vhodného provozního nastavení zohledňuje data z mapových podkladů a navigačního systému.

Exkluzivní Edition 1 pro CLS 53 4MATIC+

CLS 53 4MATIC+ bude při uvedení na trh nabízen v exkluzivní verzi Edition 1, která se vyznačuje konceptem interiéru COPPER ART. Atmosféru mimořádné kvality v interiéru vytváří velký počet ozdobných prvků v ušlechtilém odstínu mědi. Čalounění sedadel černou kůží Nappa je zdobeno měděným kontrastním prošíváním, což platí i pro přístrojovou desku, loketní opěrky, středovou konzolu, výplně dveří a lemování podlahových rohoží.
Výjimečné postavení umocňují ozdobné prvky a obložení středové konzoly z uhlíkového kompozitu s měděnými vlákny COPPER ART a volant Performance s logem Edition. Luxusní charakter kromě toho zdůrazňuje nejen dekorační osvětlení s 64 barvami, ale také pakety Memory a Zrcátka nebo exkluzivní analogové hodiny IWC.

Nové modely řady 53 oslavily světovou premiéru 15. ledna 2018 na autosalonu NAIAS (North American International Auto Show) v Detroitu (USA).

* * *

Přehled technických údajů Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+, Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ kupé

Motor:

Řadový šestiválec 3,0 litru s výfukovým turbodmychadlem a elektricky poháněným přídavným dmychadlem

  • Zdvihový objem 2999 cm3
  • Výkon 320 kW (435 k) při 6100 min-1.
  • Přídavný výkon EQ Boost 16 kW (22 k)
  • Max. točivý moment 520 N.m při 1800-5800 min-1
  • Přídavný točivý moment EQ Boost 250 N.m

Pohon Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu

Převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G 

  • Kombinovaná spotřeba paliva 8,4 l/100 km
  • Kombinované emise CO2 200 g/km
  • Třída hospodárnosti D

Hmotnost (DIN/EU) 1905* kg/1980** kg 1895* kg/1970** kg

  • Zrychlení 0-100 km/h 4,5 s 4,4 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h***

 

  • *Pohotovostní hmotnost vozidla v provozuschopném stavu podle DIN bez řidiče;
  • **Provozní hmotnost vozidla v provozuschopném stavu podle EU s řidičem (75 kg);
  • *** elektronicky omezena, s paketem AMG Driver´s Package 270 km/h

 

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....