Konstruktéři Pajera zvolili ojedinělou kombinaci pro automobil off-road: samonosnou karoserii s výztužným rámem a s nezávislým zavěšením kol. Tím nejen snížili hmotnost vozu, ale zároveň docílili zvýšení světlosti podvozku. Současně se několikanásobně zvýšila odolnost karoserie jak ve zkrutu tak v ohybu. To včetně se snížením těžiště a širším rozchodem kol zabezpečuje bezpečný a pohodlný průjezd i velmi těžkým terénem jak jsme se přesvědčili sami při zkušebních jízdách.
Významnou technickou novinkou je elektronické ovládání přiřaditelného pohonu všech čtyř kol za jízdy do rychlosti 100 km/h. Systém Super Select 4WD umožňuje přepínání z pohonu ze dvou (2H) na čtyři kola (4H) a ještě při náročnějším terénu na 4HLc s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem. Při ještě náročnějším velmi těžkém terénu pak na 4LLc, kdy se převody ještě redukují do pomala – tento převod je třeba řadit při stojícím automobilu a při rychlosti vyšší než 20 km/h se automaticky vypíná a přechází do režimu 4HLc. Mimo standardní manuální pětistupňové převodovky je možné vybavit nové Pajero automatickou pětistupňovou převodovkou Invecs-II Sport Mode, která umožňuje podle rozhodnutí řidiče i přímé řazení rychlostních stupňů jako u manuální převodovky.
Nejvýkonnějším motorem je pro nové Pajero 24 ventilový šestiválcový benzinový motor o obsahu 3,5 litru s technologií přímého vstřiku benzinu do válců GDI, patentovanou automobilkou Mitsubishi.Výkon tohoto motoru je 202 k (149 kW) při 5 000 ot/min, při čemž již od 1 500 ot/min dává motor 80 % svého výkonu. Systém motoru zvyšuje výkon a zároveň snižuje nejen spotřebu, ale i obsah škodlivin ve výfukových plynech. Další nový motor pro Pajero je naftový čtyřválcový 16 ventilový motor o objemu 3,2 litru s přímým vstřikováním nafty o výkonu 165 k (121 kW) při 3 800 ot/min. Nejvyšší točivý moment 373 Nm dociluje již při 2 000 ot/min – je tak ideální pohonnou jednotkou do terénu: vysoký výkon v širokém rozsahu otáček při nízké spotřebě nafty. Jako třetí pohonnou jednotkou jednotku v novém Pajeru je možno využít klasický turbodieselový motor objemu 2,5 litru s výkonem 100 k (73 kW) při 4 000 ot/min. s maximálním kroutícím momentem 240 Nm při 2 000 ot/min.
Nové Pajero oproti předchozímu je delší a širší a zároveň nižší. Cestující mají větší pohodlí – interiér vozu je rovnocenný luxusní limuzíně. A to nejen z hlediska estetického řešení a bohaté výbavě, ale i dodržení všech ergonomických požadavků na bezpečné a pohodlné vedení vozu řidičem i v těžkém terénu. Nové Pajero obsahuje i řadu nových prvků aktivní i pasivní bezpečnosti.
Třídveřový model Pajera i model Wagon na mě zapůsobily svým elegantním designem a zároveň svou pevnou stavbou potlačily ve mně jakékoliv obavy z jízdy s nimi i ve velmi těžkém a nebezpečném terénu. Nové Pajero Wagon nabízí v současné době množství variant pro jeho využití, od sedmimístného automobilu až po variantu dvousedadlovou s obrovským nákladním prostorem. Užitková verze předchozího modelu Pajero a Pajero Sport se stala oblíbenou zejména mezi podnikateli, proto i nové Pajero si budou moci zakoupit podnikatelé s možností odpočtu 22 % DPH, což je nesporně pro ně výrazné zvýhodnění. U sedmimístného provedení Wagonu jsem ocenil možnost skutečně v několika vteřinách vyklopit poslední řadu sedadel z podlahy a za stejně krátký čas je sklopit.
Nové Pajero je skutečným off-roadem – to mimo jiné dokazuje několik čísel: Pajero Metal: přední nájezdový úhel 42 stupňů a zadní 33,5 stupňů, stoupavost 0,7 a brodivost 60 cm. Pajero Wagon: stejné hodnoty, pouze zadní nájezdový stupeň je nižší – 24 stupňů.
Ceny Pajera jsou závislé podle druhu zvoleného motoru a výbavy. U Pajera Metal od 841 tisíc do 1 a půl milionu Kč, u Pajera Wagon od 1,034 tisíc do 1,694 tisíc Kč.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.