Pajero se poprvé objevilo na trhu v roce 1982 a dodnes se prodalo v samotném Japonsku 470 000 a ve 170 (!) zemích světa dalších 1 260 000 kusů tohoto modelu.
Pajero se průběhem let stalo synonymem komfortu, spolehlivosti a trvanlivosti spojených s dokonalými jízdními vlastnostmi a průchodností i v nejtěžším terénu. Bezpočtem vítězství v dálkových rallye typu Paříž-Dakar vstoupilo Pajero také nesmazatelně do historie motoristického sportu. Vzhledem k tomu, že Pajero je zároveň průkopníkem v aplikaci nejmodernějších technologií, byl v Tokiu o novinku velký zájem. Vývoj nového modelu Pajero byl významně podmíněn splněním dvou základních požadavků, na něž se klade v Mitsubishi-Motors velký důraz: takzvaný „chytrý design“ a ekologickou šetrnost výroby i provozu.
Na japonském trhu se nové Pajero objevilo ve třídveřovém (SHORT) a pětidveřovém (LONG) provedení s dvěma novými pohonnými jednotkami. První z nich je vznětový čtyřválec s úctyhodným objemem 3,2 litru a technologií přímého vstřikování nafty do válců. Novinka s kódovým označením 4M41 je odvozeninou turbodieselu 2,8 l, známého ze současného Pajera . Použitím technologie přímého vstřikování nafty dochází k výraznému snižování tepelných ztrát a současnému snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu motoru. Japonští konstruktéři vyvinuli tento motor s cílem splnit dlouhodobý národní plán snižování emisí a normu pro spotřebu paliva závaznou v zemi vycházejícího slunce od roku 2005. Není třeba zdůrazňovat, že japonské předpisy jsou ještě přísnější, než legislativní úpravy ve zbytku světa, takže nový diesel splňuje všechny ekologické normy světa s velkou rezervou. Výkon motoru je 175 k při 3800 ot/min a maximální kroutící moment 390 kpm při 2000 ot/min.
Druhou pohonnou jednotkou pod kapotou nového modelu Pajero je tříapůllitrový zážehový motor V6 s technologií přímého vstřikování benzínu do hlavy válců GDI (6G74). Tento motor dosahuje maximálního výkonu 220 k při 5500 ot/min a kromě impozantního maximálního kroutícího momentu (355 kpm při 3750 ot/min) se současně vyznačuje maximální úsporností a nízkými emisemi.
S cílem snížit maximálně hmotnost nového modelu Pajero ustoupili konstruktéři od klasické konstrukce karosérie upevněné na samostatném rámu a nahradili ji samonosnou karosérií vyztuženou rámem s nezávisle zavěšenými koly. Toto řešení přineslo u pětidveřového modelu úsporu hmotnosti přes 100 kilogramů. Zároveň se také zvýšil jízdní komfort, stabilita řízení a snížilo se těžiště. Odolnost karosérie proti ohybu a zkrutu se nyní zvýšila dokonce trojnásobně.
Nové Pajero je proti stávajícímu modelu delší a širší, ale zároveň nižší. Výrazně snížit těžiště vozu a zvýšit tak jeho stabilitu umožňuje prodloužený rozvor kol společně se snížením podlahy vozu. Světlá výška u obou provedení je 235 mm.
Také přiřaditelný pohon všech čtyř kol Super Select 4WD byl pro nové Pajero kompletně přepracován a vylepšen. Nese označení Super Select 4WD II a nejvýraznější změnou je, že místo doposud používané mechanické páky je nyní přepínání druhu pohonu elektricky. Při zapnutém pohonu všech čtyř kol se automaticky v závislosti na kvalitě povrchu vozovky mění síla pohonu přední a zadní nápravy v poměru 3:7 až 5:5.
Model vozu Pajero je na japonský trh dodáván pouze s automatickými převodovkami. Tamní motoristé si mohou zvolit čtyřstupňovou automatickou převodovku INVECS-II anebo čtyř nebo pětistupňovou automatickou převodovku INVECS-II s takzvaným „sportovním módem“, který umožňuje řidiči řadit jednotlivé rychlostní stupně řadící pákou přímo za jízdy, stejný systém nabízí dnes už Mitsubishi Galant.
Interiér vozu byl zcela přepracován a znamená další krok na cestě k absolutnímu pohodlí, luxusu a snadnosti ovládání. Za zmínku stojí zejména sedmipalcový displej na centrálním panelu informující průběžně o trase jízdy, funkcích audiosystému a klimatizace. Novinkou je rovněž u pětidveřového provedení umístění třetí řady sedadel. Napříště už nebudou zadní sedadla vyklápěna do boků, ale budou bud‘ uložena pod podlahou, nebo je lze kompletně odmontovat, čímž lze získat úplně plochý nákladový prostor.
Mimořádná pozornost byla věnována rovněž prvkům pasivní a aktivní bezpečnosti. Vyztužená karosérie chrání posádku při nárazech. Standardní jsou airbagy řidiče a spolujezdce, za příplatek se dodávají i boční airbagy a kamera pro sledování prostoru za vozem. Samozřejmostí jsou brzdy s posilovačem a systémem ABS, bezpečnostní pásy na zadních sedadlech umožňující upevnit dětskou sedačku a elektricky ovládaná okna se systémem proti přiskřípnutí. Zloději luxusních aut budou mít s novým modelem Pajero těžkou práci. Moderní imobilizér umožní nastartovat motor pouze původním klíčem.
Nové Pajero se po japonské premiéře objeví začátkem roku 2000 na severoamerickém kontinentu. Zahájení prodeje na evropském a tedy i českém trhu je plánováno na květen 2000. Cenu, vybavení a pohonné jednotky modelu Pajero na evropském trhu výrobce dosud nesdělil.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií