Nové luxusní Audi A8 L a Audi A8 L W12 je symbolem „Náskoku díky technice“ značky Audi

Prodej bude zahájen od konce roku 2010 se všemi motory nabízenými pro A8 včetně nové vlajkové lodi A8 L W12 quattro s dvanáctiválcovým motorem.

Fascinující vzhled nového modelu A8 L vyzařuje neohroženou suverenitu.

Nové luxusní Audi A8 L a Audi A8 L W12 je symbolem „Náskoku díky technice“ značky Audi
Nové luxusní Audi A8 L a Audi A8 L W12 je symbolem „Náskoku díky technice“ značky Audi
Nové luxusní Audi A8 L a Audi A8 L W12 je symbolem „Náskoku díky technice“ značky Audi

Také s dlouhým rozvorem si vůz zachovává Audi A8 dynamickou harmonii elegantní atletické postavy. Rozvorem i délkou přesahuje nové Audi A8 L normální verzi o 13 cm. Celková délka tedy vzrostla na 5267 mm a rozvor na 3122 mm. Šířka 1949 mm zůstala beze změny a výška je o 2 mm vyšší (1462 mm). Dlouhá varianta vlajkové lodi Audi výrazně předčí své hlavní konkurenty jak délkou, tak šířkou.

Nárůst délky karoserie luxusní limuzíny byl využit v plném rozsahu ku prospěchu cestujících na zadních sedadlech. Díky prodlouženým zadním dveřím je nastupování mimořádně snadné a nabídka místa vzadu je doslova opulentní. Úroveň komfortu lze ještě zvýšit dvěma samostatnými sedadly s všestranným elektrickým seřizováním polohy, vyhříváním a odvětráváním. Cestující na zadních sedadlech mohou svým potřebám přizpůsobit také polohu sedadla. Samozřejmostí je technicky vyspělá čtyřzonová klimatizace. Mezi zadní sedadla lze na přání integrovat sklopný stolek nebo chladničku. K dispozici je i zadní zábavní systém se dvěma displeji s úhlopříčkou 10,2 palce.

Vozy A8 L W12 quattro se od ostatních modelů řady A8 odlišují jemnými optickými detaily. Součástí sériové výbavy jsou světlomety LED, které zajišťují veškeré osvětlovací funkce prostřednictvím elektroluminiscenčních diod LED. Maska chladiče „Singleframe“ s integrovanou mřížkou lakovanou leskle černou barvou nese speciální horizontální chromované lišty. Nově tvarované chromované doplňky jsou rovněž v otvorech pro náporový vzduch. Chromované ozdoby jsou integrovány také do vnějších zpětných zrcátek. Masku chladiče „Singleframe“ a záď zdobí loga W12 a výfuková soustava ústí do dvou koncovek lichoběžníkového tvaru, které jsou pečlivě začleněny do nárazníku.

Dvanáctiválec je tradičně považován za vrchol konstrukce motorů a již první generace Audi A8 byla od roku 2001 poháněna motorem W12, který se o tři roky později uplatnil ve zdokonalené podobě také u jejího nástupce. Nový přepracovaný motor W12 zvětšil zdvihový objem a má přímé vstřikování benzinu FSI, tím dosáhl vyšší výkon a nižší spotřebu.

Motor 6.3 W12 FSI nabízí ze zdvihového objemu 6299 cm3 (vrtání x zdvih 86,0 x 90,4 mm), nejvyšší výkon 368 kW (500 k) a při 3250 min-1 poskytuje maximální točivý moment 625 N.m. Hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky tiptronic a pohonu všech kol quattro. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,9 s a nejvyšší rychlost je s elektronicky omezenou hodnotou 250 km/h pouhou formalitou. Kombinovaná spotřeba EU 12,0 l/100 km je přitom nižší než u konkurenčních motorů V12 a v porovnání s předchůdcem znamená pokles o 12 %, tj. o 1,6 litru.

Zkratka W12 označuje neobvyklou konstrukci dvanáctiválcového motoru, který je složen ze čtyř řad po třech válcích. Jednotlivé řady válců svírají spolu úhly 15/72/15 stupňů. Toto uspořádání umožnilo vytvořit velmi kompaktní jednotku s délkou jen málo přesahující 50 cm (kratší než osmiválec) a šířkou a výškou cca 70 cm. Extrémně pevný a lehký blok válců ze speciální slitiny hliníku a křemíku přispívá k mimořádně nízké hmotnosti motoru W12 jen 247 kg.

Technicky vyspělý podvozek modelů Audi A8 s dlouhým rozvorem spojuje komfortní odpružení s jízdními vlastnostmi a ovladatelností sportovní limuzíny. Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči podléhá společně s mnoha ostatními systémy regulaci integrovaného systému jízdní dynamiky Audi drive select. Modely A8 L W12 quattro mají sériově devatenáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami rozměru 255/45. Výkonná brzdová soustava dvanáctiválcových modelů dostala kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a průměrem 400 mm vpředu a 356 mm vzadu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...