Nové BMW řady 3 Touring vstupuje na český trh.

Bylo představeno ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu 15. 9. 2005.

Nové BMW řady 3 Touring se v ČR uvede s těmito cenami:

  • BMW 320i – 899 900 Kč
  • BMW 320d – 983 300 Kč
  • BMW 325i – 1050 300 Kč
  • BMW 330i – 1175 600 Kč
  • BMW 330d – 1207 000 Kč

Kompaktně sportovní kombi vyniká řadou inovací, lepší jízdní dynamikou a komfortem a také velkorysejším vnitřním prostorem. Nové BMW řady 3 Touring narostlo do délky na 452 cm (+ 49 mm) a zvětšilo také svoji šířku 182 cm (+78 mm) a rozvor 276 cm (+35 mm). Také zavazadlový prostor zvětšil svůj objem o 25 litrů na 460 litrů a se sklopenými sedadly na 1 385 litrů.

Nové BMW řady 3 Touring vstupuje na český trh.
Nové BMW řady 3 Touring vstupuje na český trh.
Nové BMW řady 3 Touring vstupuje na český trh.


Novinka se od září začíná prodávat se dvěma dieselovými a třemi benzínovými motory. Motory jsou převzaty z letos uvedeného sedanu řady 3. Premiéru ve verzi Touring slaví motor 3,0 diesel v modelu 330d Touring.

Šestiválcový motor s extra lehkou klikovou skříní z hořčíku


Řadový šestiválec pro špičkovou verzi BMW 330i má zvýšený výkon o 20 kW/27 koní ve srovnání se svých předchůdcem. Výkon nyní dosahuje 190 kW/258 koní. Točivý moment 300 Nm je k dispozici mezi 2500 a 4000 otáčkami. Tento třílitrový motor je nejvýkonnější a nejlehčí šestiválec ve své třídě. BMW 330i zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,4 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba je 8,9 l/ 100 km.


K dosažení nízké hmotnosti využívá BMW u tohoto motoru hořčík. Je to vůbec poprvé, co automobilka tuto technologii využije ve velkosériové výrobě, pokles hmotnosti oproti hliníku činí 30 %.


Dalším novým charakteristickým znakem tohoto šestiválce je systém BMW VALVETRONIC – variabilní zdvih sacích ventilů odpovídající pozici plynového pedálu. Toto řešení přináší větší efektivitu při tvorbě směsi (vzduch palivo) a rychlejší odezvu motoru. Tato prvotřídní technologie přichází spolu se systémem BMW double-VANOS, což je variabilní časování vačkových hřídelí sacích a výfukových ventilů.


Další benzínová verze, BMW 325i Touring, vstupuje na trh s maximálním výkonem 160 kW/218 koní při 6500 otáčkách/min., maximálním točivým momentem 250 Nm mezi 2750 a 4250 otáčkami. Motor s objemem 2,5 litru zrychlí BMW 325i Touring z 0 na 100 km/h za 7,2 vteřiny, nejvyšší rychlost je 243 km/h a průměrná kombinovaná spotřeba je 8,5 litrů/100 km.

BMW 320i Touring – výkonný čtyřválcový motor


Vychází konstrukčně z dvoulitrového motoru dosud určeného pro BMW 318i. Tato prvotřídní motorová jednotka vybavená systémy VALVETRONIC a double-VANOS zaručuje maximální výkon 110kW/150 koní v 6200 otáčkách a maximální točivý moment 200 Nm při 3600 otáčkách. BMW 320i akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,4 vteřin a dává vozu nejvyšší rychlost 218 km/h. Spotřeba benzínu v  kombinovaném cyklu je 7,6 l/100 km.


Nabídka benzínových motorů v BMW řady 3 se bude rozšiřovat postupně, základní čtyřválec se objeví již v zimě letošního roku.

Dynamický a úsporný: BMW 320d Touring


Naftový motor v BMW 320d znamená nejvyšší dynamiku. Má druhou generaci vstřikování paliva systémem common rail stejně jako turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a bezúdržbový filtr pevných částic. Tento čtyřválec dává výkon 120 kW/163 koní a točivý moment 340 Nm ve 2000 otáčkách.


BMW 320d Touring dosahuje stokilometrové rychlosti za 8,6 vteřiny. Nejvyšší rychlost je 223 km/h, spotřeba pouhých 5,9 litrů nafty na 100 km. BMW 320d přirozeně splňuje emisní požadavky EU 4.

Sportovní diesel: BMW 330d Touring


Druhá dieselová varianta se šesti válci v řadě, poslední common rail technologií a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, dosahuje výkonu 170 kW/231 koní a točivého momentu 500 Nm od 1750-3000 otáček. BMW 330d Touring dosahuje stokilometrové rychlosti za 6,8 vteřiny. Nejvyšší rychlost je 248 km/h, spotřeba pouhých 6,7 litrů nafty na 100 km. BMW 330d Touring přirozeně splňuje emisní požadavky EU 4.

Šestistupňová převodovka ve všech verzích BMW řady 3


Převodovka je nastavena tak, aby řidič nemusel používat příliš sílu nebo přehnaně tlačit na řadící páku. Řidič se může spolehnout na perfektně přesné a hladké řazení. Na přání je možné zvolit šestistupňovou automatickou převodovku.

Startování motoru stiskem tlačítka.


Novinkou střední třídy je komfortní typ startování BMW řady 3. Řidič pouze stiskne startovací tlačítko. Všechny další operace potom pokračují automaticky bez jakéhokoliv dalšího zásahu.

Nejlepší technologie pro zlepšení jízdní dynamiky


Nové BMW řady 3 přichází se všemi charakteristickými znaky – s podélně uloženým motorem, poháněnými zadními koly a hmotností perfektně rozloženou mezi nápravy v poměru 50:50.


Přední dvouprvková náprava nově vyvinutá pro BMW řady 3 je kompletně vyrobená z hliníku a zajišťuje optimální rovnováhu jízdní dynamiky a jízdního pohodlí. Směrová stabilita je optimální a valivý hluk je snížen na minimum. A přestože má hliníková přední náprava nízkou hmotnost, je velice pevná a stabilní.


Pětiprvková zadní náprava z lehké oceli se samořídicí schopností zaručuje výbornou agilnost a skvělé ovládání za všech podmínek. Mezi další výhody patří precizní jízdní stopa a velmi dobrý jízdní komfort.


Ojedinělý doplněk dostupný poprvé ve střední třídě – aktivní řízení BMW – bude patřit k nadstandardní výbavě k šestiválcovým motorům nového BMW řady 3. Aktivní řízení zajišťuje strmější převodový poměr při nízkých rychlostech a méně strmý při vyšších rychlostech. Aktivní řízení nachází soulad mezi agilností, stabilitou a komfortem, což běžné řízení jednoduše nemůže nabídnout.


V novém BMW řady 3 je aktivní řízení BMW ještě vylepšeno. Kdykoliv začne řidič brzdit na nebezpečném povrchu jako je led, sníh nebo mokrá vozovka, aktivní řízení rychleji stabilizuje automobil, než by jakýkoliv řidič byl schopen zvládnout.

Nejnovější generace DSC.


DSC (Dynamic Stability Control) se v novém BMW objevuje v nejnovější generaci a zajišťuje bezpečnost na nejvyšší úrovni. Nový je i název tohoto systému DTC. U šestiválcových modelů systém přichází s užitečnými funkcemi jako je např. „suché brždění“. Jde o funkci zaručující, že jsou při dešti automaticky lehkým přibržděním brzdové kotouče zbavovány vody a reakce brzd je tak rychlejší. Start-Off Assistant zamezuje, aby automobil popojel dozadu v momentě, když při rozjezdu stojí v kopci a anti-dive control zabrání při zastavení cuknutí v důsledku napružení brzd, čímž je zastavení měkké i při razantním zpomalení.

BMW řady 3 – dynamické i elegantní kombi.


Díky svému jedinečnému designu je BMW řady 3 Touring sebevědomým vozem, který se může pochlubit dynamickým, ale zároveň i elegantním sportovním charakterem. Charakteristickými znaky jsou krátké převisy karosérie, prosklené plochy sahající hodně dozadu a dlouhá kapota motoru. Nový model je podstatně větší uvnitř i zvenku. Interiér je prosvětlený a prostorný. Vylepšená karosérie je dokonce ještě tužší (o 25%) a bezpečnější než předchůdce, ale současně lehčí.


Vnitřek nového BMW řady 3 Touring je moderní a harmonický. Cestující doslova cítí dvě charakteristiky harmonicky zkombinované uvnitř BMW řady 3 Touring: pocit z jízdy v pohodlném kombi střední třídy se mísí s řízením sportovního stroje.

Při bočním nárazu: nejbezpečnější BMW řady 3


BMW řady 3 Touring je navrženo tak, aby dosáhlo nejlepších výsledků v crash testech EuroNCAP. Jde také o jedno z prvních automobilů na světě plně připravené na extrémní boční crash testy podle metodiky USA a na vysokorychlostní nárazový testy zezadu – také podle Spojených států. Kromě vylepšeného systému bezpečnostních pásů nabídne novinka ve standardní výbavě šest airbagů: přední airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové záclonové airbagy.

Osvědčená technologie pro větší bezpečnost


Kromě duálních halogenových světel dodávaných v základní výbavě, má zákazník možnost vybrat si bi-xenonová světla s nebo bez adaptivních funkcí. Dynamicky nastavitelná poloha světel a bi-xenonová světla, která se natáčejí spolu s volantem, zaručují perfektní osvětlení vozovky.


V základní výbavě se objeví i dvoustupňová brzdová světla, která zvětšují intenzitu brzdových světel s mírou sešlápnutí pedálu nebo při aktivaci systému ABS. Řidič jedoucí vzadu za vozidlem vnímá intuitivně dvoustupňové svícení jako naléhavý brzdný manévr, zabrzdí s větší silou a zkrátí brzdnou dráhu.


BMW řady 3 Touring přichází také standardně s pneumatikami Runflat umožňující řidiči dojezd až 250 km po propíchnutí pláště rychlostí maximálně 80 km/h.

Harmonické spojení prvotřídních funkcí pro řidiče a spolujezdce.


Palubní deska je jasně strukturovaná s prvotřídní ergonomií. Komplexní systém velkého množství informací je dobře zorganizován pomocí systému iDrive, který se dodává v příplatkové výbavě spolu s navigačním zařízením. V tomto případě se displej nachází uprostřed přístrojové desky. Ovladač zvaný Controller umožňuje řidiči výběr z různých funkcí a navádí jej podle individuálního menu. Díky duálnímu systému klimatizace si mohou řidič, spolujezdec vpředu i vzadu nastavit individuální teplotu.

Otevíraní vozu a startování bez klíče.


Systém iDrive nahrazuje v kabině běžná tlačítka, bezklíčové otevírání dveří dodávané v příplatkové výbavě odsouvá konvenční klíč do historie. Systém komfortního přístupu zaručuje přístup do vozu a nastartování motoru dokonce bez dotyku ovladače. A ve spojením s pamětí tohoto ovladače v rámci osobního profilu také automatické nastavení polohy sedadel, zrcátek, automatické klimatizace a rádia již při příchodu k vozidlu podle řidičova posledního nastavení.

Luxusní infotainment na palubě.


Široká škála informací a zábavy v novém BMW řady 3 Touring pochází z luxusních modelů BMW. Zákazník má možnost vybrat si navigační systém Business anebo Professional. Volitelný Professional Logic7 HiFi systém zaručuje velice kvalitní zvuk s nastavitelnou mírou pocitu prostorovosti uvnitř vozu.


V BMW řady 3 Touring je také vestavěný telefon jako nadstandardní výbava. Řidič nebo spolujezdec mohou ovládat BMW Assist, který rozšiřuje bezpečí spojené s provozem s vozy BMW. Jedná se o tísňová volání, BMW havarijní službu, BMW Info, informace o dopravě a také mobilní informační službu.


Vůz bude k dispozici s přestavbou na N1 s možností odpočtu DPH.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...