Mnichov spouští svou elektrickou revoluci. Nový iX3 není jen další SUV na baterky, ale první vůz, který otevírá kapitolu „Neue Klasse“ – nové třídy automobilů, jež mají BMW vrátit na výsluní v době elektrické mobility.

Pokud se BMW iX3 podaří naplnit očekávání, může to být moment, kdy se elektrická auta definitivně vymknou ze škatulky „experiment“ a stanou se skutečně hlavním proudem.
BMW už se nechce spokojit s tím, že ke stávajícím modelům jen přidá elektrický pohon. Nový iX3 je první vůz postavený od základu na platformě Neue Klasse. To znamená, že každý šroubek a každý kabel tu slouží elektromobilitě, nikoli kompromisu se spalovacím motorem.
Rychlé jako blesk, tiché jako stín
Pod elegantní karoserií se ukrývá 108,7 kWh baterie, která dává autu dojezd až 805 kilometrů podle cyklu WLTP. Spotřeba kolem 15 kWh na 100 km slibuje, že tento vůz se nebude zadýchávat ani na dlouhých cestách. A pokud přece jen dojde „šťáva“, iX3 využívá 800voltovou architekturu s nabíjecím výkonem až 400 kW. V praxi to znamená, že za deset minut u rychlonabíječky přibude přes 350 kilometrů dojezdu – tedy tolik, co zvládne celá nádrž mnoha starších aut.
Výkon elektromotorů dosahuje 345 kW, tedy zhruba 469 koní, a zrychlení z nuly na stovku se odehraje za méně než pět sekund. Pohon všech kol je samozřejmostí, stejně jako krouticí moment 645 Nm, který vás vtlačí do sedačky dřív, než stihnete doříct „elektrický bavorák“.
Design s uměřenou elegancí
BMW se u nového iX3 nebálo sáhnout do vlastního dědictví. „Ledvinky“ na přídi – tradiční znak značky – zůstávají, ale v minimalistické a čisté podobě. Celá silueta působí dynamičtěji, štíhleji, jako kdyby auto spěchalo vpřed ještě dřív, než nastartujete.
Uvnitř čeká iDrive nové generace s panoramatickým displejem táhnoucím se přes celou šířku palubní desky. BMW tomu říká „Panoramic Vision“ – a je to jako posadit se před horizont budoucnosti.
Mozek auta? Supermozek
Neue Klasse není jen o bateriích a motorech, ale i o softwaru. BMW vyvinulo tzv. „superbrains“, výpočetní jednotky dvacetkrát výkonnější než dosavadní systémy. Auto se tak stává víc než dopravním prostředkem – je to chytrý společník, který zvládá aktualizace přes internet, pokročilé asistenční funkce i základní autonomní jízdu.
Pro BMW je iX3 víc než další přírůstek do nabídky. Je to první voják nové éry, který má ukázat, že značka drží krok s Teslou i čínskými výrobci. Do roku 2027 má na trh dorazit až čtyřicet modelů postavených na platformě Neue Klasse.
Pokud se BMW iX3 podaří naplnit očekávání, může to být moment, kdy se elektrická auta definitivně vymknou ze škatulky „experiment“ a stanou se skutečně hlavním proudem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií