Zákazník může volit AudiA6/A6 Avant z cca padesáti různých verzí a provedení, mezi kterými je více než dvacet modelů s pohonem všech kol quattro. Nechybí ani verze s bezestupňovou samočinnou převodovkou multitronic, která se nyní dodává v kombinaci s pěti různými motory, včetně jednoho TDI agregátu.
![Nové Audi A6/A6 Avant: Více dynamiky i luxusu Nové Audi A6/A6 Avant: Více dynamiky i luxusu](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/import_old_periskop/audi_v_pousti_cerne.jpg)
V novém Audi A6 si odbývá svoji premiéru modernizovaný vznětový motor 2.5 V6 TDI naladěný na výkon 114 kW/155 k. Motor má výborný průběh točivého momentu – 80 procent jeho maximální hodnoty 310 Nm je k dispozici už od 1000 min-1. Tento motor je možné kombinovat s bezstupňovou převodovkou multitronic. Audi A6 s tímto motorem a s převodovkou multitronic se v oblasti dynamiky vyrovná vozům s manuální převodovkou – z 0 na 100 km/h zrychluje za 9,7 s a jeho nejvyšší rychlost činí 212 km/h. Vynikající je i jeho hospodárnost: Průměrná spotřeba činí pouhých 6,9 l nafty na 100 km jízdy!
Špičkovými dynamickými parametry vynikají vozy Audi A6/A6 Avant, poháněné silnější verzí motoru 2.5 V6 TDI o výkonu 132 kW/180 k. Maximální točivý moment tohoto agregátu dosahuje hodnoty 370 Nm.
Velmi dobrou dynamiku propůjčuje vozům Audi A6 i nový základní motor TDI – čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 96 kW/130 k. Čtyřdveřový sedan Audi A6 s manuální pětistupňovou převodovkou s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,6 s. Maximální rychlost tohoto modelu činí 203 km/h, průměrná spotřeba jen 5,7 l/100 km – na jedno naplnění nádrže tedy dokáže ujet přes 1200 km. Řidiči, kteří upřednostňují ještě vyšší dynamiku jízdy, mohou zvolit model poháněný motorem 1.9 TDI, jehož maximální točivý moment činí 310 Nm a výkon se přenáší prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky.
![Nové Audi A6/A6 Avant: Více dynamiky i luxusu Nové Audi A6/A6 Avant: Více dynamiky i luxusu](http://autoperiskop.cz/wp-content/uploads/import_old_periskop/audi_cerne_nudle.jpg)
V nabídce se objevují dva zcela nové zážehové hliníkové motory: Řadový čtyřválec o objemu 2,0 l a výkonu 96 kW/130 k a vidlicový šestiválec 3.0 V6 o výkonu 162 kW/220 k. Oba tyto motory je možné kombinovat s převodovkou multitronic.
Konstruktéři provedli řadu úprav také na šestiválcovém motoru 2.4 V6, které vedly ke zvýšení jeho výkonu na 125 kW/170 k. Další zážehový šestiválec o objemu 2,7 l, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, disponuje výkonem 184 kW/250 k. Škálu zážehových motorů, připravených pro nové Audi A6, uzavírají známý přeplňovaný čtyřválec 1.8 T/110 kW (150 k) a vidlicový osmiválec V8 o objemu 4,2 l a výkonu 220 kW/300 k, který je pro sportovní modely Audi S6 naladěný na výkon 250 kW/340 k.
Všechny modely s pohonem všech kol quattro lze získat i s pětistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic, která umožňuje jak samočinnou, tak manuální volbu rychlostních stupňů, je v novém Audi A6 vybavena tzv. sportovním programem, který zabezpečuje vyšší dynamiku jízdy.
Vůbec poprvé se u Audi A6 na čtyřramenném koženém multifunkčním volantu objevují tlačítka pro ovládání převodovky tiptronic a multitronic. To umožňuje podřazení v případě potřeby – například při předjíždění, směrem dolů o jeden rychlostní stupeň pomocí tlačítek na volantu. Řidič tedy nemusí přepnout volič automatické převodovky do polohy manuálního řazení a nemusí tedy vůbec sundávat ruce z volantu.
Nové Audi A6 vděčí za své vynikající jízdní vlastnosti především vyspělému zavěšení předních i zadních kol. Sportovně založení řidiči mohou nyní pro všechny motorické verze nového Audi A6 získat továrně připravené sportovní zavěšení v kombinaci s sedmnáctipalcovými koly, pružiny i tlumiče mají tvrdší charakteristiky.
Na první pohled zaujme u nového Audi A6 nová maska vozu se zdvojenou mřížkou chladiče. Zcela nové světlomety kryté čirým sklem mají vyšší světelný výkon (o 37 %). Součástí sériové výbavy u šesti- a osmiválcových motorizací jsou zcela nově dodávaná xenonová světla PLUS. Vnější zpětné zrcátko na straně spolujezdce je nyní stejně velké, jako u řidiče.
Příkladně bohatší je také standardní bezpečnostní výbava – ta nově zahrnuje např. elektronický stabilizační program ESP, hlavové airbagy SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu a vzadu pro všechny nabízené motorizace. Nové modely Audi A6 mají vylepšenou i ochranu proti odcizení.
Pečlivá práce stylistů, kteří si dali záležet i na takových detailech, jako je nové tvarování stíračů čelního skla nebo minimalizace spár mezi karosářskými panely, se projevila ve snížení hlučnosti uvnitř vozu téměř o 40 procent!
Do systému ventilace nového Audi A6 je standardně zařazená samočinná klimatizace vybavená senzorem kvality vzduchu.