Nové Audi A6 allroad quattro

Suverén na silnici stejně jako v terénu.

V mnoha ohledech unikátní model Audi A6 allroad quattro jen těžko hledá konkurenta. Díky své příbuznosti s reprezentativním modelem A6 Avant nabízí mimořádně komfortní cestování v prostorném interiéru a na silnicích překvapuje sportovními výkony. Nezalekne se však ani konce asfaltové cesty a zásluhou adaptivního pneumatického pérování a pohonu všech kol quattro suverénně pokračuje i v terénu.

Vnější design dokonale kombinuje dynamický styling modelu A6 Avant, jehož elegantní linie se téměř blíží štíhlým křivkám vozů typu kupé, s výraznými offroadovými prvky. Těmi nejnápadnějšími jsou ochranné kryty podvozku z nerezové oceli chránící příď i záď vozu a plastové lemy nárazníků, prahů a blatníků. Charakteristická jednodílná maska chladiče se zvýrazněnými svislými chromovanými členy dokonale ladí se stříbrnou optikou ochranných plechů, rozměrných litých kol i podélných střešních nosičů.

S rozvorem 2833 mm, karoserií o délce 4934 mm, výšce v závislosti na nastavení pneumatického pérování 1459 až 1519 a šířce 1862 m poskytuje A6 allroad quattro mimořádně komfortní cestování pěti pasažérům. Za zadními výklopnými dveřmi, která mají elektrické otevírání a na přání i hydraulické ovládání, se ukrývá zavazadlový prostor objemu 565 litrů, z něhož lze v případě potřeby sklopením asymetricky dělených zadních sedadel vytvořit prostor pro náklad o rozměru až 1660 litrů. Praktickým doplňkem zavazadlového prostoru jsou dvě upínací kolejnice, do kterých jsou uchyceny čtyři přestavitelná vázací oka pro upevnění převážených předmětů, na přání je dostupná řada dalších univerzálních upínacích prvků.

Karoserie se vyznačuje extrémní tuhostí a dokonalou ochranou posádky v případě havárie. Přední airbagy mají dvoustupňový účinek, při bočním nárazu jsou cestující chráněni bočními airbagy, sériově montovanými vpředu a na přání dodávanými i pro zadní sedadla, a hlavovými airbagy.

konstrukci karosérie její tvůrci s výhodou využili kombinace odolných dílů z vysokopevnostní oceli s lehkými hliníkovými prvky, situovanými převážně v přední části vozu. Tato koncepce příznivě ovlivňuje rozložení hmotností na obě nápravy, které napomáhá k dosažení vynikajících jízdních vlastností.

Prostorný a elegantně stylizovaný interiér zaujme výrazně sportovním laděním. O důrazu konstruktérů vozu na otázky ergonomie svědčí především propracovaný systém ovládání většiny elektronického vybavení vozu a některých jeho funkcí pomocí Multi Media Interface. Komfort obsluhy zvyšuje i elektromechanická parkovací brzda.

Pro pohon modelů A6 allroad quattro mohou zákazníci volit ze dvou zážehových a dvou vznětových motorů, z nichž jsou všechny vybaveny technologií přímého vstřikování paliva do válců. Vynikající výkonové parametry zážehových motorů zajišťuje použitá technologie přímého vstřiku benzinu do válců FSI s homogenním spalováním, důkladně prověřená v modelech Audi R8. Tyto závodní speciály prokázaly své kvality v závodech 24 hodin Le Mans, kde z pěti startů čtyřikrát zvítězily (letos je na první příčce vystřídal další speciál Audi R10, tentokrát se vznětovým motorem!).

Základním zážehovým motorem je vidlicový šestiválec 3.2 V6 FSI s výkonem 188 kW (255 k), poskytující maximální točivý moment 330 Nm při otáčkách 3250 min-1. Podstatně výkonnější osmiválec 4.2 V8 FSI dává výkon 257 kW (350 k) a maximální točivý moment 440 Nm při otáčkách 3500 min-1.

S maximálním točivým momentem 450 Nm poskytovaným v rozmezí 1400 až 3250 min-1 nabízí nejmohutnější zátah větší z obou vznětových motorů, 3.0 TDI s objemem 3,0 l a výkonem zvýšeným oproti Audi A6 Avant až 171 kW (233 k).

Všechny verze mají sériově stálý pohon všech kol quattro. Jeho ústředním prvkem je samosvorný mezinápravový diferenciál, který za normálních podmínek rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu rovnoměrně, tedy v poměru 50 : 50. Na povrchu s proměnnou adhezí dokáže diferenciál posílat více točivého momentu ke kolům s lepší trakcí – v extrémních situacích tak může směrovat k libovolné z obou náprav až 75 % výkonu.

Podvozek Audi A6 allroad quattro kombinuje příjemně komfortní naladění se sportovním chováním.

Přední kola jsou vedena progresivním čtyřprvkovým zavěšením, kola zadní nápravy vede lichoběžníkový závěs se samořídicím účinkem. V konstrukci zavěšení kol byly maximálně využity lehké díly z hliníkových slitin snižující velikost neodpružených hmot, což má podstatný podíl na vynikajících jízdních vlastnostech i komfortu cestování. K optimální odezvě řízení přispívá i elektronicky ovládaný posilovač řízení servotronic, jehož charakteristika se mění podle rychlosti vozu.

Nejen v terénu se uplatní sériově dodávané adaptivní pneumatické pérování, jehož charakteristika se řídí podle dat získávaných ze sedmi speciálních snímačů a přizpůsobuje se okamžitým podmínkám jízdy. Parametry pérování může řidič prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI nastavit podle svých preferencí a podmínek jízdy na jeden z pěti režimů, z nichž dva jsou určeny speciálně pro jízdu mimo zpevněné komunikace. Podle charakteru jízdního povrchu může řidič měnit v rozmezí až 60 mm světlou výška vozu, a to až do hodnoty 185 mm, což je neocenitelné při překonávání třeba rozbahněných kolejí nebo hlubokého sněhu. Na přání jsou k dispozici univerzální „all terrain“ pneumatiky rozměru 245/45 R18. Také stabilizační systém byl pro nový model speciálně naladěn. Např. v off-road modu zasahuje později, aby se posílily trakční vlastnosti v terénních podmínkách.

Modely Audi A6 allroad quattro jsou vybaveny širokou škálou prvků, které dokládají jejich exkluzivní charakter. Kromě intuitivního ovládacího rozhraní MMI patří do výbavy všech modelů mj. komfortní automatická klimatizace nebo sedmnáctipalcová (pro modely poháněné motorem 4.2 V8 FSI osmnáctipalcová) litá kola. Za příplatek si zájemci mohou pořídit například adaptivní světlomety, vyspělý systém odemykání a spouštění motoru bez použití mechanických klíčků Advanced key nebo parkovací systém Audi parking system Advance s monitorováním prostoru za vozem kamerou.

Základní verze Audi A6 allroad quattro se vznětovým motorem 2.7 TDI o výkonu 132 kW (180 k) a s automatickou převodovkou tiptronic se prodává za 1 511 200 Kč vč. DPH. Verze s motorem 3.0 TDI, výkonem 171 kW (233 k) a automatickou převodovkou tiptronic přijde na 1 587 600 Kč. Nejvýkonnější model se zážehovým motorem 4.2 FSI o výkonu 257 kW (350 k) je dodáván za 2 128 200 Kč a cena modelu s motorem 3.2 FSI a výkonem 188 kW (255 k) začíná na 1 575 700 Kč.

K dispozici je i varianta N1 s odpočtem DPH.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...