Na konci tohoto premiérového testu se ukázalo, že Yaris spotřeboval pouhých 23,2 l – tj. necelou polovinu nádrže – k ujetí vzdálenosti 563 km.
S celkovou spotřebou 3,9 l/100km si vůz zcela zasloužil nejlepší umístění v kategorii vozů poháněných benzínovým motorem s emisemi CO2 pod 120 g/km – průměrná spotřeba přitom byla téměř o 23 % nižší než oficiální kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem.
Do soutěže byla nasazena verze TR poháněná motorem 1,0 l VVT-i z produkce Toyoty. Tříválcová jednotka, proslulá pro svoji hospodárnost, je několikanásobným vítězem soutěže
Mezinárodní Motor roku.
Uvedené nízké spotřeby dosáhl nový Yaris především díky přednostem technologie Toyota Optimal Drive a své celkově nízké hmotnosti,.
Toyota dosáhla v maratonu hned dvojího úspěchu, neboť model Prius jasně kraloval a zvítězil ve třídě hybridních modelů a elektromobilů. Přestože trasa maratonu částečně zahrnovala i městský provoz, celosvětově nejprodávanější hybridní model vykázal nejlepší spotřebu 4 l/100km.
Cílem každoročně pořádaného maratonu
– je ukázat, jak může řidič vhodným způsobem jízdy ušetřit náklady na palivo. Na dvoudenní akci (letos 5. a 6. října) se utkalo 38 osobních vozů a užitkových automobilů v pěti různých kategoriích, soutěžících na silnicích 1. a 2. třídy i na rychlostních komunikacích. Za volantem Toyoty Yaris seděl James Sutherland a Richard Hill z Peak Performance; řízení modelu Prius se ujali Steve Johnson a Steve Heyworth. Nová Toyota Yaris zvítězila při maratonu MPG
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií