Nová Toyota Prius představuje další významný evoluční krok ve vývoji původního modelu, který se poprvé představil v roce 1997 a který se stal prvním sériově vyráběným hybridním automobilem na světě. Toyota Prius disponuje novým vysoce účinným systémem hybridního pohonu, jenž vytváří nový etalon z hlediska maximální ochrany životního prostředí a nabízeného požitku z jízdy. Novinka největšího japonského výrobce automobilů navíc přináší nejmodernější elektronické řídicí systémy a zcela nový pohled na vnější a vnitřní design osobního automobilu dané kategorie.
Lepší jízdní parametry a větší ohleduplnost k životnímu prostředí
- Řídicí systém zajišťuje společně s vysokonapěťovým elektrickým zařízením pro motor a generátor 1,5 krát větší výkon elektromotoru a o 8 % větší výkon spalovacího motoru ve srovnání s předchozím modelem Prius, a to při daleko lepší účinnosti celého hybridního systému.
- Světového prvenství v ochraně životního prostředí dosahuje model Prius mimořádně dokonalou účinností spalování a enormně nízkým obsahem škodlivin ve výfukových plynech.
- Nové poháněcí ústrojí zahrnující systémy EPS,VSC, ABS,ECB a TRC zaručuje lepší jízdní stabilitu než u předchozího modelu Prius.
Moderní styling a vyspělá technologie
- Nový Prius skrývá pod elegantní, aerodynamicky propracovanou karoserií (součinitel čelního odporu vzduchu má hodnotu 0, 26 !), prostorný a komfortní interiér s objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.
- Nejmodernější elektronické systémy usnadňující řidiči ovládání vozu zahrnují i elektronicky ovládané řazení a systém spouštění motoru tlačítkem na přístrojové desce.
- Ve srovnání s předchozí generací byla výrazně snížena hmotnost vozu, a to použitím kompaktnějšího hybridního pohonu THS II a hliníkových komponentů (kapota, zadní dveře, závěsy kol)
Nový hybridní systém THS II poskytuje maximální účinnost v provozu
- Při malém zatížení přebírá úlohu spalovacího motoru plně elektromotor.
- V běžném provozu se nadbytečná energie ukládá v akumulátoru.
- V okamžiku, kdy je vyžadován maximální výkon, pracuje spalovací motor v součinnosti s elektromotorem a navíc je využívána akumulovaná energie uložená v akumulátoru.
- Při brždění či zpomalování se získává energie, která je transformována a ukládána do akumulátoru.
Nová Toyota Prius má benzinový motor objemu 1,5 litru, který dosahuje nejvyšší výkon 57 kW (78 k) při 5 000 ot/min a největší točivý moment 115 Nm při 4 200 ot/min. Její synchronizovaný AC elektromotor dosahuje nejvyšší výkon 50 kW (68 k) při 1 200 až 1 540 ot/min a největší točivý moment neuvěřitelně vysoký – 400 Nm při 1 200 ot/min. Prius používá nikl-metalový akumulátor.
Celkový souhrnný výkon nové Toyota Prius při rychlosti 85 km/h je 82 kW (113 k) a točivý moment 478 Nm při rychlosti 22 km/h.
Délka Priuse je 445 cm, šířka 173 cm a výška 149 cm. Jeho rozvor je 270 cm.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.