Nová Toyota Prius představuje další významný evoluční krok ve vývoji původního modelu, který se poprvé představil v roce 1997 a který se stal prvním sériově vyráběným hybridním automobilem na světě. Toyota Prius disponuje novým vysoce účinným systémem hybridního pohonu, jenž vytváří nový etalon z hlediska maximální ochrany životního prostředí a nabízeného požitku z jízdy. Novinka největšího japonského výrobce automobilů navíc přináší nejmodernější elektronické řídicí systémy a zcela nový pohled na vnější a vnitřní design osobního automobilu dané kategorie.
Lepší jízdní parametry a větší ohleduplnost k životnímu prostředí
- Řídicí systém zajišťuje společně s vysokonapěťovým elektrickým zařízením pro motor a generátor 1,5 krát větší výkon elektromotoru a o 8 % větší výkon spalovacího motoru ve srovnání s předchozím modelem Prius, a to při daleko lepší účinnosti celého hybridního systému.
- Světového prvenství v ochraně životního prostředí dosahuje model Prius mimořádně dokonalou účinností spalování a enormně nízkým obsahem škodlivin ve výfukových plynech.
- Nové poháněcí ústrojí zahrnující systémy EPS,VSC, ABS,ECB a TRC zaručuje lepší jízdní stabilitu než u předchozího modelu Prius.
Moderní styling a vyspělá technologie
- Nový Prius skrývá pod elegantní, aerodynamicky propracovanou karoserií (součinitel čelního odporu vzduchu má hodnotu 0, 26 !), prostorný a komfortní interiér s objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.
- Nejmodernější elektronické systémy usnadňující řidiči ovládání vozu zahrnují i elektronicky ovládané řazení a systém spouštění motoru tlačítkem na přístrojové desce.
- Ve srovnání s předchozí generací byla výrazně snížena hmotnost vozu, a to použitím kompaktnějšího hybridního pohonu THS II a hliníkových komponentů (kapota, zadní dveře, závěsy kol)
Nový hybridní systém THS II poskytuje maximální účinnost v provozu
- Při malém zatížení přebírá úlohu spalovacího motoru plně elektromotor.
- V běžném provozu se nadbytečná energie ukládá v akumulátoru.
- V okamžiku, kdy je vyžadován maximální výkon, pracuje spalovací motor v součinnosti s elektromotorem a navíc je využívána akumulovaná energie uložená v akumulátoru.
- Při brždění či zpomalování se získává energie, která je transformována a ukládána do akumulátoru.
Nová Toyota Prius má benzinový motor objemu 1,5 litru, který dosahuje nejvyšší výkon 57 kW (78 k) při 5 000 ot/min a největší točivý moment 115 Nm při 4 200 ot/min. Její synchronizovaný AC elektromotor dosahuje nejvyšší výkon 50 kW (68 k) při 1 200 až 1 540 ot/min a největší točivý moment neuvěřitelně vysoký – 400 Nm při 1 200 ot/min. Prius používá nikl-metalový akumulátor.
Celkový souhrnný výkon nové Toyota Prius při rychlosti 85 km/h je 82 kW (113 k) a točivý moment 478 Nm při rychlosti 22 km/h.
Délka Priuse je 445 cm, šířka 173 cm a výška 149 cm. Jeho rozvor je 270 cm.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií