Nová Toyota Prius poháněná spalovacím motorem a elektromotorem v prodeji na našem trhu

Kombinovaná spotřeba 4,3 l/100 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 s

Fotografie nejčistšího rodinného automobilu s unikátním pohonem Toyota Hybrid Synergy Drive při jeho včerejším představení novinářům:


Nová Toyota Prius poháněná spalovacím motorem a elektromotorem v prodeji na našem trhu
Nová Toyota Prius poháněná spalovacím motorem a elektromotorem v prodeji na našem trhu
Nová Toyota Prius poháněná spalovacím motorem a elektromotorem v prodeji na našem trhu
Nová Toyota Prius poháněná spalovacím motorem a elektromotorem v prodeji na našem trhu
Nová Toyota Prius poháněná spalovacím motorem a elektromotorem v prodeji na našem trhu


Po šesti letech a 140 000 prodaných hybridních vozech Toyota Prius první generace přichází značka Toyota s druhou, mnohem vyspělejší generací tohoto nejúspěšnějšího automobilu. Nová Toyota Prius v současnosti přichází se zajímavou kombinací futuristického designu a vyspělé technologie přinášející dynamiku, komfort a prostor automobilů segmentu D při spotřebě paliva vozů segmentu B.


Unikátní kombinovaný systém pohonu Toyota Hybrid Synergy Drive, který je použit v nové generaci modelu Prius, je bezpochyby nejčistším druhem pohonu současných automobilů. Zároveň ukazuje, že nízké škodlivé emise nemusí nutně znamenat omezenou dynamiku nebo kompromisní vnitřní prostornost.


Toyota Prius nabízí spotřebu paliva, která je obvyklá u malých vozů vybavených naftovým motorem. Díky tomu jsou škodlivé emise CO2 a sloučenin dusíku na velmi nízké úrovni, přičemž produkce pevných částic v případě zážehového motoru neexistuje. V kombinovaném režimu činí spotřeba 4,3 l/100 km, mimo město 4,2 l/100 km a ve městě 5,0 l/100 km. Tyto hodnoty ukazují, že Prius má nejnižší hodnoty spotřeby mezi automobily segmentu B.


Nová generace hybridního systému pohonu, která se objevila v druhé generaci modelu Prius, byla vyvinuta v rámci revolučního konceptu nazývaného Hybrid Synergy Drive. Zatímco v běžných hybridních systémech má hlavní úlohu spalovací motor a elektromotor je spíše jeho doplňkem, v případě systému Toyota Hybrid Synergy Drive hraje elektromotor v dynamice vozu mnohem důležitější roli.


Nový Prius s přehledem plní emisní normu EURO IV. Obsah uhlovodíků, resp. oxidu dusíku je o 80, resp. 87,5 % nižší, než vyžaduje norma EURO IV pro zážehové motory. Význam těchto hodnot stoupá, s tím, že mnoho současných naftových motorů normu EURO IV dosud nesplňuje. Toyota Prius navíc produkuje o plných 96 % méně sloučenin dusíku (NOx) než vyžaduje zmiňovaná norma pro naftové motory. Prius produkuje pouhých 104 g CO2 na kilometr, přičemž v kombinovaném režimu se dostane dokonce pod hranici 100 g/km (99 g/km CO2).


Výkonnější motor o objemu 1,5 l spolupracuje s menším a účinnějším elektromotorem. Obě tyto pohonné jednotky zajišťují dynamiku automobilu střední třídy. Elektromotor je nyní výkonnější než konvenční motory o objemu 1,0 až 1,2 l, jeho točivý moment je přitom 400 Nm (v rozmezí 0-1200 ot./min) na úrovni šestiválcových dieselů. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h pod 11 s, což je o skoro 3 s lepší čas než v případě předchozího modelu a přibližně stejná hodnota jako u vozu střední třídy vybaveného dvoulitrovým dieselem.


Cena Toyoty Prius v základní výbavě je 809 900 Kč. Výbava vozu je opravdu bohatá, obsahuje mimo jiné startování tlačítkem, automatickou bezestupňovou převodovku, systémy ABS+EBD+BA, VSC+TRC, ECB, airbag řidiče a spolujezdce, 2 boční a 4 hlavové airbagy, tempomat, elektrický posilovač řízení, automatickou klimatizaci s elektrickým pohonem kompresoru, dotykový multiinformační displej, audio-rádio s 6 reproduktory a s CD přehrávačem s ovládáním na volantu a samozřejmě prvky výbavy u vozů této cenové skupiny v základní výbavě zpravidla obsažené.


Cena Toyoty Prius ve výbavě + je 939 900 Kč. Výbava vozu navíc obsahuje audio-rádio s 9 reproduktory s CD changerem a kazetovým přehrávačem s ovládáním na volantu, navigaci včetně s hlasovými instrukcemi a hlasovým ovládáním i s ovládáním na volantu, hands free –bluetooth, Smart Entry&Start Systém a přední mlhová světla.


V příštím týdnu vás seznámíme s technickými detaily tohoto zajímavého modelu včetně jeho ovládání a poznatků při řízení z krátké testovací jízdy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...