Nová Toyota Land Cruiser V8 v modelovém provedení 2012 v podrobné informaci

Přepracovaný vnější design, modernizovaný interiér, modernizovaný turbodiesel 4,5 l a vyšší úroveň základní výbavy a širší nabídka prvků výbavy na přání

1. DESIGN

Nová Toyota Land Cruiser V8 v modelovém provedení 2012 v podrobné informaci

Design exteriéru

Nově navržený přední nárazník velkých rozměrů se zabudovanými mlhovými světly ještě akcentuje široký a dynamický postoj Land Cruiseru V8 a jeho chuť poprat se s jakýmkoli terénem. Ostře zkosená spodní část nárazníku zase pomáhá při jízdě v terénu, kde umožňuje větší nájezdový úhel při zachování převisu karoserie.

Nová konstrukce masky chladiče s horizontálním žebrováním používá nápadná dvojitá žebra střídavě s chromovou a stříbrnou úpravou. Je orámována velkými sdruženými světlomety s cylindrickými potkávacími i dálkovými světly a ven vytaženými ukazateli směru, nyní lépe viditelnými při pohledu z boku. Součástí předních sdružených světlometů jsou nyní i LED světla pro denní svícení a výkonné bi-xenonové světlomety.

Ostře zkosené spodní partie nárazníků vizuálně zkracují převisy karoserie vpředu i vzadu. K prémiovému vzhledu dále přispívají široké a silné ochrany boků s chromovými dekory (výbava na přání). Do vnějších zpětných zrcátek jsou nyní zabudována směrová světla z LED diod a boční kamery. V nabídce jsou nová litá kola o rozměru 18″ nebo 20″.

Nové skupinové svítilny vzadu opakují designové provedení předních sdružených světlometů s dvojitým tubusem a je zde navíc začleněno stabilizační žebro ke zlepšení aerodynamických vlastností. Z uskupení světel vyčnívají ukazatele směru v zájmu co nejlepší viditelnosti při pohledu z boku. Zpětná světla jsou umístěna ve stejné výšce jako chromový dekor registrační značky, aby byl zdůrazněn celkově kultivovaný vnější design vozu.

Směrová světla zabudovaná do vnějších zpětných zrcátek i ukazatele v zadních skupinových svítilnách používají namísto běžných žárovek LED diody, které zajišťující lepší viditelnost z dálky. LED diody se kromě toho rozsvěcují rychleji než běžné žárovky, a tak může při brzdění rychleji zareagovat i řidič jedoucí vzadu – diody přitom spotřebují výrazně méně energie.

Land Cruiser V8 2012 se bude nabízet v devíti různých barvách laku karoserie, včetně tří nových, které se v této modelové řadě objeví vůbec poprvé: bílá perleť, černá Attitude a světle modrá.

Design interiéru

Nová Toyota Land Cruiser V8 v modelovém provedení 2012 v podrobné informaci

Kromě doposud nabízeného provedení v černém nebo šedém tónu je nyní k dispozici i barevná kombinace „Shell“. Toto světlejší uspořádání barev s luxusnějším nádechem harmonicky ladí se zářivějším dekorem imitace dřeva ve vysokém lesku a leštěným stříbrným dekorem.

Velkých úprav doznaly i přístroje a ovladače uprostřed palubní desky. Přepracované spínače a ovladače napomohly k lepší ergonomii a funkčnosti, je zde nový panel audio soustavy, nové černé klavírní lakování v prémiové kvalitě, lemované vysoce lesklými dekory ve stříbrném tónu, nebo chromové dekory kolem ovladačů a výdechů ventilace.

V nově koncipované kapličce přístrojů před řidičem jsou zabudovány optitronové přístroje s bílým podsvícením a cejchováním svítícím tyrkysově modrou barvou. Je zde i velký multifunkční displej TFT nabízející lepší čitelnost a podrobnější zobrazování informací.

Přední sedadla z perforované kůže umožňují ukládat aktuální nastavení do paměti a na přání se nabízejí i s funkcí odvětrávání (chlazení), resp. vyhřívání proudem teplého vzduchu. Sedadla používají konstrukci s aktivními opěrkami hlavy, které snižují riziko poranění krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu.

Druhá řada sedadel s opěradly dělenými v poměru 40:20:40 umožňuje manuální posouvání v podélném směru v celkovém rozsahu 90 mm. Opěrky hlavy na krajních sedadlech jsou nyní o 15 mm vyšší s ohledem na lepší oporu hlavy. Prostřední sedadlo lze nezávisle sklopit vpřed a plnit funkci pohodlné loketní opěrky. O 15 mm vyšší jsou i opěrky hlavy na krajních sedadlech ve třetí řadě pro vyšší pohodlí zadních cestujících.

2. POHONNÉ JEDNOTKY

Modernizovaný turbodiesel 4,5 l

Nový Land Cruiser V8 v modelovém provedení 2012 může být poháněn i spolehlivým a výkonným turbodieselem 4461 cm3, který po modernizaci splňuje požadavky emisní normy EURO 5.

Vylepšený agregát spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou a vyvine nejvyšší výkon 200 kW při 3600 ot/min a mohutný točivý moment 650 Nm v pásmu 1600 až 2800 ot/min.

Modernizovaná pohonná jednotka je vybavena novou verzí systému vstřikování Common Rail od Toyoty, jehož součástí jsou i piezoelektrické vstřikovací ventily G3 pracující s maximálním vstřikovacím tlakem 200 MPa. To přispělo k rychlejším reakcím na plynový pedál.

Na snížení hladiny hluku a vibrací má podíl i odlehčovací ventil umožňující lepší regulaci tlaku, zakrytování horní části vstřikovacích ventilů a jejich potrubí k utlumení hluku vstřikování, nebo např. izolace vložená mezi vstřikovací ventily a kryt hlavy válců ke snížení hluku pronikajícího z hlavy válců.

Pohonná jednotka nyní používá filtr pevných částic (DPF), díky kterému bylo možné odlehčit a zmenšit hlavní tlumič výfuku, což se opět odrazilo v nižší spotřebě paliva. Vedle vloženého potrubí, které potlačuje odchylky v seřízení výfukové soustavy, se zmenšení velikosti tlumiče projevilo v dalším snížení hladiny hluku a vibrací pronikajících do kabiny vozu.

3. VYLEPŠENÉ TERÉNNÍ SCHOPNOSTI

Proslulé terénní schopnosti modelu byly u nového Land Cruiseru V8 2012 opět zdokonaleny díky několika novým funkcím, kterými je celosvětově první „asistent zatáčení“ začleněný do zdokonaleného systému Crawl Control (s pěti stupni nastavení), zapínatelný volič typu terénu MTS (MultiTerrain Select), monitor typu terénu a funkce zobrazování úhlu natočení kol.

Technologie Crawl Control s funkcí asistenta zatáčení (světová premiéra mezi terénními vozy).

Pokud je volič redukce v režimu L4 (aktivní redukce, pohon všech kol) a vůz se pohybuje rychlostí do 25 km/h, řidič může buď samostatně nebo společně s funkcí MTS použít systém Crawl Control, který pomáhá při pomalém sjíždění nebo vyjíždění svahů rychlostí chůze, případně k uvolnění vozu po jeho uvíznutí. Při použití této funkce se řidič vůbec nedotýká pedálu brzdy nebo plynu. Systém Crawl Control lze nyní nastavit na pět různých rychlostí jízdy.

Tuto technologii nyní doplňuje nezávisle zapínatelný asistent zatáčení (Turn Assist), díky kterému je možné projet i ty nejostřejší zatáčky bez nutnosti couvat uprostřed oblouku. Asistent zatáčení, který je funkční při rychlostech do 10 km/h, reaguje na pokyny od volantu a přibrzďuje zadní kolo na straně odpovídající směru, kterým vozidlo zatáčí. Brzdná síla na daném kole se automaticky zvyšuje s úhlem zatáčení, čímž se u nového Land Cruiseru V8 2012 účinně zmenšuje poloměr otáčení.

Volič typu terénu MTS (Multi-terrain Select)

automaticky reguluje činnost škrticí klapky, brzdovou soustavu a systém řízení trakce. Řidič tak má bez ohledu na jízdní podmínky optimální záběr a plnou kontrolu nad vozem.

V režimu L4 (pohon všech čtyř kol s redukcí) umožňuje MTS volbu z pěti různých režimů v závislosti na aktuálním typu terénu: Mud and Sand (bláto a písek), Loose Rock (volné kameny), Mogul (muldy/boule), Rock and Dirt (kameny a hlína), resp. Rock (kameny). Pokud je systém MTS aktivní, nový monitor typu terénu automaticky zobrazuje okolí vozu na 7″ multifunkční obrazovce.

V kterémkoli z pěti režimů MTS lze zlepšit záběrové schopnosti uzamčením mezinápravového diferenciálu.

Nový Monitor typu terénu

– pracující ve spojení se systémem MTS zobrazuje situaci ze čtyř vnějších kamer na 7″ multifunkční displeji. Monitorování Land Cruiseru V8 2012 funguje v případě, že je aktivován systém MTS. Nabízí řidiči přehled o situaci v místech bezprostředně vedle vozu mimo dohled řidiče (platí pro jízdu vpřed i vzad).

Kromě kamery vpředu a vzadu jsou součástí tohoto systému ještě kamery zabudované do levého a pravého vnějšího zrcátka, které mohou zaznamenávat situaci před vozem, nebo po jeho stranách. Monitor typu terénu nabízí praktický režim zobrazování, který je schopen informovat o situaci vpředu a po stranách nezávisle, nebo společně na jediné obrazovce. Pokud řidič přesune volič převodovky do polohy R, displej se automaticky přepne na pohled vzad.

U čelní kamery se používá širokoúhlý objektiv schopný zabrat co nejširší okolí před vozidlem. Řidič tak nyní může snadno vidět do míst, která jsou běžně mimo jeho zorný úhel, tedy bezprostředně před kapotu až do oblasti 50 cm od nárazníku.

Pomocí monitoru typu terénu lze zobrazovat další spektrum informací o situaci před vozidlem a vedle něj, včetně rozsahu záběru kamer nebo rozmístění překážek zjištěných ultrazvukovým lokátorem.

K lepšímu odhadu vzdáleností a k vyhnutí se překážkám slouží zobrazování místa stykových ploch předních i zadních pneumatik, vodicích čar podle úhlu natočení volantu předpovídajících trajektorii předních kol a zobrazování rovnoběžných přímek informujících o celkovém obrysu vozidla.

Zobrazování úhlu natočení kol

Jako doplněk k zobrazování předpokládané trajektorie jízdy poskytované monitorem typu terénu disponuje nový Land Cruiser i zobrazováním úhlu natočení kol. Funkce aktivovaná multifunkčním spínačem při zapnutém systému MTS zajišťuje v reálném čase promítání vodicích čar podle úhlu natočení kol na multifunkční obrazovku TFT. Pomocí vodicích čar zobrazovaných v sedmi krocích je řidič nepřetržitě informován o změnách v úhlu natočení kol v rozsahu od 0 do 45°. Tato funkce je užitečnou pomůckou i při parkování, kdy si řidič může snadno a rychle překontrolovat úhel natočení kol a směr jízdy vozu.

Posilovač řízení s variabilní regulací průtoku

Velmi odolný hydraulický posilovač řízení je nyní doplněn o systém variabilní regulace průtoku (VFC), který zajišťuje přímou reakci řízení při jízdě vyšší rychlostí a zároveň vysoký účinek posilovače například při parkování.

Systém VFC má speciální nastavení „off-road“ pro jízdu v terénu. Díky konstantnímu účinku posilovače může řidič prostřednictvím odezvy od volantu lépe odhadovat záběr pneumatik za všech jízdních podmínek.

4. PŘEPRACOVANÉ ÚROVNĚ VÝBAVY PRO VYŠŠÍ POHODLÍ A PRÉMIOVÝ CHARAKTER

Na bohatém seznamu nových prvků výbavy najdeme např. vyhřívání volantu, klimatizovaná sedadla s rozvodem teplého nebo studeného vzduchu, odvětrávanou nebo chlazenou schránku ve středové konzole, elektrické ovládání výklopné zádě, napájení 220 V v zavazadlovém prostoru, výkonné bi-xenonové světlomety a nový barevný multifunkční displej TFT.

Stupeň výbavy „Standard“

Ve stupni výbavy „Standard“, který představuje cca 10 % prodejů této modelové řady, se nově objevují bi-xenonové světlomety, světla pro denní svícení, litá kola 18″ v novém provedení a nový barevný multifunkční displej se zobrazováním úhlu natočení kol.

Nabídka příplatkové výbavy byla rozšířena o nový dekor vnitřních madel dveří a chromované boční lišty vozu.

Stupeň výbavy „Luxury“

Ve stupni výbavy „Luxury“ se prodá 90 % všech Land Cruiserů V8. Již tak bohatá standardní výbava byla dále rozšířena o nová 20″ litá kola, parkovací čidla a mapovou navigaci Toyota Touch Pro.

Mezi prvky výbavy na přání najdeme vyhřívaný volant v kombinaci dřeva a kůže nebo elektrické ovládání výklopné zádě.

5. PRVKY MULTIMEDIÁLNÍ VÝBAVY

Nový Land Cruiser V8 2012 je vybaven systémem Toyota Touch Pro, který je nejpokročilejší satelitní navigací v dosavadní nabídce automobilky Toyota.

Novou multimediální soustavu lze objednávat v kombinaci s prémiovou audio soustavou JBL se 14 reproduktory a technologií GreenEdge, která pomáhá k hospodárnému využití energie a oproti běžným audio soustavám používaným v automobilech klesá spotřeba až o 80 %.

Systém Toyota Touch Pro

Prémiová multimediální soustava se pyšní dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 7,0″ a hlavní obrazovkou, která přehledně zobrazuje nejdůležitější informace soustavy klimatizace, audia a navigace.

Systém umožňující volit mezi 20 jazyky pro menu a hlasové pokyny pokrývá celé území Evropy. Zahrnuje řadu moderních funkcí, včetně automatického přibližování mapy na křižovatkách, prostorových grafických modelů měst a významných bodů nebo online vyhledávání bodů zájmu.

Ve spojení s kompatibilním mobilním telefonem (prostřednictvím Bluetooth) se mohou uživatelé připojit k vyhledávací službě Google Local Search – největší a nejaktuálnější vyhledávací databázi na světě. Prostřednictvím funkce Google Maps lze zadávat cílová místa i na dálku z pohodlí domova či kanceláře. Uživatel též může stáhnout body zájmu (POI) a snadno je zadat jako cíl cesty.

Systém rovněž standardně zahrnuje dvojitý digitální tuner DAB/DAB+/DMB, a je tak kompatibilní s novou službou dopravních informací TPEG (Transport Protocol Export Group). Systém TPEG používající digitální komunikaci znamená výrazný posun vpřed oproti analogovým systémům RDS-TMC, neboť dokáže přenášet mnohem větší objem informací.

Soustava Toyota Touch Pro rovněž přehrává disky DVD s audio nebo video záznamem (bez měniče DVD nebo hudebního juke-boxu jako u dosavadního modelu).

Vysoká přesnost navigace přispívá k lepšímu ukazování směru při cestování a současně doplňuje základní informace o nehodách a hustotě dopravy o další údaje, jako jsou např. volná parkovací místa, ceny paliva nebo rychlostní omezení a počasí.

Systém Toyota Touch Pro dokáže díky rozpoznávání hlasu jednoduše přijmout pokyn k cílové destinaci, uskutečnit hovor nebo vybrat konkrétní skladbu na připojeném přehrávači iPod. Dále podporuje přístup k SMS zprávám i elektronické poště a podporuje převod textu do hlasové podoby. Součástí základní výbavy je i zadní parkovací kamera s dynamickým zobrazováním vodicích čar napomáhajících při manévrování ve stísněných prostorách.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...