Nová Toyota Corolla 11. generace – vůz, který nade vši pochybnost čerpá ze 47leté historie modelu Corolla.

Zaujme propracovaným a modernějším designem; větší prostorností i praktičností, vyšší mírou pohodlí a intuitivnějšími technologiemi; bezkonkurenční spotřebou paliva, vylepšenou jízdní dynamikou a rozšířenou nabídkou bezpečnostní výbavy.

Nová Toyota Corolla 11. generace – vůz, který nade vši pochybnost čerpá ze 47leté historie modelu Corolla.

DESIGN

  • Zcela nový design exteriéru s rafinovanějším vzhledem a modernějším image přinášejícím vyšší míru prestiže
  • Zcela nový design interiéru přinášející zákazníkům špičkové prostředí pro pobyt na palubě
  • Vylepšené prostředí pro zadní cestující, včetně většího prostoru pro nohy (706 mm, na vrcholu třídy), pohodlnějších sedadel a většího zavazadelníku
  • Vylepšená pozice za volantem, ergonomický posaz, snadné a intuitivní ovládání všech spínacích a ovládacích prvků i přístrojů
  • Intuitivní palubní technologie, duální klimatizace a inteligentního parkovacího asistenta SIPA (Simple Intelligent Park Assist)
  • Premiéra cenově dostupné multimediální soustavy a navigace s dotykovou obrazovkou v rámci 2. generace rozhraní Toyota Touch, nově včetně slovenského a českého jazyka

DESIGN VNĚJŠKU VOZU

Corolla 11. generace přijíždí se zcela novým designem exteriéru. Návrháři zdůraznili delší rozvor a celkově menší výšku vozu; kombinují čisté křivky a vyvážené proporce, čímž nová Corolla získala rafinovanější vzhled a modernější design s vyšší mírou prestiže.

Nová Toyota je v porovnání s předchůdcem o 80 mm delší (nyní 4 620 mm), 15 mm širší (1 775 mm) a o 5 mm nižší (1 465 mm). Zadní převis byl zkrácen o 25 mm, přední převis se zvětšil o 5 mm a rozvor náprav se protáhl o podstatných 10 cm.

Designový jazyk Under Priority se stylistickým ztvárněním Keen Look po nových úpravách klade důraz na horní část masky chladiče, která vozu propůjčuje výraznější a zároveň prestižnější tvář. Vodorovné chromové dekory v horní části masky chladiče jsou opticky protaženy až k užším a expresívněji pojatým sdruženým světlometům s cílem zdůraznit šířku vozidla.

Součástí nových světlometů jsou potkávací světla s účinnými halogenovými žárovkami a světla pro denní svícení složená ze čtveřice LED diod. Dva nejvyšší dekory v horní části masky chladiče a sdružených světlometů jsou protaženy podle spodní hrany kapoty a zakusují se až do předních blatníků, čímž zdůrazňují elegantní řešení jedinečně zaoblené kapoty zcela bez ostrých úhlů. Lichoběžníkový tvar spodní části masky chladiče je definován charakteristickými křivkami, které ubíhají přes nárazník a vymezují spojení mezi světlomety a horní částí masky chladiče, načež hladce plynou přes kapotu až k přednímu A-sloupku.

Design dále vylepšují drobné detaily v podobě chromových dekorů kolem mlhových světel ve stylistickém provedení Keen Look, umístěných v samotných rozích nárazníku. Svislé aero profily v rozích předního nárazníku zlepšují aerodynamické parametry nové.

Při pohledu z boku jsou čisté křivky aero profilů v rozích nárazníků nové Corolly ukotveny předními, resp. zadními sdruženými světly, čímž jsou ještě akcentovány krátké převisy. Toto řešení v kombinaci s dlouhým rozvorem a atletickými tvary podběhů předních i zadních kol vytváří siluetu zdůrazňující nový dynamický postoj a elegantní proporce nové Toyoty.

Boční profil vozidla je dále zdůrazněn charakteristickou křivkou ubíhající od podběhu předního kola až k zadním sdruženým světlům, resp. designem kol o průměru 15 nebo 16″. Lichoběžníkový tvar typický pro designový jazyk Under Priority vozů Toyota se vzadu opakuje u prohlubně pro registrační značku a ve ztvárnění spodní části nárazníku.

Ostřejší křivka malého spoileru na víku zavazadlového prostoru je podtržena novým designem širokých sdružených světel na zádi vozu propojených chromovým dekorem registrační značky.

Celkově prémiová kvalita dílenského zpracování nového zevnějšku je zdůrazněna tenoučkými spárami mezi jednotlivými panely, jak jsme zvyklí vídat u luxusních vozů. Spára mezi předním blatníkem a předními dveřmi se zmenšila ze 4,0 mm na pouhých 3,9 mm, mezi předními a zadními dveřmi ze 4,5 mm na 4,2 mm, resp. mezi zadními dveřmi a zadním bočním plechem karoserie ze 4,0 mm na 3,9 mm. Šířka spáry mezi kapotou a předním blatníkem se zmenšila z 5,4 mm na pouhých 4,5 mm.

Pro novou Corollu se bude nabízet devět různých barev laku karoserie, z toho čtyři jsou zcela nové (bílá perleťová, avantgardní bronzová, tmavě modrá a tmavě ocelová).

Aerodynamika

Nová Corolla byla navržena tak, aby vykazovala minimální úroveň aerodynamického odporu. To se odrazilo nejen v tišším prostředí na palubě vozu, ale i v nižší spotřebě paliva a emisích CO2. K bezproblémovému obtékání vzduchu kolem vozidla napomáhá nejnižší možný profil kapoty, nápadně zešikmené čelní sklo a hladká linie střechy.

Optimalizované tvary vybrání pro přední mlhová světla a ostré, téměř svislé aero profily v rozích předního i zadního nárazníku společně snižují víření vzduchu kolem boků vozidla a prostoru v podbězích kol.

U vnějších zpětných zrcátek a na zadních sdružených světlech se uplatnila moderní technologie ze světa F1, kterou jsou aerodynamická stabilizační žebra ve tvaru ploutví, označovaná jako sakana, urychlující proudění vzduchu kolem karoserie, čímž se zvyšuje stabilita jízdy a kontrola nad vozem.

Aerodynamické parametry vozidla dále podstatně zlepšuje přední spoiler a celá řada krytů, díky nimž je spodní část karoserie téměř plochá, aby vzduch pod novou Corollou mohl proudit volně a bez odporů. Najdeme zde proto kompletní spodní kryt motoru, kryty prvků zavěšení přední i zadní nápravy, aerodynamické kryty před předními i zadními koly, kryty pod podlahou vozu, boční postranní kryt pod palivovou nádrží nebo spodní kryt v zadní části podlahy, jehož součástí jsou i aerodynamická stabilizační žebra sakana ke zvýšení stability za vysokých rychlostí.

Díky komplexním opatřením v oblasti aerodynamiky se u nové Corolly podstatně snížil součinitel aerodynamického odporu Cd z původní hodnoty 0,29 na pouhých 0,27.

DESIGN INTERIÉRU

Díky zcela novému zpracování vysoce kvalitního interiéru, který těží z nárůstu rozvoru o 10 cm (z 2600 na 2700 mm), se zákazníci mohou těšit na více než příjemné prostředí na palubě vozu. Cestující mají k dispozici prostornou a pohodlnou kabinu, nyní s výrazně větším prostorem pro nohy zadních cestujících, pohodlná sedadla a větší objem zavazadelníku.

Zcela přepracována byla i poloha za volantem. Rozsah výškového seřizování sedadla se zvětšil o 15 mm na plných 60 mm, resp. rozsah posouvání v podélném směru o 20 mm na 260 mm. Pozice posazu na předních sedadlech se posunula směrem vpřed o 5 mm. Kvůli snadnému ovládání se zmenšila síla potřebná k posuvu sedadel, jejich zvedání či úpravě sklonu.

V návaznosti na snížení výšky posazu o 10 mm se též snížil úhel sklonu volantu z původních 24 na 22 stupňů. Všechna uvedená opatření znamenají vyšší míru flexibility, lepší ergonomii a více pohodlí pro řidiče.

Dále se zvýšila prostornost a míra pohodlí na zadních sedadlech, přičemž pozice posazu se posunula směrem vzad o 70 mm, a tak se celkový rozestup mezi předními a zadními pasažéry v podélném směru zvětšil o 75 mm. V kombinaci s novou tenčí konstrukcí opěradel předních sedadel se tak o 92 mm zvětšil prostor pro nohy zadních cestujících na výsledných 706 mm (hodnota na vrcholu třídy).

Přepracování se dotklo i samotných zadních sedadel, která nyní používají delší sedák s ergonomicky tvarovanou přední hranou pro pohodlí co nejširšího spektra pasažérů různých tělesných proporcí. Nová tenčí opěradla sedadel skýtají výbornou boční oporu i podepření v oblasti beder. Opěrky hlavy byly zase vytvarovány tak, aby nabídly nejen pohodlí, ale i výbornou ochranu krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu.

Přestože se zadní převis karoserie nové Corolly zkrátil o 25 mm, objem zavazadelníku narostl na výsledných 452 litrů.

Nová Corolla je nejen prostornější a pohodlnější, ale i tišší než její předchůdce, neboť interiér byl navržen tak, aby odhlučnění kabiny dosáhlo na vrchol třídy. Zvětšila se celková plocha akustického utlumení přístrojové desky a byl doplněn další zvukově izolační materiál mezi kapotou a ochrannou vložkou blatníků, aby se minimalizovalo pronikání hluku od motoru do kabiny vozu. Tlumicí hmota v oblasti podlahy vykazuje vynikající vlastnosti akustického tlumení, zejména pak v prostoru pro nohy. V pronikání vnějšího hluku do kabiny vozu zabraňuje i použití řádně dimenzovaných těsnění karoserie ve spojích mezi plechy.

Výjimečná kvalita, funkčnost a ergonomie

Zcela nový design interiéru spojuje čistý, elegantní a jednoduchý styl s detaily a dekory podtrhujícími prostornost většího a pohodlnějšího interiéru nové Corolly.

Šířku kabiny ještě akcentuje nápadná horizontální rovina nově zpracované přístrojové desky. Čelní strana přístrojové desky kombinuje měkčené povrchy prohnuté směrem ven s konkávním probráním panelu středové konzoly v klavírním černém laku. V horní části přístrojové desky pak najdeme měkčený neodrazivý materiál, který hladce přechází přes kapličku přístrojů před řidičem.

Jednoduché a robustní provedení přístrojové desky je dále akcentováno stříbrným dekorem probíhajícím po celé šířce interiéru, jenž zároveň přístrojovou desku rozděluje na horní a spodní zónu. Dekor pokračuje i přes horní část dveřních výplní, čímž obepíná celou kabinu a poukazuje na velkorysé rozměry prostoru pro cestující. Ve stejném stříbrném lesku jsou vyvedena i nová svislá madla předních dveří. Měkké obložení přístrojového panelu a vysoce lesklý klavírní lak černé barvy pak doplňují stříbrné dekory a čistě modré podsvícení přístrojů, osvícení příruční schránky i kabiny, s cílem vytvořit v interiéru atmosféru evokující prémiovou kvalitu.

U nového interiéru mohou cestující volit mezi dvěma barevnými schématy, tj. v tónu slonovinové kosti nebo černé. Nová Toyota Corolla se bude nabízet ve dvou různých stupních výbavy: Active (nejnižší stupeň) a Style (nejvyšší stupeň). V závislosti na zvoleném stupni výbavy mohou cestující volit z různých druhů textilního čalounění nebo kombinace textilu a kůže; u stupně výbavy Active a Style se rovněž nabízí provedení s dvojitým stehováním.

Velké a přehledné přístroje v kapličce před řidičem mohou být dvojího provedení, v závislosti na zvoleném stupni výbavy. Ve výbavě Active najdeme konstrukci s trojicí ukazatelů. Součástí velkého rychloměru uprostřed je ukazatel palubního počítače. U vozů v nejvyšším stupni výbavy Style je pak uspořádání se dvěma kruhovými ukazateli a středovým multifunkčním displejem TFT. Ukazatele ve výbavě Active a Style zkrášluje chromové orámování.

V souladu s pojetím pracoviště řidiče nové Toyoty Corolla věnovali návrháři velkou pozornost ergonomii posazu i snadnému a intuitivnímu ovládání všech prvků a přístrojů. Veškeré ovládací prvky a přístroje týkající se řízení byly logicky rozděleny do horní zóny sloužící k zobrazování, resp. spodní zóny určené k ovládání, s cílem co nejvíce usnadnit ovládání a zároveň minimalizovat odvádění pozornosti řidiče od silničního provozu. Ovládací prvky audio soustavy a vestavěné navigace jsou na středové konzole o něco výše kvůli lepšímu přístupu a viditelnosti. Na novém volantu o průměru 373 mm, jenž může být vybaven i páčkami řazení, najdeme ucelenou sestavu multifunkčních spínačů k ovládání audio soustavy, hands-free telefonu, tempomatu, nastavitelného omezovače rychlosti a multifunkčního displeje.

Přepracování se dotklo i zpětné vazby při ovládání pedálů a páky voliče převodovky. Nově upravená poloha pedálů zabraňuje nechtěnému sešlápnutí; optimalizace drah a tuhosti chodu řadicí páky znamená hladší zpětnou vazbu pro řidiče.

Dalším zlepšením je celkový objem a praktická využitelnost nejrůznějších odkládacích a úložných prostor v nové Corolle. Sem patří mj. příruční schránka v přístrojové desce, schránka na mince a víkem zakrytá schránka zabudovaná do přístrojové desky, schránka na držáky nápojů ve středové konzole, pouzdro na sluneční brýle ve stropní konzole, kapsy v předních dveřích schopné pojmout lahev objemu 1,5 litru a autoatlas, resp. kapsy ve dveřích vzadu na lahev o objemu 0,5 l.

K vyšší praktičnosti zavazadelníku přispěl vnější spínač pro otevírání umístěný pod spoilerem na víku zavazadlového prostoru. Ke snadnému zavírání kufru bez ušpinění rukou slouží nové madlo zabudované na vnitřní stěně víka zavazadelníku.

Intuitivní palubní technologie

Kvalitu a intuitivní ergonomii v interiéru nové Toyoty Corolla doplňuje široká řada prvků výbavy ke zvýšení pohodlí a praktičnosti, např. systém bezklíčového odemykání vozu a spouštění motoru (Smart Entry & Start), duální klimatizace nebo systémem SIPA (jednoduchý inteligentní parkovací asistent).

Pokrokové technologie rozhraní člověk-stroj (HMI) zastupují nejmodernější verze jedinečné řady cenově dostupných multimediálních systémů Toyota s dotykovou obrazovkou: Toyota Touch 2 a rozhraní Toyota Touch 2 s navigací Go.

Systém bezklíčového odemykání vozu a spouštění motoru (Smart Entry & Start) se nabízí v kombinaci s novým sklopným klíčkem se zjednodušeným rozvržením větších tlačítek. Světlomety s funkcí „Follow-Me-Home“ (doprovoď mne domů) automaticky zůstávají rozsvícené ještě po dobu 30 sekund po vypnutí zapalování a uzamčení vozidla.

Nová Toyota Corolla je standardně vybavena dvouzónovou klimatizací umožňující nastavit teplotu nezávisle pro levou a pravou polovinu kabiny, a tak dosáhnout lepších parametrů chlazení i topení a současně šetřit energií. Součástí klimatizace je kabinový filtr, systém částečné recirkulace, jenž automaticky recirkuluje určitý objem vzduchu v kabině kvůli rychlejšímu ohřátí prostoru i v režimu, kdy recirkulace zapnutá není, nebo funkce uživatelského nastavení ventilátoru, která umožňuje výběr intenzity Soft (jemně), Medium (střední) nebo Fast (rychle) i v režimu Auto.

Multimediální soustavy

Nová Corolla nabízí jedinečný výběr z cenově dostupných multimediálních systémů Toyota s dotykovou obrazovkou: Toyota Touch 2 a rozhraní Toyota Touch 2 s navigací Go.

Rozhraní Toyota Touch 2

Nový přístup k cenově dostupnému multimediálnímu systému představuje rozhraní Toyota Touch 2 s plně barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1″.

Modernizovaný systém Toyota Touch 2 disponuje obrazovkou WVGA o rozlišení 800 x 480 pixelů. Rozvržení obrazovky je nyní intuitivnější a nyní nabízí i podporu rozhraní Mirror Link pro chytré mobilní telefony a snadné dotykové ovládání pohybem prstu.

Rozhraní zahrnuje tuner AM/FM, přehrávač CD/MP3, připojení mobilního telefonu přes Bluetooth s možností streamování audia, USB port pro připojení přenosných hudebních přehrávačů a funkce pro zobrazení grafiky alba iPodu. Zadní parkovací kamera je součástí standardní výbavy.

Rozhraní Toyota Touch 2 s navigací Go

Systém Toyota Touch 2 s navigací Go staví na základní multimediální jednotce Toyota Touch 2 a přináší zákazníkům vylepšenou mapovou navigaci představující cenově nejvýhodnější nabídku na trhu.

Soustava Toyota Touch 2 s navigací Go byla vyvinuta v Evropě speciálně pro evropské zákazníky a je k dispozici ve 20 různých jazycích včetně českého a slovenského jazyka. (k dispozici od podzimu 2013)

Zahrnuje nejoblíbenější navigační funkce, jako např. detailní informace o hustotě dopravy, nastavitelná rychlostní omezení, upozornění na radary měřící rychlost, zobrazování dopravního značení na rychlostních silnicích, automatické přibližování a zobrazování průjezdu křižovatkami na rychlostních silnicích.

Ve spojení s kompatibilním mobilním telefonem (prostřednictvím Bluetooth) se mohou uživatelé připojit k vyhledávací službě Google Places – největší a nejaktuálnější vyhledávací databázi na světě. Prostřednictvím funkce Google Maps lze zadávat cílová místa i na dálku z pohodlí domova či kanceláře. Uživatel též může stáhnout body zájmu (POI) a snadno je zadat jako cíl cesty.

Modernizované rozhraní Toyota Touch 2 s navigací Go dále přináší nový design mapových obrazovek, vylepšená data soustavy navigace, lepší hlasové navádění, vizualizaci dopravy, funkci SOS/nouzového volání a online přístup k zákaznickému portálu Toyoty. Rozhraní Touch 2 s navigací Go dále rozšiřuje základní multimediální jednotku o funkci odesílání/přijímání SMS zpráv prostřednictvím obrazovky, včetně obrázku kontaktní osoby.

Přístup soustavy k online obsahu a aplikacím využívá funkce Touch 2 & Go Apps, která nabízí několik aplikací ke stažení. Byla vyvinuta nová aplikace Twitter App, aby majitelé Toyoty mohli zůstat po celou cestu v kontaktu s 500 miliony uživatelů Twitteru. Uživatelé mohou za jízdy používat celou řadu osobních šablon i šablon generovaných systémem (z bezpečnostních důvodů je zablokováno zadávání vlastního textu a adres URL). Aplikace je plně integrována do vestavěné navigace, a tak součástí šablon mohou být i informace o cíli cesty a odhadovaném čase příjezdu.

Rozhraní Toyota Touch 2 s navigací Go bylo navrženo tak, aby nabídlo dostatečnou flexibilitu při zachování cenové dostupnosti. Systém lze snadno aktualizovat a stahovat nejnovější funkce, aktuální mapy a poslední aplikace, okamžitě jak budou k dispozici.

Nová Toyota Corolla může být vybavena i systémem SIPA (jednoduchý inteligentní parkovací asistent).

Systém aktivovaný stiskem tlačítka používá zadní kameru a ultrazvukové senzory v bocích předního nárazníku, jejichž prostřednictvím rozpozná použitelné místo pro podélné parkování. Poté automaticky použije správnou posloupnost natočení volantu k zaparkování vozu na cílovém místě; řidič ovládá pouze rychlost vozidla.

HOSPODÁRNÉ ZÁŽEHOVÉ A VZNĚTOVÉ MOTORY

  • Přepracovaná nabídka motorů dle požadavků normy Euro 5+ s cílem snížit emise a dosáhnout v rámci celé konstrukční řady parametrů spotřeby paliva na vrcholu třídy
  • V nabídce přeplňovaný vznětový motor 1,4 l D-4D a zážehové jednotky 1,33 l Dual VVT-i a 1,6 l Valvematic
  • Šestistupňová manuální převodovka, automatizovaná manuální převodovka MultiMode a nově automatická převodovka Multidrive S

Nabídka motorů zahrnuje přeplňovaný vznětový motor 1,4 l D-4D a dvojici zážehových jednotek; motor 1,33 l Dual VVT-i a jednotku 1,6 l Valvematic.

Pro všechny motory v nabídce je k dispozici šestistupňová manuální převodovka. Corollu poháněnou agregátem 1,4 D-4D lze rovněž objednat s automatizovanou manuální převodovkou MultiMode; pro variantu zážehového motoru 1,6 l je v nabídce nově automatická převodovka Multidrive S.

Všechny motory těží z výhod technologie Toyota Optimal Drive přispívající ke zvýšení výkonu při nižší spotřebě paliva a zároveň splňují požadavky emisních norem až po kategorii Euro 5+.

Díky komplexním opatřením na vylepšení aerodynamiky vykazuje nová Toyota součinitel aerodynamického odporu Cd pouhých 0,27. Nová Corolla kromě toho těží ze snížení hmotnosti, použití pneumatik s nízkým valivým odporem, nasazení technologie Valvematic a nové samočinné převodovky Multidrive S

Technologie Toyota Optimal Drive

– je ukázkou příkladné kombinace celého spektra pokrokových technologií a snah o interní zdokonalení zaměřených na optimální rovnováhu mezi radostí z jízdy, spotřebou paliva a nízkou hladinou emisí.

Všechny tyto základní technologie se zaměřují na tři klíčové aspekty vývoje hnacích jednotek:

Prvním je snížení hmotnosti hnací jednotky použitím lehkých a vysoce kompaktních převodovek a komponentů motoru. Toto opatření se vztahuje na všechny pohonné jednotky nabízené pro novou Corollu.

Druhou oblastí je minimalizace hydraulických ztrát nasazením technologie Valvematic (která je výsledkem dalšího vývoje VVT-i) u zážehového motoru 1,6 l. Zahrnuje ventilová vahadla s rolničkami, menší a lehčí písty u zážehových motorů, použití oleje o nižší viskozitě, šestistupňové manuální převodovky a novou automatickou převodovku Multidrive S.

Třetí oblastí jsou snahy o dosažení co nejvyšší účinnosti spalování. U zážehových motorů určených pro novou Corollu toho bylo dosaženo kompresním poměrem 11,5:1, použitím technologie Valvematic, přepracováním sacího kanálu i konstrukce spalovací komory a olejové trysky na chlazení pístů. Vznětový motor 1,4 l D-4D těží z předností optimalizovaných rozměrů spalovací komory a vyšší účinnosti chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR).

Zážehový motor 1,33 l

– využívá technologii Dual VVT-i (zkr. Variable Valve Timing-intelligent) a vysoký kompresní poměr 11,5:1, jenž má podíl na vyšší tepelné účinnosti spalovací jednotky. Nejvyšší výkon této jednotky je 73 kW a nejvyšší točivý moment činí 128 Nm při 3 800 ot/min. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou pak tyto výtečné dynamické parametry doprovází spotřeba jen 5,6 l/100 km, resp. emise CO2 snížené ze 136 na pouhých 129 g/km.

Pohonná jednotka, při jejímž vývoji byly využity rozsáhlé zkušenosti značky Toyota v motoristickém sportu, je výjimečně lehká a kompaktní díky malému vrtání a prodlouženému zdvihu válců, což se odráží v příznivém poměru mezi výkonem a hmotností motoru. U motoru je použit speciální kryt hlavy válců a sací potrubí z pryskyřice, přičemž sací kanál byl optimalizován s ohledem na ideální proudění vzduchu přispívající k vyšší účinnosti spalování.

Technologie Dual VVT-i zlepšuje odezvu na pokyny pedálu plynu v celém spektru otáček tím, že upravuje časování u přívodu směsi paliva se vzduchem a výfukových ventilů v závislosti na momentálních podmínkách. Kromě zvýšení točivého momentu v nízkém a středním pásmu otáček motoru se tento systém podílí na snížení emisí a zlepšení spotřeby paliva.

Zážehový motor 1,6 l Valvematic

– je dalším vývojovým stupněm vysoce úspěšné technologie proměnného časování ventilů Dual VVT-i. Technologie Valvematic posunuje původní systém VVT-i o stupeň dále tím, že kromě proměnného časování sacích ventilů používá i systém řízení zdvihu ventilů. Takto je možné lépe regulovat objem nasávaného vzduchu i jeho rychlost, a dosáhnout tak vyšší účinnosti spalování, což v konečném důsledku znamená nárůst výkonu o 7 % při spotřebě paliva nižší o 8 %, a tedy i nižší hladině emisí CO2. Nasazením technologie Valvematic se snižují hydraulické ztráty i mechanické tření při nízkém zatížení motoru, což se odráží v dalším snížení spotřeby paliva.

Účinnost systému Valvematic je vylepšena i použitím sacího potrubí proměnné délky. To urychluje vzduch nasávaný do motoru v pásmu nízkých až středních otáček, a tím optimalizuje účinnost spalování. Při vyšších otáčkách motoru je sací potrubí plně otevřené. Vzduch tak může putovat po kratší trase, čímž se maximalizuje objem vzduchu vstupujícího do spalovací komory, a tím i celkový výkon motoru.

Pohonná jednotka 1,6 l Valvematic v součinnosti buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou automatickou převodovkou Multidrive S dosahuje nejvyššího výkonu 97 kW a maxima točivého momentu 160 Nm při pouhých 4400 ot/min.

Corolla vybavená manuálním převodovým ústrojím dosahuje kombinované spotřeby paliva 6 l/100 km a produkuje emise CO2 na úrovni pouhých 139 g/km.

S novou převodovkou Multidrive S je spotřeba paliva i hladina emisí ještě nižší, a to 5,6 l/100 km, resp. 130 g/km.

Přeplňovaný vznětový motor 1,4 l D-4D

– v součinnosti buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovou převodovkou MultiMode, dosahuje nejvyššího výkonu 66 kW a maxima točivého momentu 205 Nm v nízkém pásmu otáček od 1800 do 2800 ot/min. Motor 1,4 D-4D rovněž těží z výhod vylepšené technologie Toyota Optimal Drive, a tak přichází s vyšším výkonem a lepší jízdní dynamikou při současném snížení spotřeby paliva a hladiny emisí CO2 i pevných částic.

Pod krytem rozvodového řetězu se nachází dvojstupňový ventil hydraulického ovládání. Přínosem je snížení tření při nízkém hydraulickém tlaku otevíráním či zavíráním přetlakového ventilu v závislosti na jízdních podmínkách. Doba zahřívání motoru je maximálně zkrácena díky zástavbě systému obtoku chladicí kapaliny, jenž napomáhá snižovat tepelné ztráty chladicí kapaliny motoru v době po startu.

Piezoelektrické vstřikovací ventily se vyznačují přesnějším dávkováním objemu paliva a načasováním okamžiku vstřiku. Díky velmi krátké době reakce piezoelektrických vstřikovacích ventilů je možné používat vysokorychlostní vícefázové vstřikování paliva. Výsledkem této technologie je pomalejší rozpínání palivové směsi, dokonalejší prohoření paliva ve spalovací komoře, a tedy i nižší tvorba pevných částic, stejně tak jako produkce emisí NOx a CO2. Ve spojení s vysokým vstřikovacím tlakem rozvodu paliva typu common rail (160 MPa) to znamená zkrácení doby vstřiku. Řidič se tak může těšit z rychlejší odezvy motoru při nižší spotřebě paliva i hladině emisí CO2.

V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje agregát 1,4 D-4D kombinované spotřeby paliva 4,1 l/100 km a hladiny emisí CO2 jen 109 g/km.

Automatická převodovka Multidrive S s dlouhými převody

– je standardní součástí výbavy nové Corolly se zážehovou motorizací 1,6 l. Nová převodovka Multidrive S s kovovým řemenem, vyvinutá s ohledem na kompaktní rozměry, nízkou hmotnost a nízkou spotřebu paliva, obsahuje měnič točivého momentu a plně elektronickou regulaci tlaku oleje ‘multidrive’.

Multidrive S nabízí řidiči širší rozpětí převodových poměrů, rychlejší změny převodových stupňů a nižší spotřebu paliva. Lze ji používat ve třech různých režimech:

V plně automatickém režimu je systém řazení optimalizován s ohledem na tichý chod a spotřebu paliva, kdy je převodovka vždy přesně sladěna s motorem díky monitorování úhlu sešlápnutí akceleračního pedálu, rychlosti vozidla a brzdné síly.

V režimu Sport je pak systém optimalizován s ohledem na rychlou odezvu a přímou vazbu s motorem. Když systém zjistí zpomalování, automaticky podřadí a využije brzdění motorem ke zvýšení brzdné síly. Na výjezdu ze zatáčky systém uplatní logiku prediktivního podřazování, aby zajistil volbu optimálního převodového poměru pro požadovanou úroveň zrychlení.

Ve sportovním režimu sedmistupňového sekvenčního řazení (Sport Sequential Shiftmatic).lze volit kroky řazení buď pákou voliče převodovky, nebo pomocí páček pod volantem. Sportovní režim sedmistupňového sekvenčního řazení pak pro lepší požitek z dynamičtější a sportovní jízdy umožňuje ručně zasahovat do volby automatické převodovky prostřednictvím páky voliče. V tomto režimu ústrojí zajišťuje jemně odstupňované řazení nahoru a poskytuje pocit přímé zpětné vazby při podřazování, včetně brzdění motorem a zpomalování.

Převodovka MultiMode

Na přání se pro novou Corollu se vznětovým motorem 1,4 D-4D nabízí automatizovaná manuální převodovka MultiMode bez spojkového pedálu, vybavená i režimem plně automatického řazení. Řidič si může vybrat jeden ze dvou režimů plně automatického řazení, případně řadit manuálně pomocí páček pod volantem.

Při navolení režimu E (Economy – hospodárný provoz), M (Manual – manuálně) nebo R (Reverse – zpětný chod) je řazení podobné jako v případě běžné automatické převodovky. V režimu E řadí systém automaticky tak, aby dosahoval co nejnižší spotřeby paliva. Při navolení režimu ES (Sport) se charakteristika řazení přesouvá do vyššího pásma otáček pro sportovnější pocit z jízdy.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

  • Širší nasazení vysokopevnostní oceli znamená lehčí a tužší karoserii pro vyšší míru agility a jízdního pohodlí
  • Přepracované zavěšení kol se vzpěrami McPherson vpředu a torzní příčkou na zadní nápravě v zájmu vyššího jízdního pohodlí a lepších reakcí řízení
  • Optimalizované a tužší naladění elektrického posilovače řízení (EPS) pro snížení vibrací a lepší zpětnou vazbu

Nová Corolla byla navržena tak, aby zákazníkům nabídla atraktivnější požitek z jízdy s vyšším zapojením řidiče.

Nová Corolla dále těží a výhod lehčí a zároveň tužší konstrukce karoserie, přepracovaného zavěšení kol a přímějšího řízení.

Lehčí a velmi tuhá karoserie

Širší nasazení vysokopevnostní oceli v rámci celé struktury karoserie umožnilo na několika místech použít lehčí kov. Díky jeho vyšší pevnosti poklesla hmotnost vozu přibližně 5,7 kg, a to bez negativních dopadů na celkovou tuhost. Celková tuhost karoserie se zvýšila i díky nárůstu počtu svarových míst karoserie, propojení držáků pružin zavěšení přední nápravy s přední rovnou částí krytu motoru, zvýšení boční tuhosti podvozkových partií a nárůstu konstrukční tuhosti v oblasti kolem zadního panelu karoserie.

Přepracované zavěšení kol

Nová Corolla používá podobně jako předchůdce osvědčenou kombinaci předních vzpěr McPherson a zavěšení zadních kol s torzní příčkou. Díky výraznému přepracování soustavy zavěšení předních i zadních kol se podstatně zvýšilo jízdní pohodlí, stejně tak jako agilita jízdy.

Nově vyvinuté přední vzpěry McPherson používají tlumiče o větším průměru (nyní 35 mm), přičemž tlumicí síla byla vyladěna s ohledem na optimální jízdní stabilitu a pohodlí. Dorazy propružení z uretanu jsou nyní kratší, aby bylo možné provést zástavbu vzpěr s ohledem na menší výšku vozidla; konstruktéři použili pevné horní uchycení vzpěry s cílem omezit vysokofrekvenční vibrace a současně zlepšit reakce řízení. Vinuté pružiny mají po obou stranách oka umožňující kompaktní a lehkou montáž. Reakční síla vinuté pružiny se reguluje pomocí pružiny na omezení příčných sil. K poklesu třecích sil soustavy zavěšení kol došlo díky snížení ohybové síly působící na tlumiče.

Omezení rotačních sil působících na ložiska vzpěry se odrazilo v čitelnější a přímější odezvě od řízení. Díky vyšší tuhosti karoserie bylo možné snížit tuhost pružin, což se projevilo ve vyšším jízdním pohodlí bez negativních dopadů na reakce řízení, ovladatelnost a agilitu.

Lehké zavěšení zadní nápravy s torzní příčkou používá oddělené vinuté pružiny a tlumiče, a tak jen minimálně proniká do zavazadlového prostoru. I zde najdeme pevné horní úchyty zavěšení, dorazy propružení z uretanu a vinuté pružiny s okem. Nižší tuhost pružin v kombinaci s jinak naladěnými tlumiči přispívá k dalšímu zlepšení jízdního pohodlí, stability a reakcí na pokyny od volantu.

Elektrický posilovač řízení (EPS) s ostřejší odezvou

Konstruktéři přepracovali elektrický posilovač řízení, a rovněž snížili úhel sklonu sloupku řízení, aby byl řidič více vtažen do děje. Převodka servořízení prodělala optimalizaci a zvýšila se její tuhost kvůli ostřejším reakcím řízení a hladkému lineárnímu chodu.

Celková tuhost soustavy se zlepšila díky konstrukčním změnám pomocného hřídele a pevnému uchycení převodky řízení k prvku zavěšení, což se odrazilo v přímější a lineárnější zpětné vazbě od řízení. Nežádoucí vibrace potlačuje i přepracované uchycení v horní části sloupku řízení.

Soustava nyní obsahuje integrovanou elektronickou řídicí jednotku (ECU) s novou logikou řízení v zájmu lepší zpětné vazby od řízení; snížil se samotný převodový poměr převodky řízení z 15,9 na 14,6, a tak je o 8 % rychlejší než u předchůdce, čímž zajišťuje ostřejší reakce na pokyny od volantu.

BEZPEČNOST

  • Vysoké standardy aktivní i pasivní bezpečnosti a vyšší ochrana chodců v případě střetu s vozem, s cílem dosáhnout maximálního pětihvězdičkového ohodnocení v nárazových testech Euro NCAP
  • Vysokopevnostní kabina navržená tak, aby zajistila optimální ochranu v případě čelního nebo bočního střetu i v případě nárazu do vozidla zezadu
  • Řada různých komponent k pohlcení nárazové energie zajišťujících výrazně lepší ochranu chodců
  • Sedm airbagů SRS, opěrky hlavy chránící před poraněním krční páteře a dětský zádržný systém
  • Systém ABS nové generace a kratší zdvih brzdového pedálu s lepší zpětnou vazbou a reakcemi brzdové soustavy
  • V nabídce systém řízení trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC), vylepšený systém pro snadné rozjíždění v kopci pro vozidla vybavená systémem VSC

Nová Corolla byla navržena s ohledem na nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti i lepší ochranu v případě střetu s chodcem.

Bezpečnostní parametry všech komponent zvýšilo široké využití technik počítačem podporovaného návrhu (CAE) a opakované experimentální testování prototypů.

Vysokopevnostní kabina byla navržena tak, aby zajistila optimální ochranu v případě čelního nebo bočního střetu i v případě nárazu do vozidla zezadu. Řada různých komponent k pohlcení nárazové energie zajišťuje výrazně lepší ochranu chodců. V interiéru najdeme komplexní bezpečnostní výbavu v podobě airbagů SRS, opěrek hlavy s ochranou proti poranění krční páteře a dětského zádržného systému.

K vyšší aktivní bezpečnosti přispěl i systém ABS nové generace a kratší zdvih brzdového pedálu s lepší zpětnou vazbou a reakcemi brzdové soustavy. V nabídce je též systém řízení trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC), stejně tak jako vylepšený systém pro snadné rozjíždění v kopci (HAC2) pro vozidla vybavená systémem VSC.

PASIVNÍ BEZPEČNOST

U karoserie nové Corolly se ve větší míře využívá vysokopevnostní ocel, která spojuje vyšší pevnost s nižší hmotností a vyšší mírou tuhosti. Konstrukce přední části s vícenásobnou distribucí zátěže (multiple load-path) účinně rozptyluje nárazovou energii prostřednictvím rámu a minimalizuje deformaci kabiny v případě čelní srážky. Stejný princip se týká i ochrany pro případ bočního nárazu, kde konstrukce pro vícenásobnou distribuci zátěže zahrnuje robustnější podélníky rámu, příčníky a výztuhy střechy.

Ochrana chodců

Díky použití řady různých komponent k pohlcení nárazové energie je zajištěna výrazně lepší ochrana chodců v případě čelního střetu.

V přední části kapoty se nachází vnitřní výztužná konstrukce pohlcující nárazovou energii ke zmírnění sil působících na hlavu chodce. Blatník je uchycen na konzole dobře pohlcující nárazovou energii. V oblasti mezi čelním oknem a kapotou je rovněž použita snadno deformovatelná konstrukce pohlcující nárazovou energii. Ochrana nohou chodce se rovněž zlepšila díky krytu předního nárazníku, jehož konstrukce účinně pohlcuje nárazovou energii; totéž platí pro masku chladiče a přední hranu kapoty motoru.

Zádržné systémy pro cestující

Nová Corolla je vybavena sedmi airbagy SRS; čelními airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, kolenním airbagem pro řidiče, dvoukomorovými bočními airbagy vpředu a hlavovými záclonovými airbagy po celé délce interiéru.

Na předních i zadních sedadlech jsou použity tříbodové bezpečnostní pásy ELR (s automatickým blokováním v případě nouze). Systém ELR je navržen tak, aby blokoval bezpečnostní pás v okamžiku, kdy tah pásu překročí přednastavenou hodnotu. Bezpečnostní pásy u řidiče a předního spolujezdce kromě toho spolupracují s předpínači a omezovači zátěže. Při kolizi omezovač zátěže částečně sníží napětí pásu tak, aby se snížila nárazová síla působící na hrudník pasažéra.

Corolla používá přední sedadla konstrukce WIL (zkr. Whiplash Injury Lessening) zamezující případnému poranění krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu. Pokud dojde k zadnímu nárazu určitou rychlostí, konstrukce sedadla umožňuje zanoření horní poloviny těla směrem vzad, v souladu s pohybem spodní partie vozu, čímž se omezuje hyperflexe krku vedoucí k poranění krční páteře.

Zdokonalený dětský zádržný systém umožňuje bezpečně upevnit širokou řadu autosedaček pro děti nejrůznějšího věku, ať již prostřednictvím standardních úchytů ISOFIX nebo bezpečnostních pásů.

AKTIVNÍ BEZPEČNOST

Brzdy a systémy řízení stability

Brzdová soustava s posilovačem v nové Corolle používá systém ABS nové generace a ventilované přední kotouče o průměru 277 mm, resp. neventilované kotouče vzadu o průměru 270 mm. Přední brzdové destičky po úpravě nabízejí vyšší brzdný účinek a současně nižší hladinu hluku, vibrací a chvění při brzdění.

Brzdová soustava používá nový, kompaktní a lehký akční člen, nový hlavní brzdový válec, brzdové hadice vykazující nízkou roztažnost a speciální konstrukci brzdového pedálu s nižším zdvihem kvůli lepší odezvě a zpětné vazbě.

Vůz je standardně vybaven systémem ABS, včetně elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a funkce brzdového asistenta (BA). V nabídce je též systém řízení trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC), stejně tak jako vylepšený systém pro snadné rozjíždění v kopci (HAC2) pro vozidla vybavená systémem VSC. Brzdná síla působí ještě po dobu až dvou sekund poté, co řidič uvolní brzdový pedál, aby se zabránilo samovolnému popojetí vozidla ze svahu.

Elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) zajišťuje, aby se na jednotlivá kola vyvíjela optimální brzdná síla vzhledem k aktuálnímu stavu vozovky. ABS zabraňuje zablokování kol, a tak napomáhá dosáhnout vysoké stability jízdy při zatáčení a brzdění.

Brzdový asistent dokáže rozpoznat náhlé nebo panické brzdění; pokud řidič za takové nouzové situace nevyvíjí na pedál dostatečně velký tlak, systém pomáhá automaticky zvýšit brzdný účinek.

Systém řízení trakce nepřetržitě sleduje a reguluje výkon přenášený na vozovku prostřednictvím kol automobilu. Pokud systém zjistí prokluz některého z kol, okamžitě určí nejlepší způsob jak záběr kola obnovit, a to buď omezením hnacího momentu dodávaného kolu, jemuž hrozí prokluz, nebo v extrémnějších případech i krátkým přibrzděním kola, dokud se záběr neobnoví.

Systém řízení stability vozu je určen k tomu, aby zabránil ztrátě kontroly nad vozem v případě příliš rychlého nájezdu do zatáčky nebo na kluzké vozovce, kde hrozí nebezpečí smyku. Systém vyhodnocuje stabilitu vozidla a riziko nedotáčivého nebo naopak přetáčivého smyku. K tomu využívá čidla sledující stáčení vozidla, podélné a boční zrychlení, úhel natočení kol, rychlost kol a tlak vyvíjený na brzdový pedál. Stabilitu vozu obnovuje tento systém tím, že automaticky reguluje výkon motoru a citlivě vyvíjí na příslušná kola regulovanou brzdnou sílu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...