Ve srovnání se staršími modely je nová verze kratší, ale s delším rozvorem a podstatně zkráceným předním i zadním převisem. Atraktivní na pohled, prostorná a komfortní uvnitř a navíc poháněná mimořádně výkonným motorem moderní konstrukce, to je nová Toyota Celica. Přední kola pohání benzinový čtyřválec o objemu 1,8 l. Nová Toyota má šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Je již sedmým členem jedné rodiny sportovních kupé vhodných pro každodenní provoz. Fanouškům motoristického sportu není třeba zvlášť připomínat roky 1993 a 1994, kdy se Toyota stala právě díky vozu Celica vítězem světového šampionátu v automobilových soutěžích.
Nová Celica nabízí nevšední sportovní jízdní výkony, aby vyhověla nárokům kladeným na nové vozy této kategorie. Benzinový čtyřválec o objemu 1,8 l díky svému výkonu a lehké konstrukci karoserie dosahuje špičkového poměru kilogramů připadajících na jeden kilowatt a současně výrazně nižší spotřeby paliva. Tento nový motor se čtyřventilovým rozvodem a proměnným časováním ventilů VVT-i dosahuje výkon 105 kW/143 k při 6400 otáčkách za minutu. Točivý moment vrcholí hodnotou 170 N.m dosahovanou při 4200/min. Spotřebu paliva udává výrobce 10,3/6,2/7,7 l na 100 km. Nejvyšší rychlosti dosahuje Toyota Celica 205 km/hod. a zrychlení z 0 na 100 km za 8,7 sekundy.
Při vývoji nové generace Toyoty Celica byla na prvním místěbezpečnost cestujících. Toyota je známa jako výrobce automobilů s vysokou úrovní pasivní bezpečností, což dokázalo hned několik testů nezávislých institucí, například evropské Euro-NCAP. Zkušenost inženýrů se využila i při tvorbě karoserie nového modelu Celica. Koncepce přesunutí čelního skla co nejvíce dopředu, je inspirována závodními automobily Toyota GT-One. Řidič má tím podstatně lepši výhled. Vůz má mimořádně tuhou kabinu a účinné deformační zóny. Standardem jsou oba čelní airbagy a napínače bezpečnostních pásů, aktivní bezpečnost zvyšuje sériově montovaný protiblokovací brzdový systém (ABS) s elektronickou distribucí tlaku. Mimořádně účinné jsou mohutné brzdy, vpředu i vzadu kotoučové s vnitřním chlazením a průměrem 14 palců. Jednotlivé díly karoserie byly podrobeny pečlivému ověřování a ty nejexponovanější získaly mohutné výztuhy. Přední nárazník, části boků včetně výztuh ve dveřích a podlaha byly vyrobeny z vysokopevnostní oceli. Aby se ještě více zlepšila ochrana řidiče při nárazu, provedli konstruktéři úpravy na uchycení brzdového pedálu. Vysokou aktivní bezpečnost zajišťuje nová konstrukce podvozku s nápravou typu McPherson vpředu a dvojitými lichoběžníkovými závěsy vzadu. Řidiče neunavuje nadměrně tuhé pérování, ani rušivé zvuky od podvozku či pohonného ústrojí.
První exempláře modelu Celica pro rok 2000 se objeví v Evropě ještě před koncem roku 1999.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií