Nová Toyota Avensis v prodeji na našem trhu ve verzi sedan, liftback i kombi

Při představení nového Avensise na tiskové konferenci 24. dubna v Praze jsme obdivovali nejen jeho elegantní, osobitý a výrazný design, ale řadu jeho konstrukčních novinek.

Nová Toyota Avensis v prodeji na našem trhu ve verzi sedan, liftback i kombi

S vývojem nového Avensise nás na tiskové konferenci seznámil velmi podrobně jeho šéfkonstruktér Suguya Fukusato, který zdůraznil, že nový Avensis vytvořený pro Evropský trh vyráběný v závodě Toyoty v Anglii, bude prvním modelem Toyoty, který bude exportován z Evropy na japonský trh. Dá se předpokládat, že Avensis se stane oblíbeným vozem jak pro podnikatele tak pro rodinné využití.

Nová Toyota Avensis v prodeji na našem trhu ve verzi sedan, liftback i kombi
Nová Toyota Avensis v prodeji na našem trhu ve verzi sedan, liftback i kombi
Nová Toyota Avensis v prodeji na našem trhu ve verzi sedan, liftback i kombi


Při prvním pohledu na všechny tři provedení Avensisu – sedan, liftback i kombi – mě zaujaly jejich zaoblené elegantní linie nadčasového designu s vysokou přídí a masivními boky, s krátkými převisy karoserie, s vystouplými lemy blatníků a s vystouplým zadním nárazníkem.. To vše spolu s jeho výrazným nízkým těžištěm dodává Avensisu dynamický charakter a záruku stability přes jeho robustnost, která ukazuje na jeho pevnost a bezpečnost a současně velký vnitřní prostor. To ostatně plně potvrzuje, když usednete jak na jeho přední tak na jeho zadní sedadla. Interiér vozu přes svou velikost působí útulným dojmem. Elegantní palubní deska a umístění všech ovládačů a sdělovačů je podle všech ergonomických zásad.

Nová Toyota Avensis v prodeji na našem trhu ve verzi sedan, liftback i kombi
Nová Toyota Avensis v prodeji na našem trhu ve verzi sedan, liftback i kombi
Nová Toyota Avensis v prodeji na našem trhu ve verzi sedan, liftback i kombi


Dynamiku Toyoty Avensis příznivě ovlivňují benzinové motory objemu 1,6 , 1,8 a 2 litru s inteligentním systémem proměnného časování ventilů VVT-i, který maximalizuje účinnost motoru a současně snižuje spotřebu a emise výfukových plynů.


Motor objemu 1,6 dosahuje výkon 81 kW (110 k) při 6000 ot/min a nejvyšší hodnoty točivého momentu 150 Nm již při 3800 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje sedan s tímto motorem nejvyšší rychlost 190 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12 sekund a má kombinovanou spotřebu pouze 7,2 l/100km.


Benzinový motor objemu 1,8 dosahuje výkon 95 kW (129 k) při 6000 ot/min a nejvyšší hodnoty točivého momentu 170 Nm již při 4200 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje sedan s tímto motorem nejvyšší rychlost 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy a má kombinovanou spotřebu stejnou jako motor 1,6, tj.pouze 7,2 l/100km.


Benzinový motor 2,0 má moderní systém přímého vstřiku, který mu umožňuje dosáhnou výkonu 108 kW (147 k) při 5700 ot/min a nejvyšší hodnoty točivého momentu 196 Nm již při 4000 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje sedan s tímto motorem nejvyšší rychlost 205 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a má kombinovanou spotřebu 8,1 l/100km.


Naftový motor objemu 2,0 D-40 s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla má moderní systém přímého vstřiku common-rail, který mu umožňuje dosáhnou výkonu 85 kW (116 k) při 3600 ot/min a nejvyšší hodnoty točivého momentu 280 Nm již v rozmezí 2000 do 2200 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje sedan s tímto naftovým motorem nejvyšší rychlost 195 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a má kombinovanou spotřebu pouze 5,6 l/100km.


Výše uvedené hodnoty platí jak pro provedení sedan tak pro liftback. Pro kombik jsou nepatrně vyšší.


Motory jsou dodávány ve spojení s pětirychlostní mechanickou převodovkou. S benzinovými motory 1,8 a 2,0 je možné zvolit i automatickou čtyřrychlostní převodovku. S automatickou převodovkou jsou hodnoty výše uvedené o něco vyšší. Vybrané modely nové řady Toyota Avensis budou navíc k disposici i s automatickou převodovkou umožňující i manuální sekvenční řazení.


‚Za zmínku stojí i velmi příznivé aerodynamické vlastnosti Avensisu a to u všech uváděných verzí, které bylo docíleno mimo jiné promyšleným zakrytím spodku vozu. Vysokou péči věnovali konstruktéři odhlučnění motoru i podvozku, takže v interiéru vozu je mimořádně nízká hladina hluku. Toho bylo docíleno mimo jiné použitím nových tlumicích materiálů a péčí konstruktérů o každý detail, který by zvyšoval hladinu hluku v interiéru vozu.


Již tradiční bezpečnost byla dále zvýšena mimo jiné i ve standardní výbavě obsaženém kolenním airbagu, kterým je Avensis vybaven jako první vůz ve své třídě. Avensis podle předběžných zpráv obstál v mezinárodně uznávaných bezpečnostních nárazových testech s nejlepším hodnocením – pěti hvězdičkami.


Toyota Avensis je dodáván ve třech stupních výbavy (v závislosti na zvolený motor a převodovku): Terra, Sol Technical a Sol Elegant.


Ceny Toyoty Sedanu podle druhu zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy jsou od 619 900 do 894 900 Kč. V provedení Liftback jsou vyšší o 20 000 Kč a v provedení Kombik jsou vyšší o 40 000 Kč. Je nutné též uvést, že záruka na Avensise je tříletá, proti prorezivění pak dvanáctiletá.


Při porovnávání cen s jinými značkami je třeba vzít v úvahu, že Avensis i v nejnižším stupni výbavy obsahuje řadu položek, které u jiných značek této třídy jsou za příplatek jako ku příkladu boční airbagy a kolenní airbag, ABS a EBD, audi systém s CD přehrávačem, kazetovým přehrávačem a 8 reproduktory s ovládáním na volantu. Samozřejmě čím vyšší stupeň výbavy tím širší výbava v základní ceně obsažená.


Po zapůjčení nového Avensise k redakčním testům vás budeme podrobně informovat o jeho jízdních a provozních vlastnostech.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...