Nová Toyota Auris Touring Sports v prodeji na našem trhu (podrobná informace)

Kombi se zážehovými nebo vznětovými motory lze objednávat i s plně hybridní soustavou pohonu.

Nová Toyota Auris Touring Sports v prodeji na našem trhu (podrobná informace)
Nová Toyota Auris Touring Sports v prodeji na našem trhu (podrobná informace)
Nová Toyota Auris Touring Sports v prodeji na našem trhu (podrobná informace)

Nový Auris Touring Sports

– je jediným vozem typu kombi v nižší střední třídě, který zákazníkům nabídne výhody praktického systému Toyota Easy Flat, tedy sklápění zadních sedadel jediným dotykem, dvojitou podlahu zavazadelníku, roletovou síť na zavazadla a dvojúrovňový kryt zavazadlového prostoru.

A díky umístění akumulátoru pod zadními sedadly pak technologie pohonu Hybrid Synergy Drive od Toyoty nijak nezmenšuje zavazadelník o maximální délce 2047 mm, který dosahuje objemu až 1658 litrů.

Provedení kombi

– má dnes v nižší střední třídě zastoupení 25 % z celkových prodejů, přičemž 75 % v tomto případě tvoří flotilové prodeje. Krátce po uvedení na trh se očekává, že podíl nového modelu Auris Touring Sports v celoevropské prodejní skladbě hybridních modelů bude tvořit přibližně 45 %. To ukazuje na skutečnost, že plně hybridní pohon zdaleka není určen jen úzké skupině zájemců.

Nový Auris Touring Sports, navržený pro Evropu, se bude vyrábět v britském závodu Toyota Motor Manufacturing UK, společně s modelem Avensis, což jen dokazuje pozornost, jakou automobilka svým evropským provozům věnuje.

Auris Touring Sports

– má shodný rozvor náprav (260 cm) a poloměr otáčení 5,2 m jako hatchback, ale je o 285 mm delší, přičemž nárůst délky vozu byl plně využit na zvětšení zavazadlového prostoru tohoto nového kombi.

Při nesklopených zadních sedadlech je zavazadelník dlouhý 1 115 mm a široký 1 452 mm; jeho objem činí 530 litrů. Po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 do úplné roviny vzniká prostor pro náklad o délce až 2047 mm, s maximální výškou 890 mm (760 mm s dvojitou podlahou v horní poloze), a tak vůz nabízí přepravní prostor o mimořádném objemu 1658 litrů.

Předností hybridní verze je změna zástavby modulu s akumulátory pod zadní sedadlo.

Auris Touring Sports zákazníkům nabídne ještě dvojitou podlahu zavazadelníku, dvojúrovňový kryt zavazadelníku, roletovou síť na zavazadla, háčky na nákupní tašky, hliníkové střešní ližiny, tři 12V zásuvky na příslušenství (včetně jedné v zavazadlovém prostoru) a lampičky u podlahy zavazadelníku a další úložné prostory: příruční schránku v přístrojové desce, držák na sluneční brýle, háčky na oblečení, schránku na mince, 4 držáky nápojů a 4 držáky na lahve, posuvnou loketní opěrku ve středové konzole s držákem dokumentů nebo schránky na menší předměty v přístrojové desce a v zadní středové konzole. Několik pomocných úložných prostorů najdeme i v zavazadelníku, a to v podobě schránek v levé i pravé stěně zavazadlového prostoru nebo menších schránek vpředu a po stranách pod podlahou zavazadelníku.

Díky jinak koncipovanému nárazníku a odlišným pátým dveřím se nakládací hrana nachází ve výšce pouhých 624 mm – tedy o 10 cm níže než u varianty se splývavou zádí.

Design exteriéru

Smělé a dynamické vnější křivky Toyoty Auris Touring Sports, podobně jako u nového hatchbacku, maximálně využívají aerodynamických předností daných snížením celkové výšky tohoto modelu a vylepšené dynamiky v souvislosti s nižším těžištěm vozu.

Nový design exteriéru znamená skvělé aerodynamické parametry: součinitel aerodynamického odporu Cd pouhých 0,28, což se příznivě odrazilo v nižší spotřebě paliva.

Nový Auris Touring Sports sdílí s hatchbackem nové ztvárnění čelních partií, které spojuje designový jazyk Under Priority vozů Toyota se stylistickým ztvárněním Keen Look (u světlometů a LED světel pro denní svícení), které novému kombi propůjčuje dynamický, ale současně i elegantní vzhled.

Designový jazyk Under Priority se odráží ve velké lichoběžníkové spodní části masky chladiče vsazené do předního nárazníku a menší horní části masky chladiče ubíhající po celé šířce vozu mezi novými světlomety.

Pod klínovitou křivkou nízké kapoty zaujme horní část masky chladiče a vodorovně umístěný chromový dekor uprostřed, který je opticky protažen až k užším sdruženým světlometům smělejšího vzhledu, s cílem zdůraznit celkovou šířku vozidla.

Uvnitř sdružených světlometů se nachází vodorovný chromový dekor, který přechází do tvaru připomínajícího ‘obočí’, jenž akcentuje výjimečně tenkou mezeru mezi kapotou a projektorovou jednotkou světlometů, ať již výbojkových (Bi-HID), nebo halogenových. Součástí vysoce pokrokové konstrukce světlometů jsou i světla pro denní svícení s technologií LED.

Velká spodní část masky chladiče lemovaná integrovanými mlhovými světly s chromovým dekorem zaujme povrchovou úpravou v klavírní černé v kombinaci s průběžným chromovým dekorem spodního aerodynamického spoileru, opět s cílem poukázat na šířku nového kombi a zdůraznit jeho solidní a stabilní postoj.

Při pohledu z boku má Auris Touring Sports stejně jako hatchback nápadně zešikmené čelní sklo, které přechází v prodlouženou linii střechy se střešními ližinami z hliníku a končí u vestavěného zadního spoileru. Panoramatické střešní okno Skyview (na přání) o délce 1553 mm a šířce 960 mm ještě znásobuje optickou prostornost zcela nového interiéru. Rozšířené boční prosklení ze tří panelů používá začerněné sloupky, včetně černého klavírního lakování prostředního B-sloupku, a je podtrženo chromovým dekorem nad záhybem dynamicky se zvedající okenní čáry karoserie.

Vzadu Auris Touring Sports používá nový design nárazníku a výklopné zádi, s prahem zavazadlového prostoru posazeným o 100 mm níže než v případě hatchbacku a nacházejícím se nad průběžným chromovým dekorem zadního spoileru. Podobně jako u zbytku modelové řady Auris se zde objevuje nápadný design zadních sdružených světel zahnutých přes boky karoserie, který akcentuje tvary zadního spoileru, nový design zadního D-sloupku a okno ve výklopné zádi.

Pro nový Auris Touring Sports se bude nabízet deset barev laku karoserie

– z toho tři jsou zcela nové – šedá granitová, bronzová Avant Garde a průzračná modrá. Perlově bílý lak je vyhrazen pouze pro verze s plně hybridním pohonem. Zákazníci mohou vybírat mj. z nových okrasných krytů kol o průměru 15″ a 16″, resp. z litých kol 16″ a 17″.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports používá jedinečné prvky, podle nichž lze tuto vlajkovou loď konstrukční řady snadno rozpoznat. Ve spodní části masky chladiče a u difuzoru vespod zadního nárazníku je použito lesklé lakování v odstínu grafitu, určené výhradně pro hybridní verzi; loga Toyoty na kapotě a na výklopné zádi jsou vyvedena v již tradiční hybridní modré barvě.

Další loga s označením hybridního pohonu najdeme na předních blatnících a na výklopné zádi. Litá kola (15″ ve stříbrném tónu, resp. 17″ v tmavém metalickém odstínu) charakterizuje nový design, určený výhradně pro verzi s plně hybridním pohonem.

Nový a prostorný interiér

– nabízí cestujícím vysokou míru pohodlí. Přináší smělé tvary a vysoce kvalitní materiály. Přístrojová deska akcentuje horizontální rovinu s poukazem na šířku a prostornost kabiny v přední části s ergonomickým rozvržením ukazatelů a ovládacích prvků se zohledněním potřeb řidiče. Design s vyšší orientací na řidiče je ještě posílen nápadnou křivkou horní části kapličky přístrojů ubíhající dál nad středovou konzolou s optickým zaměřením na oblast kokpitu řidiče.

Přední sedadla nové konstrukce nabízejí výjimečnou úroveň pohodlí, s velkým rozsahem nastavování v podélném směru i do výšky. Řidič nyní sedí o 4 cm níže a úhel sklonu volantu byl snížen o 2 stupně, což přispělo k lepšímu vtažení řidiče do děje. Nově vyvinutá sportovní sedadla, dodávaná standardně ve stupni výbavy Style, nabízejí vylepšenou boční oporu. Díky nové konstrukci předních sedadel se rovněž zvětšil prostor pro kolena zadních cestujících o 2 cm.

V nové kapličce přístrojů je použit čistý a jednoduchý design s dvojicí nebo trojicí kruhových stupnic s bílými ručičkami a čísly. Stejný typ písma je použit u všech ukazatelů; konzistenci po vizuální stránce dokládá i podsvícení ukazatelů v kapličce přístrojů a na středové konzole v čistě modrém tónu s prémiovým vzhledem. Povrchovou úpravu ve vysoce kvalitním saténově stříbrném tónu najdeme u dekorů kolem přístrojů, na středové konzole, na dekoru tunelu převodovky, u ovladačů klimatizace a audio soustavy nebo na klikách dveří, s cílem dosáhnout co nejlepšího optického sjednocení v novém interiéru. Dekor ve stříbrném laku je použit u výdechů ventilace, panelu audio soustavy, tunelu převodovky, na volantu a páce voliče převodovky.

Kvalitu vnímanou smysly a optickou harmonii v novém interiéru dále podporuje vyšší kvalita povrchové úpravy na omak, se zvláštní pozorností věnovanou všem povrchovým texturám, kterých se cestující budou pravidelně dotýkat. U horní části přístrojového panelu a u osazení dveřních výplní je použit materiál měkký na dotek; sloupky v kokpitu vozu jsou čalouněny látkou. U vyšších stupňů výbavy je i samotná přístrojová deska čalouněna kůží. Hlavice řadicí páky používá nový design a volant je potažen nejkvalitnější jemnou kůží Nappa s jednoduchým baseballovým stehem. Na pomocných madlech a madlech ve dveřích je povrchový materiál s jemnou texturou; opěrky rukou ve dveřích jsou čalouněné.

Sedadla ve stupních výbavy Power a Active jsou čalouněna vysoce kvalitní látkou; ve stupni Style se navíc používají červené panely čalounění.

Nový Auris Touring Sports se bude nabízet s novým barevným schématem interiéru v černém odstínu s matnými texturami. Matný povrch se vzhledem pravé kůže je tvořen spojením geometrického vzoru teček s texturou kůže.

Auris Hybrid Touring Sports jako jediná verze používá ukazatel a monitor úsporné jízdy ECO v kapličce přístrojů před řidičem, páku voliče elektronického řazení v hybridní modré barvě a dekory přístrojového panelu určené pouze pro tuto verzi.

Ve stupni výbavy Active se používají dekory přístrojového panelu z kartáčovaného hliníku v hybridním modrém tónu, zatímco u nejvyššího stupně výbavy je k dispozici kožený dekor.

Lepší jízdní dynamika a bezpečnost

Auris Touring Sports čerpá ze všech vylepšení, které přinesl nový hatchback řady Auris: Vyšší tuhost karoserie, vylepšený systém zavěšení kol, řízení, lepší poloha za volantem a parametry hluku, vibrací a chvění mají za cíl poskytnout řidiči pohodlnější pobyt za volantem s větším požitkem z jízdy.

K vyšší tuhosti karoserie přispěly nové konzoly a výztuhy v podvozkové části a konstrukce přední i zadní části vozu. Díky širokému nasazení vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie došlo ke snížení celkové hmotnosti nového vozu. Rám kolem otvoru pátých dveří byl speciálně pro Auris Touring Sports navržen tak, aby vykazoval podobnou torzní tuhost jako v případě hatchbacku – například díky posílení karoserie kolem výklopné zádě. Tuhost je tak srovnatelná i přes delší karoserii a větší otvor pátých dveří.

Po snížení celkové výšky řady Auris o 55 mm, světlé výšky o 10 mm a výšky nových předních sedadel o 40 mm se rovněž snížilo těžiště vozu, což má příznivé dopady na stabilitu Toyoty Auris Touring Sports za jízdy vysokou rychlostí, stejně tak jako agilitu při průjezdu zatáčkami. Díky nižšímu těžišti bylo možné snížit tuhost pružin, a tak dosáhnout vyššího jízdního pohodlí.

Přepracování se dotklo celé řady komponent zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson, včetně horní nosné konstrukce, dorazů propružení, vinutých pružin a tlumičů. Snížila se tuhost pružin a došlo k vyladění tlumičů tak, aby vůz nabídl jízdní pohodlí v kombinaci se špičkovou stabilitou a výtečnými reakcemi řízení. Verze poháněné zážehovým motorem 1,33 l nebo vznětovým motorem 1,4 l používají zadní zavěšení s torzní příčkou; verze se zážehovým motorem 1,6 l, vznětovým motorem 2,0 l nebo plně hybridním systémem pohonu jsou vybaveny dvojitým lichoběžníkovým zavěšením zadních kol.

Elektrický posilovač řízení (EPS) byl naladěn s ohledem na lepší zpětnou vazbu a přesnost řízení. Zvýšila se tuhost upevnění sloupku řízení kvůli vyšší linearitě řízení; nový systém regulace EPS potlačuje změny v síle řízení v zájmu lineárnějšího průběhu, přičemž vyšší převodový poměr zajišťuje lepší reakce řízení. EPS má díky provedeným úpravám přímější charakter, poskytuje lepší zpětnou vazbu a rychlejší otáčení s ohledem na lepší ovladatelnost vozu.

Díky komplexním opatřením na snížení hluku, vibrací a chvění se nový Auris Touring Sports vyznačuje nejen pohodlím jízdy, ale i mimořádným tichem v kabině. Hluk od motoru a odvalování pneumatik je v kabině minimalizován díky širokému nasazení hlukově izolačních materiálů v motorovém prostoru, podbězích předních kol a v přístrojové desce.

Nová Toyota Auris Touring Sports získala maximální pětihvězdičkové ohodnocení

– podle nových a přísnějších testů organizace Euro NCAP platných pro rok 2013.

Nový Auris je vybaven systémy ABS s EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), brzdovým asistentem, systémem řízení stability vozu (VSC) a signalizací nouzového brzdění; kromě toho disponuje airbagem řidiče a předního spolujezdce, kolenním airbagem, bočními airbagy a hlavovými záclonovými airbagy SRS.

Konstruktéři použili celou řadu komponent na pohlcování nárazové energie, včetně držáku a speciální konstrukce spodní části nárazníku. Minimalizace nárazové energie výrazně posiluje bezpečnost v případě střetu s chodcem, přičemž vůz naplňuje přání designéra zachovat uhlazenou boční siluetu vozu.

Plně hybridní pohon

Po představení verze Auris Hybrid v roce 2010 se Toyota stala prvním výrobcem na světě, který zákazníkům nabídl možnost volit ze tří různých typů pohonu v segmentu C. Prozatím se prodalo 80 000 vozů Auris s plně hybridním pohonem, a tak se tato verze stala po Toyotě Prius druhým nejoblíbenějším modelem s plně hybridním pohonem na evropských trzích.

Hnací ústrojí HSD nové Toyoty Auris Hybrid Touring Sports přináší zdokonalení

– která ještě vylepšují jedinečné zážitky spojené s řízením plně hybridního vozu. Hybridní soustava pohonu nabízí požitek z uvolněné jízdy bez zbytečných stresů a s pocitem pohody.

Úpravou řídicí logiky systému Hybrid Synergy Drive s hladkým přenosem pomocí planetových převodů bylo dosaženo hladší a přirozenější zpětné vazby při akceleraci vozidla, s lepší vazbou mezi rychlostí vozidla a otáčkami motoru.

Motor a emise

Zážehový motor 1,8 l VVT-i a elektromotor soustavy pohonu HSD mohou fungovat nezávisle nebo ve vzájemné součinnosti. Dohromady vyprodukují maximální systémový výkon 100 kW a umožňují Toyotě Auris Hybrid Touring Sports zrychlovat z 0 na 100 km/h za 11,2 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 180 km/h.

Auris Hybrid Touring Sports vykazuje emise CO2 pouhých 88 g/km, což v některých zemích přináší významné daňové úlevy. Vůz kromě toho produkuje výrazně nižší emise NOx a pevných částic než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Navíc pokud se vůz pohybuje v jedinečném režimu elektromobilu, kterým vozy s polohybridním systémem pohonu nedisponují (režim EV lze ručně navolit), produkuje dokonce nulové emise CO2, NOx a pevných částic.

Hnací ústrojí Toyoty Auris Hybrid Touring Sports bylo navrženo tak, aby se zážehový motor při jízdě po městě zapojoval v nejmenší možné míře. Vlastní měření Toyoty ukázala, že kumulativním účinkem zapojení plně hybridního systému pohonu je vysoký poměr jízdy v režimu EV s nulovými emisemi.

Nový Auris Hybrid Touring Sports představuje vynikající protihodnotu za investované peníze:

Nízké emise CO2 znamenají významné daňové úlevy v mnoha evropských zemích, osvobození od plateb mýtného v centrech měst a výjimečně nízké provozní náklady. Náklady na servis, údržbu a opravy mohou být o více než 50 % nižší než u konkurenčních modelů se vznětovým pohonem.

Hospodárné zážehové a vznětové motory

První plně hybridní pohonné ústrojí Auris Touring Sports doplňuje o stejné zážehové a vznětové pohonné jednotky jako v provedení s karosářskou variantou hatchback; zákazníci se mohou rozhodnout pro zážehový motor 1,33 l Dual VVT-i nebo 1,6 l Valvematic, resp. zdokonalený vznětový motor 1,4 l a 2,0 l D-4D.

Díky použití technologie Toyota Stop & Start a moderní převodovky Multidrive S

– jsou emise CO2 v rámci celé řady motorizací pro Auris Touring Sports vysoce konkurenceschopné. Zážehové motory 1,33 l a 1,6 l produkují 130 resp. 139 g/km, zatímco vznětový motor 2,0 l vykazuje 115 g/km a motor 1,4 l jen 110 g/km.

Zážehový motor 1,33 l

– využívá technologii časování ventilů Dual VVT-i (zkr. Variable Valve Timing-intelligent) a vysoký kompresní poměr 11,5:1, který přispívá k vysoké tepelné účinnosti tohoto motoru. Nejvyšší výkon této jednotky je 73 kW a nejvyšší točivý moment činí 128 Nm při 3 800 ot/min.

Vynikající dynamiku doprovází spotřeba paliva od 5,6 l/100 km a emise CO2 od 130 g/km.

Jednotka je výjimečně lehká a kompaktní díky malému vrtání a prodlouženému zdvihu válců, což se odráží v příznivém kilogramovém výkonu motoru. U motoru je použit speciální kryt hlavy válců a sací potrubí z pryskyřice, přičemž sací kanál byl optimalizován s ohledem na ideální proudění vzduchu přispívající k vyšší účinnosti spalování.

Technologie Dual VVT-i zlepšuje odezvu na pokyny pedálu plynu v celém spektru otáček tím, že upravuje časování u přívodu směsi paliva se vzduchem a výfukových ventilů v závislosti na momentálních podmínkách. Kromě zvýšení točivého momentu v nízkém a středním pásmu otáček motoru se tento systém podílí na snížení emisí a zlepšení spotřeby paliva.

Zážehový motor 1,6 l Valvematic

Technologie Valvematic je výsledkem dalšího vývoje vysoce úspěšného systému časování ventilů Dual VVT-i (zkr. Dual Variable Valve Timing-intelligent) automobilky Toyota. Motory s touto technologií se pyšní vynikající účinností spalování, vysokým výkonem a bohatou rezervou točivého momentu.

Technologie Valvematic posunuje původní systém VVT-i o úroveň výše tím, že kromě proměnného časování sacích ventilů používá i systém řízení zdvihu ventilů. Takto je možné lépe regulovat objem nasávaného vzduchu i jeho rychlost, a dosáhnout tak vyšší účinnosti spalování, což v konečném důsledku znamená nárůst výkonu při nižší spotřebě paliva a hladině emisí CO2. Nasazením technologie Valvematic se snižují hydraulické ztráty při nízkém zatížení motoru, což se odráží v dalším snížení spotřeby paliva.

Účinnost systému Valvematic je vylepšena i použitím sacího potrubí proměnné délky. Tím se urychluje nasávání vzduchu do motoru v pásmu nízkých až středních otáček, a tak optimalizuje účinnost spalování.

Motor 1,6 l Valvematic v kombinaci buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou MultiDrive S nabízí výkon 97 kW a nejvyšší točivý moment o hodnotě 160 Nm při pouhých 4 400 ot/min. Ve spojení s manuální převodovkou pak jednotka dosahuje kombinované spotřeby paliva 6,1 l/100 km a produkuje emise CO2 pouhých 140 g/km. S převodovkou MultiDrive S je spotřeba paliva i hladina emisí ještě nižší, a to 6,0 l/100 km, resp. 139 g/km.

Vznětový motor 1,4 l D-4D

– v součinnosti se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje nejvyššího výkonu 66 kW a maxima točivého momentu 205 Nm v nízkém pásmu otáček od 1 800 do 2 800 ot/min.

Přeplňovaný vznětový agregát 1,4 l D-4D 90 využívá výhod technologie Toyota Optimal Drive. Přichází tak s vyšším výkonem a lepší jízdní dynamikou při současném snížení spotřeby paliva a hladiny emisí CO2 i pevných částic. Doba zahřívání motoru je maximálně zkrácena díky zástavbě nového systému obtoku chladicí kapaliny, jenž napomáhá snižovat tepelné ztráty chladicí kapaliny motoru v době po startu.

Piezoelektrické vstřikovací ventily nejnovější generace se vyznačují přesnějším dávkováním objemu paliva a načasováním okamžiku vstřiku. Díky velmi krátké době reakce piezoelektrických vstřikovacích ventilů je možné používat vysokorychlostní vícefázové vstřikování paliva. Výsledkem této technologie je pomalejší rozpínání palivové směsi, dokonalejší prohoření paliva ve spalovací komoře, a tedy i nižší tvorba pevných částic, stejně tak jako produkce emisí NOx a CO2.

Ve spojení s vyšším vstřikovacím tlakem rozvodu paliva typu Common Rail (160 MPa) to znamená zkrácení doby vstřiku. Řidič se tak může těšit z rychlejší odezvy motoru při nižší spotřebě paliva i hladině emisí CO2.

Přeplňovaný vznětový agregát 2,0 l D-4D

– o výkonu 91 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou prodělal řadu technických vylepšení a nyní je standardně vybaven i funkcí Stop & Start.

Jednotka je vybavena novým turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, ložisky s nižším třením a servopohonem. Vylepšení v rámci okruhu mazání a chlazení s cílem snížit emise CO2 zahrnují dvoustupňové olejové čerpadlo s vylepšenou olejovou tryskou, optimalizaci vodního čerpadla s nižší průtokovou rychlostí, nebo např. dvoukomorovou olejovou vanu k rychlejšímu zahřátí motoru na provozní teplotu.

K dalšímu snížení emisí přispěla nová strategie řízení žhavicích svíček nebo vylepšená konstrukce a povrchová úprava filtru DPF. Díky použití krytu hlavy válců, konzoly chladiče oleje a vodního potrubí z umělé pryskyřice poklesla hmotnost motoru o 3 kg. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla nižší míra tření daná použitím podtlakového čerpadla s malým třením, hladce běžícího rozvodového řetězu a oleje s nízkou viskozitou. Na podstatném snížení hladiny hluku a vibrací má svůj podíl lepší spalování díky novému tvarování pístů s vyhloubením pro spalovací prostor a nové strategii řízení žhavicích svíček.

Díky provedeným opatřením je motor tišší, zlepšil se nástup točivého momentu a došlo k poklesu emisí CO2 na 115 g/km. Průměrná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu rovněž poklesla na 4,4 l/100 km.

Bezestupňová převodovka (CVT) MultiDrive S

– nabízená v nové Toyotě Auris Touring Sports v kombinaci se zážehovým motorem 1,6 l Valvematic, disponuje režimem plně automatického hladkého řazení, resp. sportovním režimem sekvenčního sedmistupňového řazení.

V automatickém režimu je systém řazení optimalizován s ohledem na tichý chod a spotřebu paliva, kdy je převodovka vždy přesně sladěna s motorem díky monitorování úhlu sešlápnutí akceleračního pedálu, rychlosti vozidla a brzdné síly. Ve sportovním režimu sedmistupňového sekvenčního řazení lze volit kroky řazení buď pákou voliče převodovky, nebo pomocí páček pod volantem. V režimu Sport je pak systém optimalizován s ohledem na rychlou odezvu a přímou vazbu s motorem.

V tomto režimu se též optimalizuje přesnost kontroly při průjezdu zatáčkou. Když systém zjistí zpomalování, automaticky podřadí a využije brzdění motorem ke zvýšení brzdné síly. Na výjezdech ze zatáček systém uplatňuje logiku prediktivního podřazování, aby zajistil volbu optimálního převodového poměru pro požadovanou úroveň zrychlení.

Strategie a obsah stupňů výbavy

Nová Toyota Auris Touring Sports se bude nabízet ve třech stupních výbavy: Power, Active a Style. Jednotlivé stupně výbavy se zřetelně odlišují specifikací prvků výbavy a stylistickým provedením exteriéru i interiéru. K jasnému odlišení slouží například kvalitní dekorativní panel na přístrojové desce, který může mít šest různých typů povrchové úpravy; kovově černou ve stupni výbavy Power, kovově stříbrnou ve stupni Active (karbonově černou ve stupni Active s paketem Sport), resp. provedení z pravé kůže u modelů ve stupni výbavy Style. U Toyoty Auris Hybrid Touring Sports je použita kovová povrchová úprava v ledově šedé u stupně výbavy Active, resp. z pravé kůže u stupně výbavy Style.

Bohatá nabídka prvků výbavy

Výbava Power

Nabídka prvků standardní výbavy nové Toyoty Auris Touring Sports byla již ve stupni výbavy Power pečlivě volena tak, aby zjednodušila a zpříjemnila pobyt na palubě vozu, např. doplněním funkce zpožděného zhasínání světlometů („Follow Me Home“) a pomocníka pro rozjezd v kopci. Součástí standardní výbavy je i automatická klimatizace.

Výbava Active

Rozšiřuje nabídku prvků výbavy Power o stylové prvky zkrášlující exteriér, jako např. chromový dekor masky chladiče, lakované střešní ližiny ve stříbrném provedení nebo přední mlhová světla. Součástí standardní výbavy je připojení přes Bluetooth, výškově nastavitelné sedadlo předního spolujezdce, středová loketní opěrka pro zadní cestující a pokroková multimediální soustava Toyota Touch s připojením USB/iPod a zadní parkovací kamerou.

Ke komplexní nabídce stupně Active se v paketu Sport přidávají sportovní sedadla s jedinečným designem a čalouněním, přístrojový panel v karbonové povrchové úpravě, zadní zatmavená okna, prahové lišty a litá 17″ kola.

Výbava Style

rozšiřuje nabídku Active o čalounění a obklady v kůži, elektrické ovládání zadních oken, dvouzónovou klimatizaci, světelné a dešťové čidlo, automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko, tempomat a nastavitelný omezovač rychlosti, inteligentní parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist), funkci nástupu do vozu a spuštění motoru bez použití klíče (Smart Entry and Start) a litá 16″ kola.

Výbava Active u verzí s hybridním pohonem dále obsahuje litá 15″ kola v provedení ECO, zadní sdružená světla s LED technologií, spodní část masky chladiče v grafitovém tónu, spouštění motoru tlačítkem a jedinečný design přístrojového panelu s vylepšenou verzí ukazatelů a multifunkčním LCD displejem. Tuto standardní specifikaci pak výbava Style u hybridních verzí rozšiřuje o litá kola o rozměru 17″.

Výbava na přání

Komplexní seznam pokrokových prvků komfortní výbavy na přání (v závislosti na stupni výbavy) zahrnuje u nového Aurisu výbojkové světlomety Bi-HID, adaptivní světlomety (AFS), automatické dálkové světlomety (AHB), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, systém bezklíčového odemykání vozu a spouštění motoru, tempomat, panoramatické střešní okno Skyview (o délce 1553 mm a šířce 960 mm – jedno z největších v této třídě), vestavěné navigace Toyota Touch & Go a Touch & Go Plus a inteligentní parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist).

Jednoduchý inteligentní parkovací asistent (SIPA)

Nový Auris Touring Sports nabízí parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist), jenž se standardně dodává ve stupni výbavy Style, resp. na přání ve stupni výbavy Active; jeho použití usnadňuje a zároveň velmi urychluje funkce Easy Set.

Systém používající zadní kameru a ultrazvukové senzory v předním a zadním nárazníku rozpozná použitelné místo pro podélné parkování. Poté automaticky použije správnou posloupnost natočení volantu k zaparkování vozu na cílovém místě; řidič ovládá pouze rychlost vozidla.

Rozhraní Toyota Touch

Nový přístup k cenově dostupnému multimediálnímu systému představuje rozhraní Toyota Touch (pro novou Toyotu Auris Touring Sports od stupně výbavy Active) s plně barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1″.

Rozhraní Toyota Touch zahrnuje tuner AM/FM, přehrávač CD/MP3, připojení mobilního telefonu přes Bluetooth s možností streamování audia, konektor AUX, USB port pro připojení přenosných hudebních přehrávačů a funkce pro zobrazení grafiky alba iPodu.

Na displeji lze zobrazovat monitorování toků energie hybridní soustavy pohonu a údaje o spotřebě paliva; standardně se dodává i zadní kamera.

Modernizovaný systém Toyota Touch & Go

– staví na základní multimediální jednotce Toyota Touch. Zákazníkům přináší mapovou navigaci představující cenově nejvýhodnější nabídku na trhu, další vylepšení konektivity a přístup k online obsahu a aplikacím, včetně nové aplikace Twitter.

Modernizovaná navigace, zahrnující všechny nejoblíbenější funkce, jako např. vyspělé dopravní funkce s prémiovým informačním obsahem v 10 evropských zemích a varování na radary i bezpečnostní kamery (v souladu s legislativou), nyní přináší obrázky zachycující křižovatky, pohledy na tunely, funkci automatického přibližování a vylepšený způsob varování na radary a rychlostní omezení.

Systém byl vylepšen tak, aby poskytoval přesnější odhadované časy příjezdu, lepší volby trasy za použití databáze způsobů provozu (na základě dat nashromážděných v minulosti) se zohledněním průměrných rychlostí na jednotlivých úsecích trasy v závislosti na času, dni a měsíci.

Systém kromě toho zahrnuje i nové dopravní funkce, které poskytují relevantnější zpětnou vazbu a přístup k užitečným informacím o dopravní situaci na trase.

Ve spojení s kompatibilním mobilním telefonem (prostřednictvím Bluetooth) se mohou uživatelé připojit k vyhledávací službě Google Local Search – největší a nejaktuálnější vyhledávací databázi na světě.

Systém Toyota Touch & Go kromě pěti milionů bodů zájmu uložených v mapové databázi standardně nabízí palubní přístup ke službám Google Local Search, Yandex a dalším vyhledávačům za pomoci kompatibilního mobilního telefonu (prostřednictvím Bluetooth).

Touch & Go dále rozšiřuje základní multimediální jednotku o funkci odesílání a přijímání SMS zpráv prostřednictvím obrazovky, včetně obrázku kontaktní osoby (na kompatibilních chytrých telefonech s připojením Bluetooth).

Již nyní je k dispozici několik aplikací ke stažení, včetně informací o cenách paliva, počasí a volných parkovacích místech; byla vyvinuta i nová aplikace Twitter App, díky které mohou majitelé zůstat v kontaktu s 500 miliony uživatelů sítě Twitter i v průběhu cesty.

Aplikace Twitter, která je v mainstreamové nižší střední třídě jedinečná, bude ještě letos k dispozici ve všech vozech vybavených systémem Toyota Touch & Go.

Uživatelé mohou za jízdy používat celou řadu osobních šablon i šablon generovaných systémem (z bezpečnostních důvodů je zablokováno zadávání vlastního textu a adres URL). Aplikace je plně integrována do vestavěné navigace, a tak součástí šablon mohou být i informace o cíli cesty a odhadovaném čase příjezdu.

Rozhraní Toyota Touch & Go bylo navrženo tak, aby nabídlo dostatečnou flexibilitu při zachování cenové dostupnosti. Systém lze snadno aktualizovat a stahovat nejnovější funkce, aktuální mapy a poslední aplikace, okamžitě jak budou k dispozici.

Modernizovaný systém Toyota Touch & Go Plus

Systém Touch & Go Plus doplňuje multimediální soustavu Toyoty s dotykovou obrazovkou o řadu nových pokrokových technologií: Systém podporuje rozšířené rozpoznávání hlasu pro zadávání adres do navigace, jednorázové zadávání cíle cesty, vyhledávání a přehrávání hudby nebo vyhledávání telefonních kontaktů a volání.

Systém synchronizovaný s kompatibilním mobilním telefonem (pomocí připojení Bluetooth) dokáže odesílat a přijímat e-maily či zobrazovat váš osobní kalendář. Dále podporuje převod textu do hlasové podoby pro SMS zprávy, e-maily a dopravní zprávy. Součástí Go Plus je i databáze Gracenote umožňující přesný hlasový výběr nejrůznějších audio souborů uložených na přenosném zařízení, včetně komfortní hudební funkce „přehrávej podobné skladby“. Modernizovaný systém bude nyní podporovat i souběžné provádění aplikací (multi-tasking).

Pokročilé mapové podklady satelitní navigace obsahují i modely největších měst a významných bodů ve 3D (v závislosti na dostupnosti databáze).

Součástí systému je tříletá bezplatná aktualizace mapových podkladů a softwaru, přičemž uživatelé mohou aktualizace získat buďto prostřednictvím místního prodejce, nebo na stránkách my.toyota.eu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...