Toyota odhalila svůj plán pro nový Auris – nový klíčový model v sortimentu vozů Toyota a současně významný krok při plnění ambicí značky v Evropě. Vůz navržený a vyráběný v Evropě se připojí k velmi úspěšným modelům Toyota Yaris a Avensis, a tak pomůže firmě dosáhnout její nově oznámený naplánovaný objem prodeje pro rok 2008 ve výši 1,2 mil. vozů.
Andrea Formica, senior vicepresident společnosti Toyota Motor Europe pro prodej a after sales k tomu dodává: „Nižší střední třída je na evropském automobilovém trhu nejdůležitější a řada evropských značek se definuje podle image a úspěchu svých modelů právě v této třídě. Uvedením modelu Auris chceme dosáhnout výrazné změny nejen v objemech prodeje, ale i v image obchodní značky Toyota.“
Auris je novým modelem automobilky Toyota, který bude bojovat na strategickém trhu rodinných hatchbacků nižší střední třídy. Jeho dynamický design a nápadné rysy odráží měnící se potřeby zákazníků v segmentu vozů nižší střední třídy. Současně ztělesňuje základní hodnoty značky Toyota, tj. prvotřídní kvalitu, inovace a radost z jízdy.
Model Auris byl navržen postupem zevnitř ven, takže maximalizuje prostor pro posádku, její komfort a zároveň poutá pozornost dynamickým ztvárněním svého zevnějšku.
Design modelu Auris je výsledkem práce ED2, evropského kreativního studia Toyota, a představuje filozofii „Vibrant Clarity – Pulzující srozumitelnosti“: směřující vpřed, energický, ale současně zachovávající srozumitelnost účelu a racionálnost.
Model byl vyvinut s ohledem na evropské zákazníky v segmentu nižší střední třídy a využívá řadu prvků designu, který byl odhalen jako koncept Auris Space Concept na pařížském autosalonu, včetně použití postupu „zevnitř ven“, díky kterému se maximalizuje prostor pro posádku a její komfort. Architektura s vysokou okenní čarou, krátkými přesahy a předsunutým prostorem pro cestující vyjadřuje smysl pro dynamiku a pohyblivost.
Novátorský interiér prvotřídní kvality zajišťuje dokonalou harmonii vozu s řidičem a posádkou. Středová konzola budící dojem vytesaného mostu je jasným sdělením, které symbolizuje a zdůrazňuje sportovní charakter tohoto vozu. Současně je i elegantní a praktická, neboť posouvá řadicí páku a další ovládací prvky do ideální ergonomické výšky.
Auris rovněž představuje silnou a dynamickou tvář svého zevnějšku slibující dynamické chování na silnici. Stabilní vzhled dosažený díky široké karoserii a pneumatikám v kombinaci se zachováním srozumitelnosti architektury se podepisuje na celkově velmi svěžím výsledku.
Prostor pro posádku je maximalizován díky návrhu „zevnitř ven“. Nabízí rovnou podlahu pro pasažéry vzadu a velkou plochu oken. Model Auris staví na zcela novém podvozku, má celkovou délku 4220 mm a také dlouhý rozvor 2600 mm, který zajišťuje vynikající stabilitu a komfort jízdy – společně s optimálním prostorem pro cestující. Na prostorném interiéru a stabilním, ale zároveň i sportovním vzhledu, má svůj podíl celková výška 1515 mm a šířka 1760 mm.
Modelová řada Auris kompletně pokryje současnou i budoucí evropskou poptávku po vozech typu hatchback nižší střední třídy. Auris se bude dodávat jako 3- a 5-dveřový hatchback, zákazníci si budou moci vybírat ze dvou zážehových motorů (1,4 VVT-i a 1,6 Dual VVT-i) a tří vznětových pohonných jednotek (1,4 D-4D, 2,0 D-4D a 2,2 D-4D Clean Power). Všechny motorizace splňují evropské emisní standardy Euro IV.
Nový benzínový motor 1,6 litru bude vybaven duálním systémem VVT-i, který zajišťuje vysokou účinnost spalování. Duální variabilní časování ventilů (VVT-i) se podílí na úspoře paliva při současném zvýšení výkonu.
Motor D-4D 2,0 l a výkonu 125 koní se bude dodávat s moderním „samočisticím“ filtrem pevných částic (DPF). Motor D-4D Clean Power 2,2 l a výkonu 180 koní bude osazen unikátní technologií Toyota D-CAT, která snižuje obsah NOX a současně i emise pevných částic.
Toyota pro model Auris nabídne i několik převodovek, přičemž pro motory 2,0 D-4D a 2,2 D-4D se bude standardně dodávat šestistupňová převodovka s manuálním řazením. Pro motory 1,4 D-4D a 1,6 VVT-i se bude volitelně nabízet převodovka MultiMode s možností sekvenčního řazení.
Auris se bude vyrábět v Evropě, čímž zdůrazňuje strategii firmy Toyota lokalizovat výrobu tak, aby se její vozy vyráběly v blízkosti místa prodeje. Všechny evropské výrobní závody používají shodné standardy kvality pod globálním označením „Made by Toyota“.
Nová Toyota Auris bude na evropském trhu odhalena na boloňském autosalonu 5. prosince 2006 a na jaře roku 2007 se objeví v prodeji. V Japonsku se začne Auris prodávat 23. října 2006.
Zážehové motory | 1.4 VVT-i | 1.6 VVT-i |
Převodovka | Manuální 5 st. | MultiMode (Manuální 5 st.) |
Max. výkon kW (k) | 71 (97) | 91 (124) |
– při ot. za minutu | 6000 | 6000 |
Max. točivý moment Nm | 130 | 157 |
– při ot. za minutu | 4400 | 5200 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 170 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13,0 | 12,1(10,4) |
Auris je pro Toyotu v Evropě ztělesněním cesty vpřed.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií