Rozloženo na víkendy, mohli si tedy sportovněmotorističtí příznivci vybrat v každém z nich z osmi až deseti závodů. Potěšitelné je navíc to, že všechny naše podniky byly pozorovateli Mezinárodní federace automobilového sportu hodnoceny vesměs velmi dobře. Tyto zajímavé údaje potvrzující aktivitu našich motoristických organizací, zazněly na tiskové konferenci Federace automobilového sportu, kde se motorističtí novináři zároveň dozvěděli, co novéhov jednotlivých disciplínách přinese sezóna roku 1999.
Samotné tiskovce ještě předcházel slavnostní akt, ve kterém Federace automobilového sportu ocenilavšechny, kteří pro sebe a Českou republiku vybojovali loni tituly Mistrů Evropy. Poháry převzali ing. Otakar Krámský za přesvědčivé vítězství v závodech do vrchu, posádka týmu Škoda motorsport Emil Triner – Miloš Hůlka, která v automobilových soutěžích kralovala ve formuli dvě, manželé Jan a Eva Trajboldovi za čtvrtý titul v rally historiků a Jaroslav Kalný, jemuž nikdo nestačil v nejslabší rallycrossové třídě.
Rok 1999 přinese v našem motoristickém sportu určité změny hlavně v nejpopulárnější disciplíně, automobilových soutěžích. Experiment s Mezinárodním mistrovstvím České republiky se příliš neujal, o účast v něm projevil zájem jen malý okruh jezdců, naopak národní mistrovství se ukázalo jako velice kvalitní. Proto se letos vše soustředí na potvrzení této skutečnosti. Stejně tak v oblasti ekologie vycházejí pořadatelé opět vstříc ochráncům životního prostředí a v mistrovských podnicích budou zřizovat pouze povolené servisní zóny. Podobná organizační opatření se chystají i pro závody do vrchu. Úvodní soutěž domácího mistrovství, Rally Šumava Mogul, prý ve snaze nenadřazovat ji ostatním, se už nezapočítává do Mistrovství Německa. Tím však určitě ztratí postavení našeho nejlépe obsazeného podniku, protože přední posádky sousední motoristické velmoci přivážely do Klatov vozy světové extratřídy. Jinak se ale očekává, že domácí automobilové soutěže opět o nějaký ten dílek posunou laťku kvality směrem nahoru, hlavně po stránce nové výkonné techniky v rukou jezdců.
Zcela opačná situace však trvá v okruhovém mistrovství, které stagnuje. Zóna střední Evropy v kategorii Superturismo se sice odjela, ale s velkými problémy, neboť na provoz už tak drahých vozů se v období ekonomické recese čím dál tím hůře shánějí prostředky. Tato třída přesto nezanikne, otázkou však zůstává, kdo a s čím ji pojede. Na okruzích se v tomto roce objeví také nová a určitě i podstatně dostupnější, skupina N.
Určitou nadějí pro uplatnění vozů třídy Superturismo se jeví rallycross, kde by mohly jet společně s vozy skupiny A a WRC.
Novou disciplínou, kterou pod svá křídla vzala Federace automobilového sportu, je cross-country, což jsou oblíbené soutěže terénních automobilů.
Motoristické areály a tratě zatím dřímají tím pravým zimním spánkem a ve snech se jim promítají okamžiky vzrušení a napětí, coby průvodní znaky každého závodu. Nebude však dlouho trvat a ozve se budíček v podobě hřmotu motorů, aby jim připomněl, že další sezóna startuje.