Nová mimořádně luxusní verze Lexus LS 600h L na autosalonu v Ženevě

Interiér vlajkové lodi s hybridním pohonem a prodlouženým rozvorem náprav nabízí luxus nevídaný v celém segmentu prémiových vozů.

Celková délka nového modelu LS 600h L s prodlouženým rozvorem je 5150 mm.

Nová mimořádně luxusní verze Lexus LS 600h L na autosalonu v Ženevě
Nová mimořádně luxusní verze Lexus LS 600h L na autosalonu v Ženevě
Nová mimořádně luxusní verze Lexus LS 600h L na autosalonu v Ženevě

Vůz má stejný převis karoserie vpředu i vzadu jako standardní Lexus LS 600h s délkou 5030 mm. O 120 mm je u modelu LS 600h L prodloužen rozvor náprav na 3090 mm. Tento nárůst je určen výhradně ke zvětšení prostoru pro nohy cestujících vzadu a jejich pohodlí.

Vůz může být vybaven sklápěcími sedadly s vyhříváním i odvětráváním a jedinečným masážním příslušenstvím, systémem klimatizace, který jako první na světě reaguje na tělesnou teplotu, a systémem zábavy pro cestující na zadních sedadlech, jehož součástí je samostatný přehrávač DVD a výklopná devítipalcová barevná obrazovka upevněná na stropě. Tyto prvky doplňuje vynikající audiosystém Mark Levinson® s jedinečným prostorovým zvukem.

Ve vlajkové lodi Lexus s prodlouženým rozvorem se snoubí bezkonkurenční kultivovanost a výkon nejmodernějšího vidlicového osmiválce a hybridního pohonu s vysoce luxusními prvky výbavy pro cestující vzadu s cílem dosáhnout jízdní zážitky spojené s nejdůmyslnější a technologicky nejpokrokovější technologií.

Vícezónová samočinná klimatizace

Pro vlajkovou loď Lexus s prodlouženým rozvorem je připravena unikátní vícezónová samočinná klimatizace, která je nejpokrokovějším systémem klimatizace na světě a poprvé zahrnuje funkci reagující na tělesnou teplotu člověka.

Vícezónová samočinná klimatizace používá celkem 14 čidel, včetně unikátního infračerveného snímače umístěného na střeše, který měří klimatické podmínky v osmi různých maticových polích, včetně místa každého z cestujících. Kromě tří snímačů teploty výstupního proudění pro samostatné teplotní zóny (jedna vpředu, dvě vzadu), dvou předních snímačů ve výdechu klimatizace proti obličeji, snímače venkovní teploty, dvou solárních snímačů pro přední a zadní sedadla a snímače tlaku vzduchu je systém vybaven i snímači sledujícími odpařování v přední a zadní části kabiny. Jako odpověď na informaci poskytnutou těmito dvěma snímači se nasávaný vzduch v závislosti na své vlhkosti nejprve ochladí, pak vysuší a nakonec ohřeje na požadovanou teplotu. To zabraňuje pocitu pálení v krku, který mohou způsobovat tradiční systémy klimatizace.

Měřením tělesné teploty každého z cestujících může systém vícezónové samočinné klimatizace stanovit jejich tepelnou pohodu a pak vyvolat příslušné úpravy v každé ze čtyř nezávislých zón systému klimatizace.

Pokud je například cestujícímu který právě nastupuje obzvláště horko, systém samočinně nastaví klima v jeho bezprostředním okolí na chladnější úroveň na tak dlouho, dokud je zapotřebí snižovat tělesnou teplotu až na uspokojivou úroveň. Obdobně platí, že pokud cestující nastoupí do vozu a je velmi prochlazený, systém samočinně podpoří ohřívání příslušné zóny, dokud infračervený snímač nedetekuje požadovanou tělesnou teplotu.

Teplý a studený vzduch se do prostoru kabiny nového vozu LS 600h L šíří celkem z dvaceti výdechů klimatizace. Kromě výdechů na středním sloupku karoserie se mohou cestující na zadních sedadlech těšit z celosvětově prvních výdechů klimatizace umístěných ve střeše. Střešní výdechy klimatizace velkorysých rozměrů jsou instalovány nad každým z krajních zadních sedadel a nabízejí bezkonkurenční regulaci klimatu v oblasti kolem hlavy a krku cestujících. Střešní výdechy klimatizace, které v malém objemu rozptylují čerstvý chladivý vzduch přímo do prostoru kolem hlavy zadních cestujících, plně paralyzují teplo vznikající slunečním zářením na střechu a zadní okno. To je něco, co tradiční výdechy umístěné ve středním sloupku karoserie nedokáží.

LS 600h L používá vysoce efektivní systém samočinného ovládání klimatizace, který je navržen tak, aby rychle vytvořil a udržel odpovídající klima v interiéru. Při testování vynikal i za nejextrémnějších povětrnostních podmínek. Maximální objem vzduchu proudícího do kabiny v režimu topení během jízdy je 550 m3 za hodinu (660 kg/h). Tento výkonný klimatizační systém používá variabilní objemový kompresor. To umožňuje, aby klimatizační systém pracoval pouze v případě potřeby, a tudíž hospodárně.

LS 600h L dále výhodně využívá výměník tepla s integrovanými topnými prvky PTC (Positive Temperature Coefficient – kladný teplotní součinitel). Tento systém ohřeje prostor kabiny co nejrychleji po nastartování vozidla, a to ještě dříve než samotný motor dosáhne dostatečně vysoké provozní teploty, aby mohl teplo do systému klimatizace dodávat.

Vícezónová samočinná klimatizace rovněž funguje ve spolupráci s individuálním vyhříváním a systémem klimatizace s podporou ventilátorů v předních a zadních sedadlech vozu LS 600h L. Aktivace systému klimatizace jakéhokoli sedadla se určuje pomocí polovodičového čidla. Tento prvek samočinně nastaví teplotu vzduchu vháněného sedadlovými ventilátory, a tak zajistí optimální pohodlí cestujících dle požadovaného nastavení teploty.

Sklápěcí zadní sedadlo s opěrkou pro nohy

Nový LS 600h L má vzadu dvě samostatná kožená sedadla rozdělená zakázkovou středovou konzolou. Pro její povrchovou úpravu se nabízí výběr z palety pravého dřeva a kůže, které dokonale ladí s barevným provedením interiéru.

Stejně jako u předních sedadel je do sedáku zadních sedadel vložena prostorová síť přizpůsobená vlastnostem lidských svalů. Zlepšuje pohlcování vibrací a poskytuje oporu při průjezdu zatáčkami ve velké rychlosti. Sedadla jsou elektricky nastavitelná a ovládají se prostřednictvím ovládacího panelu na středové konzole a dálkovým ovládáním. Sklon obou sedadel je možné měnit a k dispozici je funkce pro úpravu pružnosti střední části opěradla.

Zadní sedadlo vpravo (ve vozech s levostranným řízením) je možné naklonit až o 45° a do jeho výbavy dále patří plně vysouvatelná opora stehen a opěrka pro nohy pro dosažení absolutní míry pohodlí při jízdě v limuzíně. Pro zvětšení prostoru pro nohy při úplném naklopení sedadla se podélný posun předního sedadla rozšířil o 40 mm. Stiskem jediného tlačítka na ovládací středové konzole se zadní sedadlo samočinně skloní vzad a vysune se opora stehen s opěrkou pro nohy a současně se sklopí opěrka hlavy vpředu a celé přední sedadlo posune směrem vpřed až do maximální polohy. Při otevření dveří u spolucestujícího vpředu se přední sedadlo samočinně vrátí do standardní polohy a opěrka hlavy se opět napřímí.

Relaxační systém zadního sedadla

Kromě obvyklého systému vibrační masáže je pravé zadní sedadlo vybaveno i novým vzduchovým masážním systémem, který zahrnuje vzduchové čerpadlo umístěné kvůli tichosti v zavazadlovém prostoru. Má celkem osm vzduchových kapes, které pokrývají oblast ramen a zad sedícího člověka a provádějí profesionální masážní techniky v celé škále různých programů. Jejich intenzitu si uživatel může nastavit. Systém zahrnuje i program Shiatsu, což je akupresura ramen a spodní části zad.

Airbag SRS v sedáku zadního sedadla

Zadní sedadlo vybavené oporou stehen a opěrkou pro nohy rovněž obsahuje nový airbag v sedáku sedadla, jenž je v této třídě unikátní. Airbag se aktivuje při čelním nárazu, nafukuje přední část základny sedadla, aby zamezil pohybu pánve cestujících směrem vpřed a dolů.

Systém zábavy pro cestující na zadních sedadlech

Systém zábavy pro cestující na zadních sedadlech modelu Lexus LS 600h L obsahuje samostatný přehrávač DVD/CD a výklopnou plnobarevnou obrazovku o úhlopříčce 9 palců umístěnou na stropě, která je součástí referenčního audiosystému Mark Levinson® s prostorovým zvukem 5.1.

Kromě přehrávače DVD/CD určeného pro zadní obrazovku obsahuje zadní středová konzola úložný prostor pro disky DVD, CD a sluchátka, čtyřlitrový chlazený box, držáky nápojů, sklápěcí stoleček, dálkové ovládání masážních programů i systému zábavy a panel pro ovládání klimatizace, sedadel a slunečních clon. Model LS 600h L má elektrické sluneční clony pro zadní okno i obě boční okna vzadu, včetně zadního postranního okénka. Stejně jako odkládací schránka a středová konzola vpředu umožňují všechna víka v zadní konzole plynulou funkci na dotyk jedním prstem.

DVD/CD přehrávač systému zábavy pro cestující na zadních sedadlech využívá referenční systém Mark Levinson® prostorového zvuku s 19 reproduktory a patnáctikanálovým zesilovačem o efektivním výkonu 450 W. Systém reprodukuje zvuk prostřednictvím topologie reproduktorů prostorového ozvučení. Zcela nezávislý systém domácího kina pro zadní sedadla zahrnuje elektricky ovládanou výklopnou barevnou obrazovku LCD o rozměru 9 palců umístěnou na stropě. Zatímco přední obrazovka Electro Multi Vision přestane přehrávat DVD v okamžiku rozjetí automobilu, aby nerozptylovala řidiče, zadní jednotka pokračuje v promítání DVD i za jízdy LS 600h L. Širokoúhlý barevný displej s vysokým rozlišením se nyní propracoval od EGA k VGA (800 x 480 pixelů) a nahrazuje barevnou škálu 256 barev předchozího systému pozoruhodnou škálou 32 000 barev.

Součástí systému zábavy pro cestující na zadních sedadlech je i zástrčka umístěná ve středové konzole umožňující připojení různých přenosných zařízení jako jsou herní konzole nebo videokamery. K systému lze současně připojit dvoje sluchátka, aby si cestující na zadních sedadlech mohli naplno užívat zábavy, kterou kabina vozu LS 600h L poskytuje, aniž by rozptylovali řidiče nebo cestujícího na předním sedadle.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čarodějnický Lexus RX v rubínové barvě

Čarodějnický Lexus RX v rubínové barvě

Luxusní SUV Lexus RX dostal novou unikátní podobu. Harris Reed, kreativní ředitel módního domu Nina Ricci, navrhl jeho novou podobu ve stylu filmu Čaroděj ze země Oz. A výsledek očaruje i...