Design a karoserie
Čtvrtá generace kompaktního všestranného SUV Toyoty je delší o 205 mm, širší o 30 mm a nižší o 25 mm oproti předchůdci. Představuje zcela novou siluetu akcentující všestrannost, prostornost a lepší dynamické schopnosti.
Zcela nový exteriér spojuje u čelních partií s čistou estetikou bez zbytečných ozdůbek, se svalnatou image trvanlivosti, která se očekává od vozu, jehož pohon všech čtyř kol nabízí schopnosti na vrcholu třídy.
Nová tvář Toyoty kombinuje designový jazyk Toyoty Under Priority u předních partií s provedením světlometů a LED světel pro denní svícení ve stylu Keen Look, čímž novému SUV propůjčuje mocný, dynamičtější a agilní charakter.
Zcela nový design interiéru, spojující prostornou a pohodlnou kabinu s pracovištěm řidiče připomínajícím kokpit letadla, staví na praktičnosti modelu RAV4 doplněné o větší prostornost, kvalitnější povrchovou úpravu materiálů a atraktivnější požitek z jízdy se zaměřením na charakter SUV.
V souladu s pojetím pracoviště řidiče připomínajícím kokpit, byla poloha řidiče v nové Toyotě RAV4 výrazně přepracována s ohledem na lepší ergonomii, vyšší míru pohodlí, lepší výhled směrem vpřed a vyšší požitek z jízdy. Výška posazu řidiče se snížila o 5 mm a rozsah výškového nastavování sedadla se zvětšil o 15 mm na výsledných 30 mm. Úhel sklonu volantu se snížil o 2,3 stupně a volant se přiblížil k řidiči až o 38 mm.
Rozestup mezi předními a zadními pasažéry dosahuje 970 mm, díky tomu se jedním z významných atributů nového modelu stává velkorysý prostor pro zadní cestující. Sklopná opěradla zadních sedadel, dělená v poměru 60:40, jsou nyní pohodlnější, neboť těží z většího úhlu povrchu čalounění a přepracovaných bočních výplní v zájmu lepší opory těla.
RAV4 si uchovává maximální praktičnost a všestrannost, kterou zákazníci od kompaktních SUV očekávají. Zadní sedadla lze sklopit do roviny s podlahou zavazadelníku bez nutnosti odklápět či demontovat sedáky nebo opěrky hlavy. Zadní sedadla lze rozdělit v poměru 60:40, přičemž každou tuto část lze sklápět nezávisle. Délka zavazadlového prostoru narostla na 1 025 mm a objem pro zavazadla se zvětšil na 547 litrů. Velikost schránky pod podlahou se rovněž zvětšila o 49 litrů z 51 na 100 litrů (se sadou na opravu pneumatiky).
Výklopná záď, dosud otevíraná do strany, má nyní uchycení v horní části a lze ji vyklápět směrem vzhůru i elektricky (výbava na přání). Otvor zavazadelníku se chlubí pozoruhodně nízkým prahem (jen 645 mm) a rovněž velkorysou šířkou, která činí 1158 mm.
Pohonné jednotky
Komplexní paleta motorů nové Toyoty RAV4 zahrnuje dvě nové pohonné jednotky – vznětový agregát 2,0 l D-4D. Přináší tak bezkonkurenční spojení výjimečných výkonových parametrů u verzí s pohonem přední nápravy i všech čtyř kol se špičkovými emisními parametry v provedení se zážehovým i vznětovým motorem.
Nabídka pohonných jednotek pro nyní zahrnuje zážehový motor 2,0 l Valvematic o výkonu 111 kW, nový vznětový motor 2,0 l D-4D o výkonu 91 kW a výkonnější vznětový motor 2,2 l D-4D o výkonu 110 kW. Všechny motory v nabídce nyní přinášejí nižší emise CO2, které v průměru poklesly o 11 %. Vznětový agregát 2,0 D-4D, který je u varianty s pohonem předních kol vybaven funkcí Stop & Start, a vykazuje emise CO2 pouhých 127 g/km.
Nabídka pohonných jednotek
Motor | kW | pohon | převodovka | CO2 (g/km) |
2,0 Valvematic | 111 | AWD | 6MT | 167 |
2,0 Valvematic | 111 | AWD | Multidrive S | 167 |
2,0 D-4D | 91 | FWD | 6MT | 127 |
2,2 D-4D | 110 | AWD | 6MT | 147 |
2,2 D-4D | 110 | AWD | 6AT | 173 |
Jízdní výkony
Jednotlivé generace Toyoty RAV4 si postupně vybudovaly dobrou pověst pro jízdní pohodlí, snadnou ovladatelnost a manévrovatelnost, stejně tak jako sebejisté schopnosti i na těch nejnáročnějších vozovkách.
Kromě nového pohodlnějšího posazu za volantem, s větším zaměřením na potřeby řidiče, staví nová Toyota RAV4 na těchto klíčových atributech SUV, které doplňuje o odladěné zavěšení předních i zadních kol, přepracovaný elektrický posilovač řízení a nový integrovaný systém DYNAMIC DRIVE (Integrated Dynamic Drive System) se zcela novým režimem „Sport“.
Provedená zlepšení společně propůjčují nové Toyotě RAV4 vyšší míru stability a jízdní agility na mokrých i suchých cestách, aby si zákazníci mohli vychutnat intuitivnější řízení a vyšší požitek z jízdy s povzbuzující jistotou za volantem.
Integrovaný systém DYNAMIC DRIVE je propracovaný systém vysokorychlostního interaktivního řízení, který koordinuje spolupráci nového systému dynamického řízení točivého momentu AWD, systému řízení stability vozu (VSC) a elektrického posilovače řízení (EPS) s ohledem na optimální jízdní vlastnosti, ovladatelnost a bezpečnost jízdy v tomto kompaktním SUV.
Systém dynamické řízení točivého momentu AWD nyní automaticky přenáší hnací moment na zadní kola nejen v okamžiku, kdy se na kluzkém povrchu začínají protáčet přední kola, ale vždy, když je zaznamenána nedotáčivost při průjezdu zatáčkou na silnici. Výsledkem je celkové zvýšení agility a jízdních schopností vozidla při cestování po asfaltových i nezpevněných cestách.
Pokud je aktivován režim Sport, hnací moment se začne přenášet na zadní kola ještě před vznikem nedotáčivosti. Systém dynamického řízení točivého momentu AWD od okamžiku otočení volantem zajišťuje regulace přenosu hnacího momentu, kdy se automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 90:10 v zájmu lepšího průjezdu zatáčkou díky přenosu trakčních sil dozadu. Pokud systém skutečně zaznamená nedotáčivost, automaticky se zvýší přenos točivého momentu na zadní kola až na 50 % (pomocí nové zpětné vazby sledující rychlost stáčení), čímž se ještě zlepší boční záběr předních kol.
Bezpečnost
Nová Toyota RAV4 staví na nejvyšších standardech bezpečnosti cestujících a ochrany chodců, rozvíjejících se během tří generací tohoto kompaktního SUV, a přináší dnes ještě vyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti.
Nová Toyota RAV4 byla navržena tak, aby dosáhla maximálního pětihvězdičkového ohodnocení v evropských nárazových testech organizace NCAP s platností pro rok 2013. Kromě toho přináší řadu nových technologií, jako jsou automatická dálková světla, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro monitorování mrtvých úhlů.
Ceny
Základní ceny nové Toyota RAV4 podle zvoleného motoru, převodovky, pohonu a stupně výbavy jsou od 614 900 do 771 900 Kč včetně DPH. Podrobné údaje o nové Toyotě RAV včetně cen, seznamu položek výbavy a komplexní technické údaje a další informace na
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií