Varianta combi, která držela v této kategorii prvenství, nabízí totiž svým zákazníkům největší zavazadlový prostor ve své třídě – 1840 litrů po sklopení sedadel. Na evropských trzích, ale i u nás se tento automobil osvědčil jako dobře stavěný a spolehlivý vůz. Nová Nubira posouvá toto renomé o krok dále tím, že dodává pocit městské kultivovanosti. Usazení pasažérů a vysoká úroveň vybavení ji přivádějí do přímé konkurence s modely v segmentu vyšší střední třídy a přitom vytváří víc než dost místa pro přilákání zákazníků, kteří by jinak nakupovali v segmentu nižší střední třídy.
Na vývoji nové Nubiry spolupracovala technická centra Daewoo v britském Worthingu a německém v Mnichově s renomovanými světovými designéry automobilů. Od samého začátku bylo na vývoj tohoto modelu přizváno několik dodavatelů, jako Delphi (uspořádání motoru), Bosch (protiblokovací systém brzd) a TRW (bezpečnostní pásy). Technické centrum Daewoo v korejském Pupyongu koordinovalo všechny aspekty simultánního technického procesu a také se ujalo hlavní role při vývoji šasi a hnacího ústrojí. Po celou dobu procesu vývoje pracovala početná skupina techniků různých národností v zeměpisně vzdálených technických centrech na základě vzájemné, každodenní spolupráce. Daewoo tak plnila svůj cíl, aby nová Daewoo Nubira splňovala požadavky zákazníků v různých zemích světa.
Nová Nubira přináší dvě rozdílné úrovně vybavení v kombinaci se dvěma silnými a vysoce výkonnými motory. Možné kombinace úrovně vybavení a motoru jsou poměrně jednoduché a tentýž styl je patrný u všech provedení karosérie. Obě provedení karosérie – limuzína i kombi – jsou k dispozici ve dvou úrovních vybavení: SX a CDX. Úroveň vybavení SX je vybavena motorem 1,6 l DOHC, vybavení CDX má motor 2,0 l DOHC. Vylepšeny byly jak interiéry a exteriéry vozu, ale též hnací systém, prvky řízení, bezpečnosti a stejně tak přidala automobilka Daewoo do vozu Nubira několik novinek, které přispějí k lepšímu komfortu cestujících.
Změny u nové Nubiry jsou patrné na první pohled. Sportovnější vzhled by měl upoutat mladší generaci. Přední převis byl prodloužen, tím se zvětšila deformační zóna při nárazech a vůz dostal vyváženější vzhled. Linie kapoty ve tvaru V spolu s velkými trojúhelníkovými předními reflektory a typickou chromovanou mřížkou chladiče působí dynamičtějším dojmem. Dveřní lišty chrání proti poškození laku. Koncové svítilny vysoké viditelnosti jsou umístěny výše – nová Nubira je tak viditelnější pro ostatní řidiče než je tomu u vozů se svítilnami umístěnými níže. Víko zavazadlového prostoru ve tvaru spojleru dává nové Nubiře aerodynamický vzhled a zároveň plní úlohu vzduchového spojleru, který zvyšuje přítlačnou sílu pro větší stabilitu při vysoké rychlosti a snižuje unášecí sílu. Elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka – minimalizují odpor vzduchu a vyhřívání zajišťuje čistý výhled dozadu za nevlídného počasí.
Celkový design interiéru doznal také řadu změn. Přepracovaná palubní deska je příjemná na pohled, umístění přepínačů na ní je koncipováno tak, aby byl omezen nadbytečný pohyb a rozptýlení řidiče. Ovladače elektrických venkovních zrcátek byly přemístěny ze středové konzoly na dveřní opěrky.
U nové Nubiry jsou použity motory 1,6 l DOHC a 2,0 l DOHC. Byly vyvinuty tak, aby vyhovovaly specifickým cílům, které se týkají výkonu, životnosti motoru a tichého chodu. Nová Nubira používá bud‘ pětirychlostní ručně ovládanou nebo na objednávku čtyřrychlostní automatickou převodovku. Recirkulační systém výfukových plynů – systém EGR za určitých provozních okolností snižuje množství směsi paliva se vzduchem vstupující do spalovací komory a tím usnadňuje dokonalejší spalování. To zvyšuje úsporu paliva a zároveň redukuje škodlivé zplodiny. Proměnná geometrie sací soustavy – při nízkých otáčkách udržuje systém VGI optimální točivý moment tím, že využívá plnou délku rozdělovacího sacího potrubí. Při vysokých otáčkách se na pokyn elektronické řídící jednotky otevře ovládací ventil, který zkrátí účinnou délku sacího potrubí. Výsledkem je o 10% vyšší výkon u všech motorů. Hydraulická zdvihátka zajišťují otevírání ventilů do optimální polohy a tak udržují účinnost motoru na stejné výši a současně snižují hluk motoru.
Řízení a ovládání Nové Nubiry je na úrovni luxusních vozu. Nová pumpa a zdokonalený převodový systém posilovače řízení – usnadňují ovládání: při parkování není nutné vynaložit tolik úsilí a při vysokých rychlostech poskytuje vyšší stabilitu.
Nová Nubira posouvá bezpečnost na vyšší úroveň. Nové, nárazové síly pohlcující materiály v interiéru – sloupky a palubní deska jsou místo obvyklých umělých hmot pokryty novými, nárazové síly pohlcujícími materiály, které v případě nehody snižují nebezpečí úrazů hlavy. Prodloužený přední převis zvětšil deformační zónu na ochranu kabiny pasažérů. Odlehčené airbagy – v některých situacích jsou obvyklé airbagy známé tím, že způsobují Odlehčené airbagy se nafukují menší silou, čímž podstatně snižují riziko udušení dětí a starších pasažérů při havariích. Čtyřkanálový systém ABS s EBD firmy Bosch zabezpečuje u nové Nubiry podstatné vylepšení. Automaticky monitoruje zatížení vozidla, povrch vozovky a úhel zatáčení a dodává brzdnou sílu kolu nebo kolům s nejlepší trakcí.
Nová Nubira je konstruována tak, aby splnila test 40% čelní srážky. Statistiky ukazují, že téměř 75% všech dopravních nehod představují tyto srážky vozidel. Instinkt uhnutí před překážkou činí ze 40% čelní srážky nejběžnější druh nehody. Mimořádně pevná výztuha tvaru „T“ zabraňuje motoru v průniku do oblasti kabiny. Ocelový bezpečnostní panel umístěný za zadním sedadlem zamezuje zranění pasažéra způsobené zavazadly v kufru, která by při srážce narazila na zadní sedadlo. Dveřní protinárazové výztuhy jsou vyrobeny z mimořádně pevné oceli. Dveřní čepy u obou zadních dveří zabraňují deformaci dveří a pomáhají pasažérům, aby se dokázali vyprostit z vozidla okamžitě po nehodě. Větší tloušťka dveří, střechy a sloupků je dalším zvýšením bezpečnosti nové Nubiry.
Pohodlné řízení a komfort cestujících tvoří dva nejdůležitější faktory při koupi automobilu. Zdánlivé maličkosti se stávají mnohdy důležitými kritérii při výběru vozu. Nová Nubira nabízí mimo jiné: automatickou klimatizaci, rovnoměrné proudění chladného nebo teplého vzduchu, čímž mají cestující sedící vzadu stejný požitek z chladného nebo teplého vzduchu jako ti, co sedí vpředu. Digitální hodiny byly přemístěny ze stropu do středu přístrojové desky pro snadnější kontrolu času. Nová Nubira má středovou opěrku ruky pro pasažéry na zadním sedadle. Sedadla řidiče i spolujezdce u verze CDX jsou výškově nastavitelná. Anténa u nové Nubiry varianty sedan je zapuštěná do zadního skla, což umožňuje vjezd do garáže nebo myčky automobilů bez nezbytného vypnutí rádia či obav z poškození. Anténa zapuštěná ve skle také zaručuje stabilnější příjem rozhlasového signálu. Velké opěrky hlav na zadním sedadle minimalizují možnost poranění krku v případě nehody. Hojnost úložného prostoru pro malé předměty, včetně držáku na mince, držáku na průkazky, držáků na poháry, kapes na předních dveřích a zadní části předních sedadel, schránky v přístrojové desce, podlahové konzole, umožňují řidiči i ostatním cestujícím vhodné uložení věcí.
Cena nové Nubiry je u sedanu od 419 900 Kč, u wagonu od 439 900 Kč.