BMW Alpina B3 BiTurbo
– se v nové generaci představuje v provedení sedan i Touring. Standardně jsou tradičně poháněná zadní kola. Obě varianty přitom mohou být na přání vybaveny propracovaným systémem pohonu všech kol xDrive.
K tomu slouží zážehový řadový šestiválec o objemu tři litry a výkonu 301 kW, který dává při 5500 až 6250 ot./min. Maximálního točivého momentu 600 Nm motor dosahuje při pouhých 3000 ot./min. Neskutečných 550 Nm je ale k dispozici v širokém spektru otáček mezi 2200 a 5200 ot./min. Pohonná jednotka se však nechá dráždit až k sedmitisícové hranici, přitom vytváří maximální plnicí tlak 1,2 bar.
Motor s přímým vstřikováním a proměnným zdvihem ventilů Valvetronic dostal speciální klikovou skříň z hliníkového odlitku s přírubami pro dvojici turbodmychadel, vysoce odolný klikový hřídel z kované oceli a specifické zapalovací svíčky Alpina NGK. Spolupracuje s osmistupňovou převodovkou ZF, schopnou samočinného i manuálního řazení tlačítky Switch-Tronic na zadní straně volantu. Převodovka nabízí i volbu sportovního režim řazení.
To vše pak znamená výkony hodné šelmy v útoku. BMW Alpina B3 BiTurbo akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy (4 sekundy s pohonem všech kol). To je o 12% lepší výsledek než předváděl předchůdce. Pouhých 14 sekund stačí vozu k raketovému startu z klidu na 200 km/h a ručička rychloměru ochotně šplhá až k maximu, které představuje 305 km/h. V kontrastu s těmito hodnotami je spotřeba pouhých 7,6 litru Naturalu 98 na 100 km.
Podvozek
– s adaptivním sportovním zavěšením kol (elektronicky nastavitelné tlumiče a sportovní pružiny). Nechybí systém Drive Performance Control pracující v režimech
- Eco Pro
- Comfort
- Sport
- Sport+
Temperament vozu pak krotí výkonný brzdový systém s 370 mm kotouči na předních kolech a 345 mm kotouči vzadu. Modře lakované hliníkové třmeny s nápisem Alpina jsou vpředu čtyř- a vzadu dvoupístkové, a vyvíjejí tlak na vysoce výkonné brzdové destičky schopné odvádět skvělou práci i při skutečně sportovním jízdním stylu.
Cena nového modelu
– začíná na 1 712 000 Kč a k majitelům se stejně jako BMW Alpina XD3 BiTurbo vypraví už v tomto čtvrtletí letošního roku. Automobilový výrobce Alpina, produkující vozy BMW Alpina, je na českém trhu výhradně zastoupen společností Invelt. Celosvětová produkce značky, která se těší nejlepší pověsti exkluzivního výrobce velmi kvalitních technicky mimořádně vyspělých vozů, čítá kolem 1000 kusů ročně.
Technická data
Motor, převodovka, kola a pneumatiky
Typ zážehový | dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec |
Objem | 2979 cm3 |
Maximální výkon | 301 kW při 5500-6250 ot./min. |
Maximální točivý moment | 600 Nm při 3000-4000 ot./min. |
Emisní třída | Euro 6 |
Převodovka osmistupňová | samočinná ZF s man.řazením Switch-Tronic |
Kola a pneumatiky | |
Pneumatiky | Michelin Pilot Super Sport |
vpředu (ráfek) | 245/30 ZR20 90Y XL (8×20“) |
vzadu (ráfek) | 265/30 ZR20 94Y XL (9×20“) |
Provozní vlastnosti
Sedan | Touring | |
Zrychlení 0-100 km/h | 4,2 s (4,0) | 4,3 s (4,1) |
Zrychlení 0-200 km/h | 14,0 s | 14,2 s |
Maximální rychlost | 305 km/h | 302 km/h |
Spotřeba město | 10,2 l/100 km (10,6) | 10,4 l/100 km (10,8) |
Spotřeba mimo město | 6,1 l/100 km (6,3) | 6,2 l/100 km (6,4) |
Spotřeba kombinovaná | 7,6 l/100 km (7,9) | 7,7 l/100 km (8,0) |
CO2 | 177 g/km (183) | 179 g/km (186) |
Rozměry a hmotnosti
Sedan | Touring | |
Délka | 4628 mm | 4628 mm |
Šířka | 1811 mm | 1811 mm |
Výška | 1409 mm | 1410 mm |
Rozvor | 2810 mm | 2810 mm |
Rozchod kol vpředu | 1539 mm (1538) | 1539 mm (1538) |
Rozchod kol vzadu | 1556 mm | 1556 mm |
Objem zavazadelníku | 480 l | 495-1500 l |
Objem palivové nádrže | 60 l | 60 l |
Prázdná hmotnost | 1610 kg (1680) | 1675 kg (1745) |
Maximální hmotnost | 2160 kg (2200) | 2225 mm (2295) |
Přípustné zatížení | 550 kg (540) | 550 kg |
* údaje v závorkách platí pro verze s pohonem všech kol xDrive
Invelt Praha 5: Jeremiášova 5
www.invelt.com, www.eshopbmw.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií