V okolí kalifornského Sacramenta zahájil Nissan jízdní zkoušky nového automobilu s vodíkovým pohonem. Testovací program Nissanu Xterra FCV, probíhající v běžném silničním provozu, vychází z plánů oznámených již při podzimním slavnostním otevření centrály organizace California Fuel Cell Partnership (CaFCP). Dosavadní zkoušky zajišťoval Nissan vždy ve vlastních uzavřených areálech, takže toto je vůbec první nasazení vodíkem poháněného Nissanu na veřejných cestách.
K zahájení zkoušek vozu poháněného vodíkem z palivových článků v běžném provozu vedly konstruktéry dva důvody – možnost nashromáždit zkušenosti z pohybu na veřejných cestách s automobilem, jehož provedení je velmi blízké sériové podobě, a využít je při dalším vývoji a za druhé pokročit s vývojem technických norem a palivové infrastruktury pro automobily poháněné vodíkovými palivovými články při využívání vodíkových čerpacích zařízení organizace CaFCP.
Hybridní Nissan Xterra FCV je osazen synchronním trakčním elektromotorem s neodymovým magnetem a sestavou vysokovýkonných kompaktních Li-Ion akumulátorů. Tato technologie byla použita už v Nissanu Altra, Hypermini EV a Nissanu Tino Hybrid, automobilu s hybridním plyno-elektrickým pohonem. Neodymový magnet je novou generací permanentních magnetů, obsahující prvky vzácné zeminy – Neodymu (Nd). Magnety se vyrábějí spékáním velmi jemně rozemletých substancí, neboť jejich přímé slévání není možné. Z dosud známých materiálů má tento magnet vůbec největší magnetickou energii, uloženou v jednotce objemu, což umožňuje značnou miniaturizaci rozměrů, protože dosáhne stejné přídržné síly při mnohem menších rozměrech než např. feritové magnety.
Nissan věří, že palivové články díky svému energetickému potenciálu a nulovým emisím přicházejí v úvahu jako jeden z hlavních zdrojů pohonu automobilů budoucnosti. Proto chce i nadále pokračovat ve vývoji nových vozů na palivové články.
Jen pro úplnost, California Fuel Cell Partnership je sdružení automobilových výrobců, producentů palivových článků, amerických státních orgánů a dalších členů, sledující čtyři hlavní cíle:
- představit technologii vodíkových palivových článků (FCV) při každodenním užívání v reálných podmínkách Kalifornie
- demonstrovat životaschopnost alternativní technologie pohonu včetně kompletní infrastruktury, zahrnující i čerpací stanice metanolu a vodíku
- zkoumat a řešit různé záležitosti, spojení s komercializací technologie FCV
- zvětšit obecnou známost a popularitu FCV jako přípravu na její reálnou komercializaci
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií