Po úspěšném debutu se na startu jedné z nejnáročnějších světových rallye opět objeví kompletní Nissan Rally Raid Team se speciálně upravenými pickupy.
Účast na Dakaru patří od letošního roku k hlavním pilířům aktivit Nissanu Motosport International (NISMO). I letos se tedy bude pokračovat ve čtyřletém plánu, jehož cílem je celkové vítězství. Připomeňme, že debut Nissan Rally Raid Teamu dopadl nad očekávání dobře. Vždyť v minulém ročníku se hned dva jezdci umístili v první desítce. Giniel De Villiers skončil pátý a Ari Vatanen sedmý, přičemž dosáhl hned v několika etapách nejlepšího času. President Nissan Motorsports International Ken ichi Sasaki k tomu říká: „Páté místo De Villierse v prvním roce našeho působení v tomto podniku lze rozhodně považovat za velký úspěch. Musím však přiznat, že jsme Dakar shledali mnohem těžším, než se na první pohled zdálo. Získali jsme ale mnoho neocenitelných zkušeností a poznatků, které využíváme nejen při technickém vývoji vozů, ale i v řízení týmu.“
Na startu se tedy opět objeví speciálně upravené Pickupy. Novou generaci robustního Pickupu pohání, stejně jako minule, soutěžní verze šestiválcového motoru řady VQ o zdvihovém objemu 3,5 l. Podvozek včetně zavěšení kol zůstal stejný. Asi nejvýznamnější změny se dotkly karoserie. Jak potvrdily testy v aerodynamickém tunelu, může se model 2004 pochlubit mnohem lepším aerodynamickým profilem, což se mimochodem projevilo i na zvýšení maximální rychlosti. Podstatné zkrácení předního převisu, dokonalejší ochrana podvozku a zvýšení světlosti jsou nyní zárukou lepší průchodnosti náročným terénem. Rozvor druhé generace závodního Pickupu byl o 150 mm zkrácen, zatímco karoserie byla rozšířena. Výsledkem je mnohem větší vnitřní prostor a tím i pohodlí pro posádku. Oproti předchozí generaci nabízí Pickup 2004 i lepší výhled. Palivová nádrž s kapacitou 500 litrů je nyní umístěna mnohem níže, což je zárukou, že s ubývající hladinou paliva se nebude chování vozu příliš měnit. Uzavření zadní části karoserie přineslo výrazné zlepšení v chování auta ve větru. Hmotnost nového Pickupu odpovídá limitu stanovenému pro třídu T2, zatímco předchůdce měl celých 60 kg přes minimální hmotnost.
Technická specifikace Nissan 2004 Pickup
- Motor: Celohliníkový šestiválec 3,5 l s variabilním časováním ventilů
- Vrtání: 95,5 x 81,4
- Výkon: 200 kW (272 k) při 5000 ot./min.
- Točivý moment: 360 Nm při 4000 ot./min.
- Převodovka: šestistupňová sekvenční
- Brzdy: AP čtyřpístkové s vnitřně chlazenými disky o průměru 320 mm
- Maximální rychlost: 190 km/h
- Palivová nádrž: 500 l
- Hmotnost: 1750 kg
V současné době má tým působiště v Jižní Africe, kde se speciály vyvíjejí. Jedním z důvodů, proč zde tým zvolil svoji základnu, je výborné technické zázemí Nissanu Jižní Afrika a pak samozřejmě naprosto ideální podmínky pro testování. Afrika totiž nabízí všechny druhy povrchů, na kterých lze vůz dokonale prověřit. Jednotlivé výsledky testů se okamžitě zpracovávají a lze na ně ihned reagovat. A to je jedna z podmínek, která je naprosto nezbytná pro přípravu na tak náročnou rallye, kterou Dakar bezesporu je.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií