Německé ojetiny tvoří třetinu nabídky na Sauto.cz: pro Volkswagen jeďte na Karlovarsko, pro Opel na jih Čech

Vozy německé výroby jsou mezi tuzemskými motoristy velmi oblíbené.

1sautologo912

Podle údajů Sauto.cz nejčastěji nabízené značky německé provenience

– tvoří téměř třetinu jeho inzerce. Z toho více než polovina patří značkám Volkswagen a Opel, ten v Olomouckém kraji a na Vysočině stojí až o 70 000 korun více než je jeho celorepublikový průměr. Konečnou cenu vozu ovlivňuje vedle modelové řady zejména výbava. Pokud se podíváme na samotný výběr vozu, zjistil Seznam.cz Výzkumník, že Češi upřednostňují bezpečnou a komfortní jízdu před klimatizací či zabudovanou navigací.

V České republice připadnou na jedno nové prodané auto tři prodaná ojetá

Na největším inzertním serveru Sauto.cz je v současnosti nabízeno více než 57 000 osobních vozů, nejobvyklejší německou značkou mezi nimi je Volkswagen. S téměř 7 000 inzeráty mu patří hned druhé místo za vůbec nejpopulárnějšími Škodovkami. Nejvyšší průměrný nájezd mezi německými vozy mají značky Mercedes-Benz, Volkswagen a BMW. U všech jmenovaných se pohybuje nad 160 000 kilometry a v průměru jsou vozy 9 let staré.

V Olomouckém kraji a na Vysočině si za Opel připlatíte až 70 000 Kč

Z interních statistik Sauto.cz vyplývá, že nejdráž vyjde Opel v Olomouckém kraji a na Vysočině. Zde je v porovnání s celorepublikovým průměrem cena vyšší o 70 000 korun, v Praze stojí o 35 000 korun více než v průměru. Oproti tomu Volkswagen lze pořídit napříč regiony vesměs za stejnou cenu. Hlouběji do peněženky zájemce sáhne v Libereckém a Pardubickém kraji, v průměru zaplatí až o 28 000 korun více než jinde. Nejlevněji pořídíte obě značky v Plzeňském či Jihočeském kraji, Volkswagen se vyplatí kupovat také na Karlovarsku. Ve všech případech ušetříte až 55 000 Kč.

Průměrná cena ojetého Volkswagenu se v ČR pohybuje okolo 219 000 korun, Opel pak pořídíte o 49 000 Kč levněji

Průměrný rok výroby je u obou značek 2006. „Záleží samozřejmě na modelu, který si vyberete, a také na jeho dalším vybavení. Díky zjištěním Seznam.cz Výzkumníka víme, že nejčastějším požadavkem překvapivě není klimatizace, ale posilovač řízení, airbagy či ABS. Z toho usuzujeme, že na špičce pyramidy hodnot stojí bezpečné a komfortní ovládání vozu. Postradatelné jsou doplňky, jejichž hlavní funkcí je zajistit pohodlí řidiče a spolujezdců. Jedná se konkrétně o zabudovanou navigaci či vyhřívání sedadel,“ komentuje data František Prošek, manažer inzertního serveru Sauto.cz.

V letním vydání Sauto.cz Rychloměru  se blíže podíváme na nabídku vozů značky Ford

O Henry Fordovi se říká, že postavil Ameriku na kola. V první polovině dvacátého století zavedl pásovou výrobu kvalitních a cenově dostupných automobilů. Na inzertním serveru Sauto.cz jsou vozy nesoucí jméno tohoto muže třetí nejčastěji nabízené.

Více na www.Sauto.cz

 Zdroj dat: Sauto.cz   a Seznam.cz Výzkumník

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO v roce 2019 ve svých českých výrobních závodech vytvořila výrobní rekord

ŠKODA AUTO v roce 2019 ve svých...

Společnost ŠKODA AUTO poprvé vyrobila poprvé více než 900 000 vozů v České republice; o 2,25 % více než v předchozím roce Investice: ŠKODA AUTO důsledně modernizuje své tři výrobní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Takto byl nový Leon zamaskován

Takto byl nový Leon zamaskován

Nový kompaktní model značky SEAT se několik dnů před svou světovou premiérou ukázal s nevšední kamufláží ve stylu mozaiky 20 metrů čtverečních speciálního litého vinylu uchovalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - KAMAZ-master ovládl Rallye Dakar 2020 na standardních pneumatikách Goodyear

KAMAZ-master ovládl Rallye Dakar 2020 na...

Extrémně náročný ročník potvrdil odolnost koster s technologií Goodyear Minulý pátek si tým KAMAZ-master dojel pro první a druhé místo ve slavné Rallye DAKAR a po dvanácti nesmírně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Spuštění nové mezinárodní kampaně Peugeot e-208 s Novakem Djokovičem

Spuštění nové mezinárodní kampaně...

Značka Peugeot spouští novou mezinárodní reklamní kampaň „Move to Electric“, do které zapojila svého ambasadora Novaka Djokoviče. Ten právě odehrál první zápas na Australian Open, jenž se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZNAČKA DS MÁ NYNÍ ZASTOUPENÍ I V OSTRAVĚ

ZNAČKA DS MÁ NYNÍ ZASTOUPENÍ I...

Značka DS je nově blíže zákazníkům z Moravy. Ve spolupráci s partnerskou společností KODECAR  Ostrava otevřela autorizovaný DS SERVIS a nové místo, kde lze vyzkoušet i objednat...