Nejvýkonnější SUV od Audi: Nové RS Q8 performance a modernizované RS Q8

Audi završuje modelovou řadu Audi Q8, a to nejen novým modelem RS Q8 s nejvyšším výkonem 441 kW (600 k), ale také novou, druhou verzí vrcholného modelu v této řadě: RS Q8 performance. Díky nárůstu nejvyššího výkonu na 471 kW (640 k) je toto SUV nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem poháněným spalovacím motorem v historii společnosti Audi Sport GmbH.

Foto:
Audi RS Q8, Colour: Daytona Grey perl effect,
Audi RS Q8 performance, Colour: Chilli red metallic

Oba modely se mohou pochlubit výjimečnou jízdní dynamikou díky optimalizovanému samosvornému mezinápravovému diferenciálu a současně jsou neméně pozoruhodným způsobem vhodné pro každodenní provoz. Exteriér modelů RS Q8 a RS Q8 performance přebírá základní tvarové řešení od nedávno modernizovaného modelu Q8. Nové pakety výbavy na přání poskytují ještě více svobody při individualizaci. Nové modely Audi RS Q8 a RS Q8 performance budou uvedeny na český trh v průběhu léta 2024, kdy budou oznámeny také ceny.

Připraven na cokoli: osmiválcový motor ve dvou výkonových stupních

Nová RS Q8 zaručeně ohromí svým nejvyšším výkonem 441 kW (600 k) a maximálním točivým momentem 800 N.m, který je k dispozici mezi 2200 a 4500 otáčkami za minutu. Výkonové parametry osmiválcového motoru přeplňovaného dvěma turbodmychadly jsou zárukou výjimečné jízdní dynamiky. RS Q8 zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy. V sériové výbavě je nejvyšší rychlost elektronicky omezena na 250 km/h. Na přání může být tento limit zvýšen na 280 km/h, nebo dokonce na 305 km/h.

To RS Q8 performance dostal ještě vyšší výkon – mamutích 471 kW (640 k) a maximální točivý moment 850 N.m. Sprint zvládne z 0 na 100 km/h dokonce jen za 3,6 sekundy. Vyspělý osmiválcový motor se může pochlubit ještě vyšším výkonem než v sériově vyráběném modelu RS Q8. Kromě toho je také nejvýkonnějším sériově vyráběným spalovacím motorem v historii společnosti Audi Sport GmbH. Nově vyvinutá výfuková soustava je lehčí a způsobuje menší zpětný tlak, čímž zvyšuje výkon, a současně vytváří ještě sportovnější, emocionálnější zvuk. Na přání může být sériová výfuková soustava nahrazena sportovní výfukovou soustavou RS, která zajišťuje ještě intenzivnější akustické zážitky a odlišuje se leskle černými koncovkami.

Audi RS Q8

Jízdní dynamika pro maximální potěšení z jízdy: samosvorný mezinápravový diferenciál

Obě verze nového modelu RS Q8 jsou sériově vybaveny trvalým pohonem všech kol quattro, který společnost Audi Sport GmbH kombinuje se sériově dodávanou osmistupňovou převodovkou Tiptronic s ještě rychlejším řazením. Zcela mechanický mezinápravový diferenciál s kompaktní a lehkou konstrukcí rozděluje hnací sílu motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %.

Dojde-li k prokluzu, není na přední nápravu přenášeno více než 70 procent hnací síly a na zadní nápravu může směřovat až 85 procent točivého momentu. Tato provozní charakteristika zajišťuje preciznější ovladatelnost při průjezdu zatáčkou s minimalizovaným sklonem k nedotáčivosti a přesnějšími reakcemi vozu na vjezdu do zatáčky.

Agilita a stabilita v každé situaci: podvozek

Modely RS Q8 a RS Q8 performance jsou sériově vybaveny sportovním adaptivním vzduchovým odpružením s elektronicky řízenými tlumiči a specifickým nastavením pro RS. Světlá výška se může u obou verzí měnit až o 90 milimetrů.

Jako výbava na přání je pro obě verze nabízen elektromechanický systém pro aktivní stabilizaci náklonu (eAWS), který výrazně minimalizuje příčné pohyby karoserie. Na obou nápravách jsou obě poloviny příčného zkrutného stabilizátoru vzájemně spojeny kompaktním elektromotorem. Jede-li RS Q8 přímým směrem, zůstávají obě poloviny rozpojené, což minimalizuje pohyby karoserie na nerovné vozovce. Pokud vůz mění směr, natočí elektromotory obě části stabilizátorů vzájemně opačným směrem, čímž se citelně zmenší boční náklon. Systém eAWS je napájen 48V sadou lithium-iontových akumulátorů. Kompaktní a lehký zásobník elektrické energie dokáže během velmi krátké doby přijímat a vydávat vysoké elektrické proudy a každému elektromotoru poskytuje maximální příkon 1,5 kW.

Audi RS Q8

Sportovní od kol až po prošívání: možnosti výbavy

Pro exteriér je k dispozici široká paleta nových laků včetně tří metalických odstínů: zlatá Sakhir, modrá Ascari a červená Chili. Sériovou nabídku doplňuje program Audi exclusive, který splní individuální přání zákazníků ohledně povrchových úprav. Modely RS Q8 a RS Q8 performance se vzájemně odlišují především jinými sériově dodávanými barvami a materiály mnoha vnějších komponentů. Zatímco u modelu RS Q8 jsou vnější zpětná zrcátka, části předního spoileru a ozdobné lišty na oknech a zadním difuzoru vždy černé, verze performance má matně šedá vnější zpětná zrcátka, části předního spoileru a zadní difuzor, zatímco ostatní prvky výbavy jsou leskle černé. Společnost Audi Sport GmbH navíc nabízí pro RS Q8 performance ještě jeden paket se všemi zde uvedenými standardními prvky výbavy modelu RS Q8 z matného uhlíkového kompozitu nebo s leskle černou povrchovou úpravou.

Exkluzivním prvkem výbavy modelu RS Q8 performance, dodávaným na přání, jsou 23“ kola z lehké slitiny, která jsou vyráběna pomocí high-tech procesu kování a frézování. Design s pěti paprsky ve tvaru písmene Y je inspirován motoristickým sportem a zajišťuje optimální chlazení brzd. Tato kola navíc snižují neodpružené hmoty o pět kilogramů u každého kola v porovnání se sériově dodávanými 22“ koly. Celkové snížení hmotnosti o cca 20 kilogramů zlepšuje reakce vozu na pohyby pedálu plynu. Tato kola jsou nabízena s povrchovými úpravami leštěná metalická černá, matná šedá nebo matná černá. Zákazníci si mohou vybrat také vysokovýkonné pneumatiky Pirelli P Zero v rozměru 295/35 R 23, které nabízejí výrazně větší adhezi na mokré a suché vozovce, a umožňují tak ještě preciznější ovladatelnost a dynamičtější jízdní vlastnosti.

Interiér

Pro interiér jsou k dispozici designové pakety RS v červené, šedé nebo modré barvě. Modrý paket je nabízen výhradně pro RS Q8 performance. Červené nebo šedé kontrastní prošívání zdobí ozdobný panel na středové konzole, podlahové rohože, volant a okraje bezpečnostních pásů. Speciálním prvkem modrého designového paketu RS jsou bezpečnostní pásy kompletně v odstínu modrá Ocean. Volant je obšitý Alcantarou. Hlavice páky voliče a boční stěny ozdobného panelu na středové konzole jsou obšity tkaninou z mikrovlákna Dinamica, která je vyrobena z recyklovaných vláken PET. Perforované čalounění sportovních sedadel je prošívané voštinovým vzorem v kontrastní barvě zvoleného paketu. Pro oba modely jsou nabízena ozdobná obložení v provedeních matný kartáčovaný hliník se stříbrným lineárním reliéfem, hliník v antracitovém odstínu Race, matný uhlíkový kompozit nebo šedý dub. Exkluzivně pro RS Q8 performance se na přání dodává černé ozdobné obložení z diagonálně kartáčovaného hliníku.

Designové pakety RS plus, s výběrem tří barev, nabízejí na přání další prvky. Například loketní opěrky na výplních dveří a středové konzole jsou obšity tkaninou z mikrovlákna Dinamica. Exkluzivním prvkem této varianty výbavy jsou šedé, červené nebo modré ozdobné prvky na prostředních částech sedacích ploch. Zákazníkem zvolená barva prosvítá perforovaným čalouněním sportovních sedadel. Opěradla sedadel jsou navíc vybavena reliéfním logem RS v odpovídajících barvách.

RS Q8 performance: Rekordman

RS Q8 performance získal při svém uvedení na trh titul nejrychlejšího SUV na Severní smyčce Nürburgringu. Závodní a vývojový jezdec Frank Stippler dosáhl na závodním okruhu o délce 20,832 kilometru v Eifelské vrchovině času pouhých 7:36,698 minuty na kolo. To je o více než dvě sekundy lepší čas než u dosavadního nejrychlejšího vozu kategorie SUV, terénních vozů, lehkých užitkových vozů a pick-upů a o téměř šest sekund rychlejší čas, než jakého byl schopen model RS Q8 před svou produktovou modernizací. Za tímto pozoruhodným časem na kolo stojí především nárůst nejvyššího výkonu na 471 kW (640 k) a maximálního točivého momentu na 850 N.m a vynikající podvozkové komponenty – sportovní adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči a specifickým nastavením RS, elektromechanický systém pro aktivní stabilizaci náklonu (eAWS), řízení všech kol a sportovní diferenciál quattro. „RS Q8 performance vděčí za svůj nový rekordní čas na kolo na Severní smyčce nejen dokonalé vzájemné souhře motoru V8 s podvozkovými komponenty, ale také vášni týmu společnosti Audi Sport GmbH pro nejvyšší výkony. Nový model je přitom prvotřídně připraven také na každodenní provoz,“ říká Rolf Michl, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...