Na území jednoho státu se totiž jeli ve stejném čase a na stejném místě dvě národní mistrovství – Český Truck Trial a Deutsche Truck Trial Meisterschaft.



Sto deset závodníků ve dvaapadesáti závodních vozech změřilo svá řidičská umění a sílu Truck Trialových strojů v osmnácti soutěžních sekcích. Na startovní čáře vedle sebe stály vozy značek Avia, Mercedes, Liaz, Ural, Gaz, Magirus, Zil, Tatra, Praga, Ifa a další.
Terén byl velmi těžký, jak se na Trialové závody patří, , a tak posádky v sekcích okusily písek, kamení, bahno, ale také 1,8 m hluboký a 30 m dlouhý brod.
Partnerský česko-německý závod přišlo do Postoloprt shlédnout 8 tisíc diváků, kteří byli českým posádkám velkou oporou, a to se následně projevilo i v celkovém pořadí. V absolutním hodnocení obou národních mistrovství totiž české posádky obsadily v sedmi kategoriích hned šest prvních míst.
Mezi jinými potvrdili své nesporné evropské kvality a obsadili zlaté pozice takoví jezdci jako
- Václav Kabourek a Milan Kočí s vozem Mercedes Unimog v kategorii S1,
- Bohumír Čáp s Radovanem Švandou na Avii 31 v kategorii S2, nebo
- Jaroslav Dána a Jan Roubík s vozem Tatra 148 4×4, kteří jasně zvítězili v kategorii S3.
- Zil 131, německé posádky Jan Stendike a Comelia Schumann vyhrál kategorii S4.
Největší sériově vyráběné vozy jsou v kategorii S5, kde jezdí Tatry 813 8×8 kolos. Tady se jich sjelo celkem 11. Vítězství mezi největšími si vybojovala posádka celopancéřové Tatry Jiří Soukup a Pavel Brožek.
V kategorii prototypů P1 si zlato odvezli Martin Kuna a Mirek Pouzar na voze Pinocchio. Vladimír Jacháček s Michalem Polákem na voze Šílený Max vyhráli kategorii P2.
Nejen na stupních vítězů však excelovaly naše posádky. Celá řádka krkolomných pádů a následné vyprošťování v režii našich jezdců jen potvrdily, že jde opravdu o extrémní motoristickou disciplínu.
Bezesporu největším diváckým lákadlem na těchto ostře bodovaných jízdách zručnosti je právě sekce s vodou, které se ne náhodou přezdívá bazén. Jezdí se vždy až na konci jednotlivých závodních dnů, a to hlavně proto, že nejedna posádka při průjezdu bazénem svůj vůz doslova utopí. Znovu zprovoznění utopené elektroinstalace vozu pak trvá i celou noc.
Zvláštní cenu „budkař závodu“ získala posádka vozu Tatra 805 Pavel Kocourek a Jakub Krása, kteří pádem z vysoké strmé stěny svůj závodní vůz doslova odepsali.
Český Truck Trial a DTTM tímto závodem odstartovaly novou dimenzi mezinárodních Truck Trialových klání.
Další závod Českého Truck Trialu – Mistrovství České republiky se pojede 17. a 18. září 2005 v Ujkovicích u Mladé Boleslavi.
Josef Melen, tiskový servis