Nejoblíbenější a nejzajímavější ojetiny v 25leté historii AAA AUTO: od Favoritu k Octavii

Společnost AAA AUTO během čtvrtstoletí nabízela vždy v průměru vozy více než padesáti značek.

Dynamická proměna trhu s ojetými automobily zaznamenala za uplynulé čtvrtstoletí velký vývoj

Ten se netýkal pouze trendů, stupňů výbavy a  nových prvků s ohledem na užitnou hodnotu, cenu či stáří, ale zejména jednotlivých značek a  modelů. Podrobnou analýzu provedla společnost AAA AUTO International na základě dlouhodobého sledování statistik nejprodávanějších vozů.

Nejprodávanějším vozem v roce 1997

– byla jednoznačně Škoda Favorit s roky výroby 1989-1994, nejčastěji v bílé barvě, tehdy se prodávala v průměru za 79 tisíc korun. O pět let později jí nahradil model Felicia v červené barvě s motorem o obsahu 1300 kubických centimetrů o výkonu 50 kW. Tento vůz se prodával již za 142 tisíc. V roce 2007 jej vystřídal další model od mladoboleslavské značky, a to Škoda Fabia z let 2000-2004. Nejvíce se těchto modelů prodalo v šedostříbrné metalíze a jako čtrnáctistovky o výkonu 50 kW nebo dvanáctistovky o výkonu 40 kW, s posilovačem řízení a ABS. S průměrným nájezdem 65 tisíc km po prvním majiteli a servisní knížkou měl tento vůz průměrnou cenu 180 tisíc korun.

Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let

Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže.

Čeští klienti zůstávali stále věrní vyzkoušeným vozům

– proto o pět let později, tedy v roce 2012, titul nejoblíbenější auto získala Fabia, tentokrát vyráběna mezi lety 2001-2008, ve stejné barvě, ale už s elektrickými okny vpředu a často již s klimatizací. Průměrná cena činila 111 tisíc. Velký zlom přišel v roce 2016, kdy se nejoblíbenějším vozem stala Škoda Octavia combi s motory 1.9 a 1.6 TDI 77kW nebo 2.0 TDI 103kW, často s automatickou klimatizací, ESP, všemi čtyřmi elektrickými okny, po prvním nebo druhém majiteli za průměrnou cenu 190 tisíc korun.

Počet nabízených značek začínal v roce 1992 v AAA AUTO

– na 51, z čehož tvořil počet vozů značky Škoda celých 21 %. Asi největší boom přišel v roce 2002, kdy si klienti mohli vybrat celkem ze 73 značek. Vozy Škoda zde zaujímaly opět velkou část a činily přes 33 % nabízených automobilů. Po mírném útlumu v letech 2007 a 2012, kdy se počet nabízených značek dostal nejprve na 57 a následně na 52 se nakonec v roce 2016 zastavil na původních 51 s podílem 28 % tuzemských škodovek.

Autocentry AAA AUTO neprocházejí pouze automobily

– které lze běžně potkat na silnicích. Stále častěji si zákazníci mohou vybírat z vozů s hybridními pohony a z elektromobilů. V současnosti mezi nejvzácnější hybridy patří dvojice vozů značky Lexus LS600h. Mezi další unikáty patří například Fisker Karma. V minulosti byl k dispozici světově nejoblíbenější elektromobil Tesla model S, ale i dostupnější městské BMW i3.

Mezi nejzajímavější automobily, které společnost v nedávné minulosti prodala

– patřilo například unikátní Porsche 911 Turbo 997 s manuální převodovkou nebo Bentley Continental GT, GTC a Flying Spur. Dále Aston Martin DB9 a V8 Vantage, Mercedes G500 Cabrio Final Edition nebo Rolls-Royce Silver Spirit či Ferrari FF nebo 512 TR.

Za celou dobu existence největšího středoevropského bazaru

– však mohl zákazník natrefit nejenom na velmi známé a populární značky, ale také na vozy z unikátních automobilových dílen. Mezi stovkami škodovek si mohl zakoupit i takové rarity jako Marcos Mantara, české vozy Kaipan 47 a MTX Cabrio či Ferrari FF nebo 512 TR.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....