Osada Ittoqqortoormiit je obývána zhruba pěti sty Inuity a přibližně stejným počtem tažných psů. Sem dorazí nákladní vůz Scania, který přiveze základní zásoby a vždy něco navíc.



Ačkoli je Grónsko větší než Evropa není tu železnice, 80 procent území pokrývá silný led a jen šedesát kilometrů cest má zpevněný povrch. Jediná taková silnice spojuje Ivittuut a Kangilinnguit na západním pobřeží. Ostatní obydlené oblasti jsou izolovány a odděleny mohutným pevninským ledovcem. Hlavním dopravním prostředkem jsou tak v létě lodě a během dlouhých zim psí spřežení.
Na východním pobřeží Grónska se nacházejí jedny z nejodlehlejších a nejizolovanějších vesnic na světě. Místní Inuité se živí lovem a rybolovem, jinak jsou zcela závislí na speciálním zásobovacím systému, který zajišťuje dánská lodní společnost Royal Arctic. Počet dní, během nichž se lodě mohou přiblížit k pobřeží, je omezen – připlout je možné jen za mohutného přílivu. Při nepříznivém počasí, kdy se hýbou ledovce, zuří silný vítr a mořské proudy, je vykládka zboží opravdovým dobrodružstvím.
Kontejnery se zásobami na půl roku je nutné dopravit i do odlehlých vesnic, které nemají žádná mola. Proto vezou polární lodě z dánského Aalborgu kromě zboží i speciálně zkonstruované vozidlo Scania s terénním podvozkem.
Jakmile flotila dorazí k pobřeží v blízkosti Ittoqqortoormiitu, je na vodu nejdříve spuštěn vyloďovací člun, poté kontejner a nakonec nákladní vůz Scania. Plně naložený vyloďovací člun pak putuje mezi ledovci k téměř nepřístupnému pobřeží. Jakmile se dostane na místo určení, 25tunový kontejner se přeloží na nákladní vozidlo, které vyjede na břeh a doveze drahocenný náklad až k vesnici. Příjezd zásob na dalších šest měsíců je pro místní obyvatele jednou z největších událostí v roce.
Za prodej nákladních vozů Scania do Grónska je zodpovědný Carsten Precht-Jensen z Aalborgu. „Podařilo se nám v Grónsku získat cenné zkušenosti a dokážeme nabízet vozidla speciálně upravená pro klima a podmínky, které zde panují a které jsou v našich zeměpisných šířkách naprosto nepředstavitelné,“ říká pan Precht-Jensen. „Z nákladních vozů, které jezdí mezi dvěmi největšími městy na západním pobřeží, je jich více než polovina značky Scania.“