Naděje ukončil Čínovský okruh

V poměrně složité situaci nastupoval tým Racing21 ke startu 30. Vltava Historic Rallye, druhého podniku seriálu FIA European Historic Rally Championship. Opožděné přípravné práce na novém voze Toyota Celica GT-Four ST165 neumožnily jeho řádné testovaní, což v konečném důsledku znamenalo odstoupení posádky Štajf – Rajnoha již v úvodní rychlostní zkoušce soutěže vlivem technické závady na regulaci přeplňování motoru. 

     

Třicátý ročník tradiční soutěže, která se koná v Klatovech a okolí, měla na programu třináct rychlostních zkoušek o celkové délce 146 kilometrů a jejich atraktivita přilákala k trati velké množství příznivců automobilových soutěží. Tým Racing21 se již před samotným startem dostal do svízelné situace, kdy vlivem opožděné dodávky náhradních dílů pro vůz Toyota Celica museli mechanici pracovat na jeho přípravě již ve čtvrtek dlouho do noci. S velkým úsilím se povedlo zkompletovat vůz pro páteční krátký shakedown. V něm si posádka Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou vůbec poprvé okusila ve dvou průjezdech jízdní vlastnosti japonské ikony světové rally 90. let. Pátý nejrychlejší čas v klasifikaci ME historiků byl za dané situace poměrně optimistickým výhledem.

Bohužel vložené naděje do narychlo připraveného soutěžního vozu ukončila krátce po odpoledním startu technická závada na regulaci turbodmychadla, a to na trati první rychlostní zkoušky známé jako Čínovský okruh. Vojtěch Štajf si tak na boj o body do evropského šampionátu historických vozů v kategorii 4 musí počkat do další soutěže v Maďarsku.

„Samozřejmě odstoupení takhle krátce po startu nás s Františkem hodně mrzí. Už mnoho dní před soutěží jsme dělali na autě téměř nonstop, abychom ho českým fanouškům ukázali a věřili jsme tomuhle snu až do druhého Čínovského okruhu. V něm jsem najednou ucítil ztrátu výkonu doprovázenou bílým dýmem z výfuku Toyoty a věděl jsem, že je konec. Později jsme zjistili, že nás zradilo turbodmychadlo,“ popisuje kritické okamžiky Vojtěch Štajf a dodal: „Tohle je prostě motorsport a musíme i s takovou situací počítat. Nás to nyní motivuje k další usilovné práci v dílně i při potřebných testech, kde auto lépe poznám. Ale z Klatov si odvážíme i pozitiva. Na shakedownu jsem pocítil výrazný výkonový potenciál, kterým naše Toyota disponuje, takže půjde o její správné nastavení a zapracování na spolehlivosti. Pak máme velkou šanci bodovat. Radost mi udělala také obrovská vlna podpory fanoušků rally na místě i na sociálních sítích. Moc za ní děkujeme.“

Velmi sympatický výkon však na trati v Klatovech a okolí zanechala nová posádka týmu Racing21 Jan Bejvl – Petr Behro, která měla pro premiérový start v klasifikaci MČR historických vozů k dispozici loňský vůz Vojtěcha Štajfa Opel Kadett C GT/E. Jezdec Jan Bejvl se sžil s výkonem motoru a zadním náhonem tohoto vozu velmi rychle a během páteční časti se dostal dokonce do desítky nejrychlejších vozů v absolutní klasifikaci domácího šampionátu historiků. Bohužel nováčkovská daň v podobě penalizace za neúmyslné zkrácení prvního sobotního měřeného úseku odsunula zmíněnou posádku v celkovém pořadí až do čtvrté desítky. Obrovským úsilím se ale nakonec mohla posádka Bejvl – Behro radovat ze 13. místa v absolutním pořadí MČR historiků a také stříbrné pozice ve třídě C3.

„Předně chci poděkovat Vojtovi za možnost a důvěru řídit tenhle skvělý vůz a cenné rady k jeho ovládání. Je to opravdu zážitek a naplnění klukovského snu! Prošli jsme si tady vším, co si mohou nováčkové přát i nepřát. Měl jsem trochu výhodu, že je to můj rodný kraj, a proto znám povahu zdejších tratí. Nutno ale přiznat, že zpoza závodního volantu vypadají mnohdy jinak. A s Petrem jsme si řekli, že první den nebudeme časy vůbec sledovat a soustředíme se pouze na to, abychom dělali co nejméně chyb a postupně zrychlovali. Dnes z nás trochu opadla úvodní nervozita, takže jsme se už sledování naší pozice neubránili a musím říci, že jsme byli velmi spokojeni. Hned v úvodní erzetě dnešního dne jsme sice dostali penalizaci za neúmyslné zkrácení tratě, ale to byla daň za naši nezkušenost a nijak nám to neubralo chuť si soutěž užít. Konečný výsledek v cíli beru s velkou spokojeností a je na místě poděkovat také Petrovi, že do toho se mnou šel. Těšíme se už na další soutěž,“ popsal v cíli dojmy z premiérového startu Jan Bejvl.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...