Na Tour de France ve vozech Škoda

„To je Škoda.“ Tuto větu budou letos všichni vyslovovat podél trasy Tour de France, když kolem projedou červené Superby s nejvyššími představiteli závodu.

Z Lutychu, kde Jean-Marie Leblanc závod odstartuje mávnutím bílým praporkem, až ke stupňům vítězů na Champs-Elysées, kde poblahopřeje definitivnímu vítězi a držiteli žlutého trikotu. Letos povede patron Tour peloton závodníků v Superbu 2,8l V6 speciálně určeném pro tento podnik.


Škoda je od 2. března oficiálním vozem Tour de France. Partnerství podepsané mladoboleslavskou automobilkou s cyklistickými závody ASO (v letošním roce celkem 11 závodů) definitivně vstoupí v platnost 3. července při startu Tour de France 2004. Škoda, nyní oficiální partner a člen Klubu Tour de France, se tím připojuje ke Crédit Lyonnais, Supermarché CHAMPION a Nestlé Aquarel.


V rámci spojení s Tour dává Škoda ASO k dispozici 175 vozů, výběr modelů Fabia, Octavia a Superb, které dodala pár týdnů před zahájením závodu. Tato flotila automobilů bude vedle šéfů závodu přepravovat všechny členy organizačního štábu spolu s mnoha partnery a novináři.


Mluvčí společnosti Škoda Auto Jaroslav Černý k uzavřenému partnerství poznamenal: „V rámci plánu rozvoje na významných evropských trzích včetně Francie hledala společnost Škoda Auto spojení s vrcholnou mezinárodní sportovní akcí, která by doplnila velmi úspěšný projekt sponzorování mistrovství světa v ledním hokeji. Divácká sledovanost cyklistické Tour de France podél trasy a televizních obrazovek (15 milionů diváků a dvě miliardy televizních diváků během přenosů do 170 zemí), která je na třetím místě hned za olympiádou a mistrovstvím světa v kopané, přesně odpovídá ambicím a strategii značky Škoda.


Historický vznik firmy se datuje roku 1895, kdy pánové Laurin a Klement začali v Mladé Boleslavi na místě dnešní automobilky s výrobou jízdních kol, auta je vystřídala o deset let později. Škoda tak navazuje na tradici z počátku svého vzniku. „Pevně věříme, že se nám díky spojení s touto velkolepou událostí světového významu podaří zvýšit povědomí o značce, stejně jako image a prestiž jak značky tak našich produktů,“ dodal Černý.


Kromě statutu partnera Tour de France bude mít Škoda rovněž důležitou úlohu v srdci závodu jako sponzor bílého trikotu pro nejlepšího mladého závodníka. Úzké spojení Škody s Tour de France je přirozeným důsledkem historického zájmu o cyklistiku; vždyť Škoda byla v roce 1895 založena jako výrobce jízdních kol.


Tour de France bude pro Škodu také příležitost veřejně představit model nové Octavie, který diváci uvidí v každé etapě u startovní rampy. Další modely, celkem asi deset škodovek, budou vystaveny v prostoru cíle a samozřejmě v průběhu startu závodu v propagačním karavanu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...