Ve středu 17. dubna proběhl na Masarykově okruhu v Brně test vicemistra Evropy cestovních vozů FIA ETCC Michala Matějovského.
Závodník Michal Matějovský po testování řekl:
BMW 320si je před závodem Slovakiaring nastaven na jiný převodový poměr na diferenciálu, díky tomu je auto připraveno speciálně na slovenský okruh Slovakiaring v Dunajské Stredě. „Testování v Brně bylo jen zahřátí před Slovenskem. Kontrola, zda je vše v pořádku. Dal jsem si dvacet kol na plno ve voze a jednou jsem okruh objel na bruslích kvůli kondici a budu to opakovat i na Slovakiaringu. Na Slovakiaring jsem připraven, okruh si dám i na bruslích““
Pro testování si vybral tým Křenek Motorsport právě brněnský Masarykův okruh
Účelem testu bylo ověřit si funkčnost a udělat generální kontrolu vozu Michala Matějovského pro jeho další závod. Trénink proběhl v odpoledních hodinách a za jednu celou hodinu tréninku Michal ujel 20 okružních kol o celkovém počtu 110 kilometrů. V rychlosti 200 kilometrů za hodinu je Michalova koncentrace opravdu nejdůležitější. „V Brně na okruhu proběhlo vše v pořádku. Na testy jsem se moc těšil, protože ani skvělý, tréninkový trenažér mi nenahradí pocit za volantem mého závoďáku, vůni benzínu a pocit, že je to jen na mě, tady a teď,“ komentuje průběh testů závodník. A šéf týmu Křenek Motosport k tomu dodává, „Testování proběhlo bez sebemenších problémů. Dnešní test posloužil jako funkční test před nadcházejícími závody na Slovensku. Zajeté časy nejsou až tak důležité, šlo především o kontrolu techniky,“ potvrzuje slova závodníka, šéf týmu Ing. Josef Křenek. Mimo jiné se Michal Matějovský na Masarykově okruhu věnoval i fotografování na propagační materiál pro zářijový závodní víkend , jehož dějištěm bude právě Automotodrom Brno.
Michal Matějovský odjel z Brna do Dunajské Stredy včera ve čtvrtek 18.června
Nejdelší dráha cestovních vozů v Evropě slibuje Michalovi opravdu velký adrenalin. 4 umělá převýšení na trati slibují při rychlé jízdě opravdu zážitek. Oproti brněnskému okruhu je okruh delší o zhruba 500 metrů ( celková délka tratě je tedy 5 922 metrů ), snížená je také šířka silnice na 12 metrů. U cílové a jediné rovinky, se trať rozevře na 20 metrů o celkové vzdálenosti do cíle na 900 metrů.
Slovenský okruh si před závody objel i na bruslích. “Bruslím dlouho a rád. Jezdit v zatáčkách a rychle, to mě prostě baví! Cítím se u toho tak nějak svobodně a úplně vypnu. Pár kol na okruhu si dám na bruslích před samotnými závody cestovních vozů, bude to pecka“, dodává závodník Michal Matějovský.
Michal Matějovský vede v soutěži FIA ETCC
– o jediný bod nad švýcarem Peterem Riklim. Na třetím místě v žebříčku je další švýcar Daniel Conrad, který na Michala Matějovského ztrácí body tři.
Časový harmonogram závodního víkendu na Slovakiaringu:
- Pátek 19.června: 11:35 hodin – 1. test (45 minut), 14:45 – 2. test (45 minut)
- Sobota 20.června: 08:55 – volný trénink (30 minut), 16:10 – kvalifikace (30 minut)
- Neděle 21.června: 08:15 – warm up (15 minut), 10:05 – 1. závod, 11:10 – 2. závod
O Michalovi Matějovském:
Devětadvacetiletý Michal Matějovský patří mezi přední české automobilové jezdce. S motorsportem začal ve svých 7 letech. Je to mistr ČR a aktuálně vicemistr Evropy v závodech cestovních vozů FIA ETTC. Ve svých závodnických začátcích jezdil ve Velké Británii ve stejném mládežnickém týmu jako pilot F1 Lewis Hamilton. Otec Stanislav Matějovský je mistr Evropy z roku 2001 s vozem Tatra. Michal je od září 2014 šťastně ženatý.
Program letošního mistrovství Evropy FIA ETCC:
- Maďarsko: Hungaroring (2.-3.5. 2015)
- Slovensko: SlovakiaRing (20.-21.6.2015)
- Francie: Castellet (27.-28.6.2015)
- Česká republika: Automotodrom Brno (5.-6.9.2015)
- Belgie: Zolder(19.-20.9.2015)
- Itálie: Pergusa (10.-11.10.2015).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas